Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om böckerna är slut hos förlag så har jag för mig att de måste bytas ut till kursen, om det nu inte finns leveransdatum inom rimligt avstånd.

Jag kom in på en utbildning för några år sen som hade just det problemet. Boken fanns inte kvar hos förlaget. Efter lite efterforskningar visade det sig att den inte skulle komma i nytryck överhuvudtaget.. Vet inte om de hittade någon ersättningsbok, jag hoppade av när de kom fram till att hela klassen kunde dela på en bok. Visst, bara typ 10 pers men inte så smidigt upplägg på en distansutbildning. Känns dömt att misslyckas.

Och just nu sitter jag och peppar inför mitt nya jobb! Ska bli så kul :) Börjar om en vecka. Undrar om man får ost till frukostfikat..? Det är på Falbygdens ost, så jag blir ju lite besviken om man inte får det :p

Dagens seminarium avklarat och jag har skickat iväg lite förslag på vad jag ska skriva om i min microuppsats för att se om jag får totalt nej på allt... :cautious: :D Risken är nog att det blir lite för stora områden för att det ska få plats. :o

Nu ska jag nog försöka få lite frisk luft, lite mat och så ladda om för föreläsning!

Mätt i magen efter lite frukost. Provade en grej jag fick i testagram igår
ett nytt grönt te från lipton, med äpple och mint smak. Helt okej, även om det nog inte kommer köpas sen när det är slut. Generellt har jag svårt för te med mintsmak
, helt ok men ingen superhit.
Nu ska jag diska å sen sy lite.

Har möblerat om på lagret så nu får vi nästan plats med allt som ska komma :up: Ska strax sluta för dagen och åka till tandläkaren...

Är det vanlig sådan typ Novalucol eller Novaluzid så kunde du fått av mig. Jag har massor! (Fick halsbränna när jag var gravid så både jag och dotterns pappa köpte en förpackning. Halsbrännan gick över efter två dagar.)
Vad snällt! Om jag inte får ut ongen snart så lär det vara slut igen, jag hör av mig i så fall ;)

Vad snällt! Om jag inte får ut ongen snart så lär det vara slut igen, jag hör av mig i så fall ;)

Bara hojta till isf! Jag blir så gärna av med det. Har halsbränna ungefär en halv gång per år och då räcker en sån där tablett. I den takten kommer tabletterna vara slut lagom till jag fyller typ 287 år eller så.

Bara hojta till isf! Jag blir så gärna av med det. Har halsbränna ungefär en halv gång per år och då räcker en sån där tablett. I den takten kommer tabletterna vara slut lagom till jag fyller typ 287 år eller så.
Will do! :)
Jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv, de senaste två veckorna har jag haft det varenda kväll (och innan dess ett par gånger i veckan). Jag hoppas jag går tillbaka till mitt normaltillstånd så fort bebis är ute!

Will do! :)
Jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv, de senaste två veckorna har jag haft det varenda kväll (och innan dess ett par gånger i veckan). Jag hoppas jag går tillbaka till mitt normaltillstånd så fort bebis är ute!

Usch, jag beklagar. Det kan inte vara roligt :(

Jag har svabbat lilla kattpojken och ska skicka iväg proverna för att se om han duger att avla på rent sjukdomsmässigt. Han tyckte det var onödigt och äckligt

Har tittat på Amy på bio :) Har insett att jag tycker om den alternativa bion bättre än den vanliga bion, den är liksom trevligare trots att sätena inte är lika bekväma (sen känner tjejen i entrén igen mig :)).

Nu ska jag gå igenom ett manuskript som en vän bad om att få korrektur läst, det har blivit tillbaka skickat från review. Han anser att det enbart är för att de är Indier :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama