Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske inte är för alltid, vad som helst kan hända i framtiden :)
Nej det är för alltid. Han kommer aldrig ändra sig och jag vill inte ha mer våld, hotelser och omänskliga krav från hans sida. Han bryter ner mig. Det har skett för mycket. Jag kan tids nog förlåta honom, för min egen skull och för att kunna släppa och gå vidare men jag släpper inte in honom igen. Jag har redan gjort det en gång och nu får det inte ske mer. Han förstör mig.

Nej det är för alltid. Han kommer aldrig ändra sig och jag vill inte ha mer våld, hotelser och omänskliga krav från hans sida. Han bryter ner mig. Det har skett för mycket. Jag kan tids nog förlåta honom, för min egen skull och för att kunna släppa och gå vidare men jag släpper inte in honom igen. Jag har redan gjort det en gång och nu får det inte ske mer. Han förstör mig.
:heart:heart:heart

Åh - det där ska jag ta med mig. Förlåta, släppa och gå vidare, men inte släppa in igen. Mycket bra!

Katten dissade mig för kaminen.. Det är nog iofs varmare där. Hunden ligger bredvid mig och snarkar.
Jag är klarvaken trots noll sömn i natt. Varför gör tänderna ondare varje gång man ska sova???
Nåja, på fredag ryker en och nästa månad tar jag den som stör visdomstanden. Så blir jag av med eländet..

Katten dissade mig för kaminen.. Det är nog iofs varmare där. Hunden ligger bredvid mig och snarkar.
Jag är klarvaken trots noll sömn i natt. Varför gör tänderna ondare varje gång man ska sova???
Nåja, på fredag ryker en och nästa månad tar jag den som stör visdomstanden. Så blir jag av med eländet..

*kram* Det är härligt att ha djuren omkring sig när man inte mår bra :)

Var inte den där bilen på verkstan nyligen?! O_o

Håller tummarna för att det inte är något allvarligt (dvs dyrt...).
Jo, då hittade de inget fel... nu är det kopplingen... drygt 14 000 så våran mekaniker och konstatera att vi inte skulle få igen det... så nu är frågan helt ny bil eller nyare...

Du har bara inte förstått dom fina vinkarna tidigare som sa att du skulle ligga kvar i sängen idag... :p
Jag skulle ha gjort det... och handlat igår... tack och lov för att det finns underbara människor, jag fick låna en bil av en vän utan att ens behöva fråga. Min bil står där, ta nycklarna och åk! Så nu ska jag fråga hans dotter om det finns något jag kan ge honom som han skulle uppskatta. :heart

Håller tummarna för att det ringer en försäljare på din dörr just nu... :D
eller ännu bättre - ett religiöst samfund... :devil:

Too late, nu är håret sköljt :p

DHL-killen tyckte det var rätt kul den gången jag öppnade iförd endast badlakan och håret i en blöt tofs (jag hade precis sköljt ur balsamet när han ringde på).

Religiösa samfunden har gett upp, de vet att det bor en obotlig hedning här :devil:

Att ansöka om a-kassa när man pluggat på typ sex olika lärosäten är inte roligt.. När en del kurser dessutom har legat över flera terminer blir det ännu krångligare. Det går inte skicka in så många intyg via a-kassans webtjänst, vilket innebär att jag måste skicka allt per post = ännu längre handläggningstid. Tur att jag har en innestående månadslön hos min förra arbetsgivare och att jag fått nytt jobb redan.. Det här lär ta tid, och jag lär inte få mer än basbelopp ändå i slutändan. :meh:

Att tänka på för framtiden: Skaffa alla intyg direkt, i samma sekund som studier/anställning är avslutad. Och skicka till a-kassan oavsett om arbetslös eller ej. Men det är klart, de lagrar väl det inte..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama