Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett av tre seminarium för den här veckan avklarade, nu ska jag sätta mig med morgondagens och försöka få ihop mina nerkastade funderingar... Jag bävar en del inför fredagens seminarium som känns väldigt stort... O_o

Har varit till Upplands Väsby en sväng. Ingen rolig väg att köra men med en bra bok i lurarna går det bra :) Rekommenderar Av skuggor märkt av Marianne Cedervall. En deckare med hästar i! :)

På tåget på väg hem. Huvudvärken ville inte ge med sig så orkade inte vara kvar efter lunchen :( fortfarande huvudvärk trots en stor kanelbulle från pressbyrån, så verkar ju inte bero på för lågt socker i kroppen :meh: bläddrar lite i en ny tidning med quiltning med jultema och låtsas att jag kan tyska och hoppas det kan pigga upp mig lite annars blir det nog att snarka resten av resan hem.

Just hemkommen. Har varit och jagat praktikplats. Eller jobb. Tänk att de ska vara så svårt att hitta nått på bara halvtid :(
Stannade till i skogen och rastade de två hundarna jag hade med mig och passade på att leta efter det koppel vi slarvade bort igår. Men det ösregnade så jag hade ingen lust att gå så långt som vi gjorde igår. Så det ligger kvar där ute i skogen någon stans.
Tröstar mig nu med kaffe och syltkaka innan dammsugningen.

Precis kommit tillbaka från en tur inn till Gbg. Trist väder men på vägen ut från arkitektkontoret sprang jag på en gammal kompis som jag inte sett på länge.Det blev en extra timma på Avenyn med latte, fralla med gorgonzola, lite skvaller och uppdatering. Hon tyckte det var kul att jag skulle flytta "hem" igen som hon sa. Det börjar sjunka inn nu även om det inte känns riktigt hemma än.

Har käkat sunklunch med grannen!

11917856_951859541539906_437115927_n.jpg

Nu har jag plåtat lite till bloggen och sitter och går igenom bilderna i datorn...

Jag är skitförkyld så har haft en soffhängsdag förutom när jag var till stallet och matade pållen med morötter. Annars oroar jag mig lite för min pappa som ligger inlagd med lunginflammation (nästan 40 graders feber och en sänka på 325 bl.a).
Dock är han inte helt utslagen då det kom ett sms med "reklam" för sjukhuset och då infektionsavdelningen som är avskiljda rum på baksidan:
"Billigt, nära, all inclusive. Lika varmt som Karibien. 39,8 grader.
Rum med TV och egen utgång rakt ut i vildmarken"

När är en bra tidpunkt att börja lägga in juldekorationer i en webbshop egentligen? :confused: Skulle ni bli irriterade om ni fann ex julgransdekorationer med bland nyheter nu?

Jag är skitförkyld så har haft en soffhängsdag förutom när jag var till stallet och matade pållen med morötter. Annars oroar jag mig lite för min pappa som ligger inlagd med lunginflammation (nästan 40 graders feber och en sänka på 325 bl.a).
Dock är han inte helt utslagen då det kom ett sms med "reklam" för sjukhuset och då infektionsavdelningen som är avskiljda rum på baksidan:
"Billigt, nära, all inclusive. Lika varmt som Karibien. 39,8 grader.
Rum med TV och egen utgång rakt ut i vildmarken"
Jag gillar alltså inte att ni är sjuka men sms:et var kul! :)

Känner mig nöjd! Några av lökarna är i jorden och stallet fixat. Pissregnade så det blev trim i ridhuset. Fick dessutom trevligt sällskap. Livet är bra!

Regn här med och jag är aptrött. Borde verkligen passa på och ta en dusch nu när dottern sitter och målar Mandalas men jag orkar inte resa mig ur soffan :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama