Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
G'morgon ... G*A*S*P forsov mig i dag. Jag har inga problem att hinna anda, men det blir inte nog med tid framfor datorn for att vakna. G*A*S*P

Max bockade av mig rejält idag. Har blåslagen vänstersida, lätt vrickning höger vrist och en liten hjärnskakning. Tur det inte gick värre! När jag fått luft i lungorna hoppade jag upp igen och då gick det bra. Kan tillägga att det antagligen var mitt fel att det hände då sadeln låg lite för långt fram på honom första gången. Svårt när hästen inte har någon manke!
Ja ja, nu krypa ner i sängen för att sova någon timme innan nattjobb.

:banghead::banghead: Åh vad allt går bra, nu löste det sig visserligen men fy vad jobbigt det blir när det strular... :( Med feber och huvudet tjockt av snor så känns allt ännu värre... :crazy:

Jag lagar mat, för ovanlighetens skull! Qournfärs och pasta blir det, för det är så lätt att göra och färsen blir så bra att frysa in :p

Funderar också på om jag ska försöka rädda uteplatsens gräsmatta eller inte. Valpen har förstört den om möjligt ännu mer än vad min tidigare misskötsel förstörde den. Nu är den gropig och jävlig också, och mer jordplätt än gräsplätt. Att jag tvekar är för att jag ändå tänker försöka hitta ny bostad till våren, och då kan de som flyttar in här sedan få äran att göra uteplatsen till det de vill... Hela lägenheten är ändå i renoveringsbehov så en "fin" gräsplätt eller inte borde inte direkt påverka priset på lägenheten.

Sitter på studsmattan och dricker kaffe. När jag är klar med detta ska jag borsta ur gammeltiken som fäller och gräva ner lite lökar som jag fick när mina Bukevänner var här på besök.

Men först ska jag dricka lite mera kaffe och fundera på var jag ska gräva.

Sitter och gör ett arbete om väktarhundar. Jag sitter och gör ett helt arbete och förbereder en presentation eftersom min andra "hälft" av gruppen skiter totalt i att göra nåt :banghead: . Jag får i alla fall godkänt även om den andra skitstöveln åker snålskjuts på min prestation :meh:

Sitter och gör ett arbete om väktarhundar. Jag sitter och gör ett helt arbete och förbereder en presentation eftersom min andra "hälft" av gruppen skiter totalt i att göra nåt :banghead: . Jag får i alla fall godkänt även om den andra skitstöveln åker snålskjuts på min prestation :meh:
Har du informerat läraren om läget? Ett av våra senaste grupparbeten vi hade i skolan hade vi en som var borta nästan hela tiden, och då tröttnade vår grupp och sa som det var till läraren :meh: "hen har knappt vart med under arbetet och har inte gjort mycket för att dra sitt strå till stacken, så vi känner att det inte är rättvist att hen ska åka snålskjuts" vår lärare reagerade bra och sa att "det har ni helt rätt i, jag ska tänka på det och säg åt hen att gör den inte det den ska, så erbjud hen att ta större del av presentationen eller riskera ett sämre betyg". Vuxna människor får ta eget ansvar, och gör man inte det man ska så ska det märkas i betyget.

Har du informerat läraren om läget? Ett av våra senaste grupparbeten vi hade i skolan hade vi en som var borta nästan hela tiden, och då tröttnade vår grupp och sa som det var till läraren :meh: "hen har knappt vart med under arbetet och har inte gjort mycket för att dra sitt strå till stacken, så vi känner att det inte är rättvist att hen ska åka snålskjuts" vår lärare reagerade bra och sa att "det har ni helt rätt i, jag ska tänka på det och säg åt hen att gör den inte det den ska, så erbjud hen att ta större del av presentationen eller riskera ett sämre betyg". Vuxna människor får ta eget ansvar, och gör man inte det man ska så ska det märkas i betyget.
Jag har pratat med läraren senast i dag. Hon tyckte att jag skulle försöka prata med den andra vilket jag förklarat att jag hade gjort utan större framgång. Vi får väl se vad som händer. Vi får ju ett gemensamt betyg oavsett och jag tänker inte dras ner pga av att den andra inte gör sin del.

Vill du prata med en som jobbar som väktare med hund och även utbildar väktarhundar så finns det på min fb :)

Max bockade av mig rejält idag. Har blåslagen vänstersida, lätt vrickning höger vrist och en liten hjärnskakning. Tur det inte gick värre! När jag fått luft i lungorna hoppade jag upp igen och då gick det bra. Kan tillägga att det antagligen var mitt fel att det hände då sadeln låg lite för långt fram på honom första gången. Svårt när hästen inte har någon manke!
Ja ja, nu krypa ner i sängen för att sova någon timme innan nattjobb.
Ajje! :eek: Skönt att du klarat dig bra ändå och att du vet vad som gått fel. Kan det vara läge att testa svanskappa på honom?

Nu så, efter jobbet åkte vi till distingsmarknaden. Dottern fick ta med sig sina spargrispengar och öva på att handla själv och räkna. Det blev lite småsaker och en stor klubba :D :d själv shoppade jag en fin barnstol i trä som jag ska lasera i vitt och sen skriva/måla namn och födelsedatum på och ge bort i doppresent till bästa vännens dotter :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama