Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem sent och stönar nu högt över A-kassars kompletteringskrav. De vill veta vad jag gjort när jag varit frånvarande från jobbet och de vill veta exakt hur mycket jag tjänat på mina politiska uppdrag (2 timmar i månaden) . Samt om mitt uppdrag i den nationella riksstyrelsen där jag har fått ett par hundra för 2 sammanträden och ersättning för förlorad inkomst.

Vad spelar det för roll?

Herregud - jag ansöker ersättning för 4 veckor av vilka jag jobbat en hel del.

Trodde (undrar varför jag trodde det :banghead: ) att det skulle räcka att jag berättade vilken tid jag varit arbetslös och hur mycket av den tiden jag ansöker om A-kassa för.

Suck. Jag har ju inte ens tid att ringa och jaga intyg förrän om halvannan vecka.

Alltså detta är anledningen till att jag aldrig under några omständigheter orkar ha någon som helst kontakt med dylika instanser ...
Jag hade bara flippat och svarat "ät bajs" samt retat upp mig

Borde sova. Men fastnade i chatten med en karl jag pratar med och förhoppningsvis ska träffa snart. Jobbigt bara för han bor i Östersund, det är långt dit :meh:

Mår lite bättre nu när jag varit i stallet. Idag körde jag lite pallträning med Max. Han har nu gått från att vara rädd för pallen till att lös parkera sig korrekt, 15 gånger på raken sisådär :) Är dock lite orolig då han har börjat hosta. Inget snor och bara när han travar, känns inget bra.
Gillar att han är duktig, inte att han hostar, såklart... :)

Kom hem sent och stönar nu högt över A-kassars kompletteringskrav. De vill veta vad jag gjort när jag varit frånvarande från jobbet och de vill veta exakt hur mycket jag tjänat på mina politiska uppdrag (2 timmar i månaden) . Samt om mitt uppdrag i den nationella riksstyrelsen där jag har fått ett par hundra för 2 sammanträden och ersättning för förlorad inkomst.

Vad spelar det för roll?

Herregud - jag ansöker ersättning för 4 veckor av vilka jag jobbat en hel del.

Trodde (undrar varför jag trodde det :banghead: ) att det skulle räcka att jag berättade vilken tid jag varit arbetslös och hur mycket av den tiden jag ansöker om A-kassa för.

Suck. Jag har ju inte ens tid att ringa och jaga intyg förrän om halvannan vecka.

Byråkratien länge leve!!!:meh:

Funderar på att beställa en kappa från Kina. Vet inte vilken storlek..
1. Kineser är jävligt små
2. Kineser har inte förstått detta med "oversize"

Ska jag ta stl L eller XL? Kaoz asså. Min vän som bor i Shanghai svarar inte. Vafan är det ens för tid i Shanghai?
Äh fan borde gå och lägga mig .. :meh:

Just nu ar klockan 9:40 i Shanghai :p

I gar var jag och hundarna och lekte (de lekte och jag kastade bollar) for forsta gangen i Stilla Havet. Superkul tyckte de ... blott och kallt tyckte jag. Markligt sa stor skillnad det ar emellan olika hav. Stilla Havet ar efter den har kusten sa mycket lugnare och med mindre 'riptides' an Florida kusten dar vi vanligtvis har simmat i Atlanten och jag aldrig har vagat kasta en boll till hundarna. Har rullade tid vattnet in stilla och lungt och det var latt for dem att simma i vagorna.

IMG_0077_zps3kopdwpy.jpg

IMG_0078_zps56xngjrk.jpg

Efterat var tjejerna sa har trotta

IMG_0040_zpsmxh47kff.jpg

De tycker att jag sliter ut dem. Det ar bad, nose work, langa "hikes" (promenader) dar de ar losa och springer 5 ganger sa langt som vi gar ... och dessemellar reell lydnads traning. Hemma sover de bara, vilket ar en himla tur nar man bor pa 28 kvadratmeter. :angel:

När man inser något som inte är särskilt positivt :crazy: Fast det egentligen gör att man är ändå mer säker på att man tagit rätt beslut om en väldigt svår sak :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama