Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har slängt upp lite bilder från kvällens event på bloggen. Fick faktiskt ett par riktigt snygga skor i goodiebagen! Eftersom jag inte har några skor sen tidigare blev jag SJUKT nöjd haha :p
Nu tar jag ett glas vin och chillar i soffan. Borde verkligen städa men vafan, det är ju öhm en dag imorgon... såatt eeehhhmm...

Recension sen?
Hemma från bion nu. Helt okej. Lite spännande och andan i halsen känsla, ett par "hoppa till för nått plötsligt händer" och eTT par oväntade händelser. Mindre oväntat är att det kommer bli en 3a, såklart. Svag 4a av 5. Nästan en trea för den blir lite klyschig på slutet och förutsägbar. Men godkänd :up:

Jag jobbar inom byggbranschen och kan säga att jag verkligen försöker slå knut på mig för att mina kunder ska bli nöjda, för utan kunder har jag inget jobb.

Jag säger verkligen inte att alla hantverkare är hopplösa, tex vår lokala elektriker är suverän. Snickaren som var här var också bra.

Det som irriterar mig är att alltför många inte insett värdet av kundvård. Jag är egen företagare så visst, jag kan dribbla runt mitt schema till viss del. Problem uppstår när jag fixat en tid i samråd med hantverkare, ingen kommer, inget telefonsamtal ens... då lackar jag ur. Det är inte så jäkla jobbigt att plocka upp telefonen och ringa ifall något kommit emellan, jag har förståelse för att det strular till sig ibland. När man dessutom blir snäsigt bemött när man väl får tag på någon för att kolla varför ingen dykt upp... nä.

Nästa gång det händer med hantverkare kommer jag att skicka en faktura för min tid, den är också pengar!

Det var faktist helt fantastiskt att få tag på en hantverkare som inte betedde sig som att de gjorde mig en tjänst genom att ens dyka upp när vi anlitade den nya elektriker firman. Sen gjordes liksom det som hade avtalats utan krångel. Har definitivt rekommenderat firman till andra jag känner (vissa familjemedlemmar tyckte de var dyrt :crazy: Personligen tycker jag en sluträkning på ca 15 000kr för fyra dagars jobb inkluderat allt material är väldigt billigt. Hade räknat på det dubbla minst).

Ledig idag, skönt!
Eftersom de hörde av sig från Bauhaus att stänkskyddet de från början missat att beställa:meh: äntligen kommit, hämtades det och klinkers tillbakalämnad.
Kommer bli snyggt och bra med denna skiva:up:
Ingen bruksanvisning finns dock men det ordnar sig nog.

Nu har jag pratat med elektrikern som har pratat med snickaren. De ska (försöka) komma lite senare idag. Jag tror det när jag ser det men det var skönt att prata med någon som var trevlig och lyssnade på mig.

Nu ger jag ta mig f*n upp, på väg till stan med den trasiga datorn och dotter som ska till skolan så lägger biljävelen av... :arghh: så nu sitter jag på en parkeringsplats och väntar på hjälp... vad har jag gjort för ont? :cry:

Nu ger jag ta mig f*n upp, på väg till stan med den trasiga datorn och dotter som ska till skolan så lägger biljävelen av... :arghh: så nu sitter jag på en parkeringsplats och väntar på hjälp... vad har jag gjort för ont? :cry:

Var inte den där bilen på verkstan nyligen?! O_o

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt (dvs dyrt...).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama