Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och laddar utan att lyckas. Borde ringa UD och Thailänska ambassaden och fortsätta nysta i röran pappa lämnade efter sig men bara tanken på det tömmer mig totalt på energi. Jag blir helt handlingsförlamad. Röran är för stor och allt så komplicerat och korrupt...undrar om vi någonsin kommer vinna detta. Har kämpat sen februari för att få loss hans ägodelar och konton från Thailänska myndigheterna.
Lutar åt att jag skjuter upp det ännu en dag. Ska åka iväg och fortsätta jaga praktikplats.

Datafirman ringde och idiotförklara mig:o fläktarna hade visst lagt av... sen muttra han om dubbla virusprogram men det bryr jag mig inte så mycket om...:angel: men det betyder förhoppningsvis att det går snabbt att fixa... om jag får hoppas lite... och bilen så var det kanske "bara" ett för med hydralolja som läcker... om vi har en väldig tur och vi kanske inte behöver aktuella ny bil....

Lyssnar på Norlie & KKV's nya låt :) Ska göra klart två grytlappar till, sen ska jag åka ut till stallet, sen packa ihop allt som jag ska ha med upp till dalarna :)

Tar en paus. Har hjärtklappning och hög puls.
Fick för en timme sen 4st fakturor (till firman alltså) på mailen. Fakturorna var från förra året och totalbeloppet på närmare 82.000:-:crazy::nailbiting:
Fick inget svar från leverantören så tillslut sprang jag in till revisorn och hackade tänder.
Det visade sig att samtliga fakturor är betalda och att jag nu kan återgå till min vanliga lunk här. Det var för väl att någon lyckades dra igång tempot på mig en stund här iallafall:D
Tror jag ska hunden och gå ut och köpa mig en fika nu när jag 82.000:- "rikare"

Jag hatar hantverkare!!! Eller snarare den jävla projektledaren som inte har en susning om hur man planerar.
När snickaren åkte tyckte han att jag skulle ner under badrummet för att plocka upp skräpet som ligger där. Det är 1,5 meter ner och jag ska på röntgen på måndag med förmodad spricka i vänsterbenet, utöver det har jag trasigt högerknä. Jag försökte men det finns inte en chans att jag kommer upp om jag skulle ta mig ner dit. Han får fan hoppa ner själv imorgon och sköta sitt eget jävla jobb. Är så less :cry:

Utöver det skulle det komma en tjej och bo hos mig första helgen i oktober för att hjälpa mig med inridningen av Max. Det är bara att boka av då badrummet inte kommer vara klart och hela huset är fullt med prylar. Orkar inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama