Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och köpt ägg av en gammal kollega, jättekul att se henne igen! Stannade till på apoteket för att fylla på förrådet av halsbrännemedicin också. Börjar bli rätt trött på halsbränna :grin:

Är det vanlig sådan typ Novalucol eller Novaluzid så kunde du fått av mig. Jag har massor! (Fick halsbränna när jag var gravid så både jag och dotterns pappa köpte en förpackning. Halsbrännan gick över efter två dagar.)

Sitter och funderar på hur jag bäst ska få rent det pyttelilla skrapsåret i handen. Vurpade på cykeln och gjorde dumt nog inte rent såret ordentligt. Misstänker att det sitter något krafs i det för det går som ilande pilar genom hela handen så fort jag kommer åt skorpan. Något som i sin tur gör blotta tanken på att börja gräva i det för att få bort smutsen inte ett dugg lockande. Gah, att ett så löjligt litet sår kan vålla sådana bekymmer :wtf:

Dage har varit händelserik. Jobbade en halvdag - det är kämpigt att hoppa in och försöka göra något meningsfullt i en "vilt främmande" klass. Kom hem, tog en tupplur och sedan har jag ägnat mig åt praktiska nödvändigheter. Och eldat i pannan.

Imorgon är det rivstart hos frisören, sedan till IKEA för att titta ut en ny säng och lite klädshopping (mina kläder har tagit slut!) och politiskt möte på kvällen.
Kommande fyra dagar har Centerpartiet Riksstämma och det blir ett itag. Jag blir nog rätt utmattad efter fyra dygn där. Fortsätter raskt med två mål- och budgetdagar med min kommunala nämnd. Sedan en liten semestertripp till en ....god vän....:o
Avslutar veckan med att jobba heldag på söndagens gala där alla intäkter går till UNHCR.
SEDAN börjar jag jobba igen.

Det trista och händelselösa livet som lantis :D

Sitter och funderar på hur jag bäst ska få rent det pyttelilla skrapsåret i handen. Vurpade på cykeln och gjorde dumt nog inte rent såret ordentligt. Misstänker att det sitter något krafs i det för det går som ilande pilar genom hela handen så fort jag kommer åt skorpan. Något som i sin tur gör blotta tanken på att börja gräva i det för att få bort smutsen inte ett dugg lockande. Gah, att ett så löjligt litet sår kan vålla sådana bekymmer :wtf:
Ta ett trosskydd. Blöt ordentligt med t.ex. alsolsprit. Linda över såret och fäst med kirurgtejp och låt sitta över natten. Imorgon borde det vara uppblött och lätt att pilla i?
(modern variant av våtvarmt omslag)

Ta ett trosskydd. Blöt ordentligt med t.ex. alsolsprit. Linda över såret och fäst med kirurgtejp och låt sitta över natten. Imorgon borde det vara uppblött och lätt att pilla i?
(modern variant av våtvarmt omslag)

Har tyvärr varken trosskydd eller kirurgtejp hemma men ska se vad jag kan pyssla ihop med bomullspaddar och plåster. Stort tack för hjälp!

Frysen är igång igen, helt tom och ren nu :up: Tråkiga är ju att matkassan kommer gå åt rätt ordentligt för att fylla den igen någorlunda... :down:
Pallrade mig iväg och red, trots huvudvärken. Som fortfarande är kvar :( Nu har jag pillat klart med hemsidan för ikväll, och funderar på en kopp te och lite fikasticks med brie. Och funderar om jag ska skolka imorgon...

Har tyvärr varken trosskydd eller kirurgtejp hemma men ska se vad jag kan pyssla ihop med bomullspaddar och plåster. Stort tack för hjälp!
Vetrap, aka klibblinda, är också toppen ovanpå blöt bomull. - länsa stallapoteket :)

(mitt bästa förbandstips på fula sår på hästben- linda blöja runt. tejpa med eltejp och häll i koksaltlösning eller alsol. På den gamla goda tiden använde jag svag jodopax men sedan blev det ju no-no)

Har just tryckt i mig detta:

11934707_412832378908052_735415712_n.jpg

Nu är jag mogen och går hem. Joråsåatt!

Jag smuttar just pa ett STORT glas Cabernet Sauvignon ... Jag har haft en hard dag idag och behover lite uppmuntran. Mycket hundtraning, men ocksa mycket tjafs.

I gar var det 38*C har i Napa och man holl pa att skallas om man var ute i solen ... I dag har det varit 21*C med en sval bris fran Stilla Havet. Jamfort med vad jag ar van vid sa ar det kallt som skjutton! Just nu ar det 16*C och det lar sjunka ner till runt 10*C i natt. Vadret har i norra Californien ar markligt, men solen skiner och bara det gor en ju glad. :cool:

Väntar på att läkaren ska ringa för att höra hur det går för mig och så ska vi diskutera om jag ska vara sjukskriven vidare eller börja arbeta lite.

Har druckit frukost och håller nu på med kaffe. Ska strax ut på lagret och möblera om lite för nu blir det snart fullt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama