Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har plockat kläder i sovrummet och rensat ut lite mer ur dotterns garderob till helgens loppis. Borde verkligen fortsätta plocka i resten av lägenheten, ffa i köket... :cautious:

Både bil och släp gick genom besiktningen ua. Fick till o med beröm för att släpet var välskött. Det lönar sig tydligen att lämna in det på service och tvätt innan ;)
Nu har jag pratat med projektledaren (igen) och Folksam. Är måttligt road. Till slut ringde jag direkt till elektrikern som sa att han nog skulle komma på fredag. Jag fräste åt honom att han får fan prioritera om och komma hit imorgon. Han ville att jag skulle ringa imorgon bitti så vi får se om det lönar sig mer att vara otrevlig än trevlig..

Sitter i stallet och kommer inte hem...

Jag skulle åka moppe till jobbet imorse för mannen skulle göra något med bilen. Bara att imorse under morgonrushen så kommer mannen på att moppen jade gått sönder när han körde hem den igår.. Då han skulle skaka igång ett lik på tomten. Sagt och gjort, jag puttrar iväg dryga milen på en gammal moppe, men mitt problem är inte att kära dem utan allt runt omkring. Så, när jag skulle iväg efter jobbet till min tid till logopeden fick jag ju givetvis!!! inte igång den :rage::rage::rage: Panik, för sen skulle jag träffa vår ponnys beridare och hjälpa till från marken. Som tur var möter jag min svägerska, så jag får låna hennes bil till logopeden men sen skulle hon ha tillbaka den så jag kontaktar beriderskan om hon kan plocka upp mig på vägen och det kunde hon. Så jag lämnar svägerskans bil, tar pendeltåget sen buss för att möta beriderskan för att sen bli "upp-plockad" i stallet när jag är klar, av mannen när han kommer hem från jobbet. Bara det att mannen har glömt att han hade föräldramöte att gå på, så här sitter jag till han är tillbaka från föräldramötet :grin:

Både bil och släp gick genom besiktningen ua. Fick till o med beröm för att släpet var välskött. Det lönar sig tydligen att lämna in det på service och tvätt innan ;)
Nu har jag pratat med projektledaren (igen) och Folksam. Är måttligt road. Till slut ringde jag direkt till elektrikern som sa att han nog skulle komma på fredag. Jag fräste åt honom att han får fan prioritera om och komma hit imorgon. Han ville att jag skulle ringa imorgon bitti så vi får se om det lönar sig mer att vara otrevlig än trevlig..

You go girl! Deras problem är inte dina, dvs de får faktiskt lösa dem så de inte drabbar dig.

Jag är vänlig upp till en gräns, sedan är jag inte trevlig någonstans. Den gränsen är tämligen lågt satt när jag har med hantverkare att göra. Det jävliga med mig (enligt dem) är att jag faktiskt har koll på en del av deras arbetsområden.

Jag kan också tillägga att svaret jag fick av min rörmokare nr 1 (som blev sparkad av mig) när jag inte fått extra isolering och en termoledning till duschboden vid jul förra året var: "Jag var tvungen att åka på ett akutjobb". Jaha?! Att jag inte hade vatten på julaftons morgon för att de inte orkat bry sig innan jul var då inte akut?!

Under julhelgen tinade jag vattnet själv flera gånger med trix jag lärt mig av mina borrare :love:

Har äntligen börjat tvätta kläder :up: Men det tar sjukt lång tid när tvättmaskinen blir knökfull av endast ett lakan och ett badlakan :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama