Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marita73: Öh, what?! Du betalar ju idioterna, inte fan ska du kånka skräp (oavsett ditt fysiska skick)! Nu börjar jag bli riktigt förbannad å dina vägnar! :mad: :rage:

Vill du jag ska ringa projektledaren? :devil: eller snickaren? Eller båda två? :devil: :devil:

*stor kram*

Du får mer än gärna ringa dem ;) Nä, jag är så less. Jobbet skulle vara klart imorgon, men två veckor till ska jag tydligen vänta. Det var den semestern det...

Kram :heart

Du får mer än gärna ringa dem ;) Nä, jag är så less. Jobbet skulle vara klart imorgon, men två veckor till ska jag tydligen vänta. Det var den semestern det...

Kram :heart

Jag skulle ha ringt både försäkringsbolaget och även projektledarens chef (för jag utgår ifrån att det inte är chefen som planerar). "Min" saneringsfirma var marginellt bättre än rörmokare nr 1 och det fick f-bolaget höra direkt. Det kanske inte gjorde någon nytta för min del men det kändes bättre iaf! :devil:

Kan du inte få en duschbod nu när det drar ut på tiden? Jag hade ju det i över ett halvår... :meh: :wtf:

Jag skulle ha ringt både försäkringsbolaget och även projektledarens chef (för jag utgår ifrån att det inte är chefen som planerar). "Min" saneringsfirma var marginellt bättre än rörmokare nr 1 och det fick f-bolaget höra direkt. Det kanske inte gjorde någon nytta för min del men det kändes bättre iaf! :devil:

Kan du inte få en duschbod nu när det drar ut på tiden? Jag hade ju det i över ett halvår... :meh: :wtf:

Projektledaren är iväg på kurs idag och imorgon. Försäkringsbolaget ringde jag igår! Att snickaren och elektrikern ens kom ut den här veckan är för att jag har ringt och hotat/skällt/vädjat. Annars hade jag nog inte sett till någon alls. De sa att jag hade fått en dusch att ställa upp om jag haft ett till våtrum. Tyvärr har jag ju bara kallvatten med eftersom varmvattenberedaren står i kartong fortfarande.

Projektledaren är iväg på kurs idag och imorgon. Försäkringsbolaget ringde jag igår! Att snickaren och elektrikern ens kom ut den här veckan är för att jag har ringt och hotat/skällt/vädjat. Annars hade jag nog inte sett till någon alls. De sa att jag hade fått en dusch att ställa upp om jag haft ett till våtrum. Tyvärr har jag ju bara kallvatten med eftersom varmvattenberedaren står i kartong fortfarande.

Jag gissar att du faktiskt har rätt till en duschbod, ring f-bolaget igen imorgon! Jag betalade inte ett öre för min, det gick på försäkringen. Det var inte ens en diskussion om den, det var självklart. Nu har jag sådan tur att min toa och badrum inte sitter ihop så jag hade toa inne hela tiden. Varmvattnet inne kom från en miniberedare som stod på altanen och sedan rör in genom badrumsfönstret (det var rör ut till duschboden och v-beredaren också, de som frös hela tiden...).

Plus datafirman är supersnabba och toppensmidiga, datorn blev klar idag! :up: Jag ringde grannen för att höra om jag kunde få låna hennes bil, varpå hennes son som har firma på hennes gård hojtade i bakgrunden att jag kunde ta en hans bilar, han behövde inte den på en vecka! :up: Den var eh intressant är nog rätt ord att köra... Den ser ut som en gammal "knarkarbil" men är topptrimmad till max med motor så man fick vara lite försiktig med gasen. :nailbiting: :D
Plus våran bil är bogserad till våran vanliga bilia, imorgon kommer domen därifrån... Och plusplus, min barn bakar chokladbollar till mig! :love:

Plus datafirman är supersnabba och toppensmidiga, datorn blev klar idag! :up: Jag ringde grannen för att höra om jag kunde få låna hennes bil, varpå hennes son som har firma på hennes gård hojtade i bakgrunden att jag kunde ta en hans bilar, han behövde inte den på en vecka! :up: Den var eh intressant är nog rätt ord att köra... Den ser ut som en gammal "knarkarbil" men är topptrimmad till max med motor så man fick vara lite försiktig med gasen. :nailbiting: :D
Plus våran bil är bogserad till våran vanliga bilia, imorgon kommer domen därifrån... Och plusplus, min barn bakar chokladbollar till mig! :love:

Ok, så om vi hör om någon golfmamma (eller var det fotboll?) som blivit arresterad för grav fortkörning i en trimmad knarkarbil så vet vi vem det är :up: :up:

Livet blev med andra ord rätt bra? ;)

Väntar på mina alkoholfria Briska :D

Men först skulle sambon provköra en gräsklippare som vi även kan ha snöplog på, men tror att han mest provkör för skojs skull för det är tydligen redan bestämt att vi ska ha den. Arbetskollegors kompis som säljer så de har prutat ner den rätt bra åt min sambo, och vår tilltänkta budget går t om plus :up:

:D Jadå förutom det där jobbiga att inte veta hur det blir med våran egen bil... :cautious: Jag avskyr att vara beroende av andra... :o

Jag syftade på stunden. :) Att det tycks finnas en lösning, om än kortsiktigt o kanske inte 100% vad man som självständig vill ha, men ändock en lösning. Tänker på hur det lät för ett par inlägg sedan, då kändes det rätt tufft utifrån vad du beskrev. :)

Dessutom...nybakat...hur gott är inte det? ;)

Lägenheten är äntligen i bra skick igen! :) Att hoppa över boendestödet en vecka har sina konsekvenser... Och så har jag lagat fisk, alldeles själv! :D Med vitkål och squash till :d När jag har ätit ska jag cykla bort och lämna in kläder till loppisen, sen ska jag äntligen få duscha!!

Jag syftade på stunden. :) Att det tycks finnas en lösning, om än kortsiktigt o kanske inte 100% vad man som självständig vill ha, men ändock en lösning. Tänker på hur det lät för ett par inlägg sedan, då kändes det rätt tufft utifrån vad du beskrev. :)

Dessutom...nybakat...hur gott är inte det? ;)
Ja absolut! :D I morse kändes allt betydligt värre! Men jag blir rätt stressad när det kör ihop sig... :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama