Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår lite bättre nu när jag varit i stallet. Idag körde jag lite pallträning med Max. Han har nu gått från att vara rädd för pallen till att lös parkera sig korrekt, 15 gånger på raken sisådär :) Är dock lite orolig då han har börjat hosta. Inget snor och bara när han travar, känns inget bra.

Jag borde verkligen städa... men dricker vin och chillar i soffan. Mamma kommer på besök imorgon. Vore smartare att städa ikväll än att panikstäda imorgon. VAD HÅLLER JAG PÅ MED??? :banghead::banghead:

Har lovat mig själv att inte shoppa något klädesplagg på ett jävligt bra tag nu. Har fan kläder överallt och får inte in allt i garderoberna/klädställningarna etc.
MEN så hittade jag denna klänning idag och känner att jag kanske borde göra ett ENDA litet undantag?? Var tycker ni?

11371212_1651443618428197_1370377050_n.jpg

:confused::confused::confused:
Oj så fin,, men om du inte vill göra av med pengar är jag fel person att fråga...

Kom hem sent och stönar nu högt över A-kassars kompletteringskrav. De vill veta vad jag gjort när jag varit frånvarande från jobbet och de vill veta exakt hur mycket jag tjänat på mina politiska uppdrag (2 timmar i månaden) . Samt om mitt uppdrag i den nationella riksstyrelsen där jag har fått ett par hundra för 2 sammanträden och ersättning för förlorad inkomst.

Vad spelar det för roll?

Herregud - jag ansöker ersättning för 4 veckor av vilka jag jobbat en hel del.

Trodde (undrar varför jag trodde det :banghead: ) att det skulle räcka att jag berättade vilken tid jag varit arbetslös och hur mycket av den tiden jag ansöker om A-kassa för.

Suck. Jag har ju inte ens tid att ringa och jaga intyg förrän om halvannan vecka.

Jag är en dålig människa och har fortfarande inte satt igång tvättmaskinen :o Får nog göra så att jag sätter den på timer så den är klar imorgon bitti. Då hänger jag tvätten innan jobbet och kan sen packa ner grejerna imorgon kväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama