Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städat järnet idag (jag får ju finbesök i nästa vecka ;)) både ute och inne och är så nöjd. Det är mycket kvar att göra men nu syns det att det hänt något iaf!

Imorgon ska jag åka och handla... älsklingen beställde champagne och kungskrabba (de har skaldjursvecka på Citygross så det var riktigt bra pris) när han tittar förbi på vägen hem :love:

Just nu fick jag lite av en chock. Inser att jag kommer få ut nästan 50 t lök denna månad. Har iofs jobbat som ett as men ändå, det var mer än förväntat så nu tänker jag dra till Parre och chilla stenhårt. Jipiii!

Jag har timanställt en rumän vilket uppmärksammades av lokalblaskan som var här och fotade.
Med tanke på alla vansinniga fördomar jag fått höra genom mitt volontärarbete var jag beredd på att få verksamheten nedbränd och bli mordhotad allra minst men istället ringer det kunder och peppar och erbjuder kläder:heart

Vad roligt för dig och bra för rumänen. Lycka till!

Jag har just blivit tillfrågad av en gammal kollega om jag vill donera lite tid till flyktingjälp och väntar på lite mer info om vad jag kan bidra med.

Har nu parkerat mig på uteserveringen på kvartershaket. Pissregnar men värmelampan är på och jag sitter under tak så dä ä chill.
Inväntar lämpligt bohemsällskap som enligt säker källa är på ingång

När är en bra tidpunkt att börja lägga in juldekorationer i en webbshop egentligen? :confused: Skulle ni bli irriterade om ni fann ex julgransdekorationer med bland nyheter nu?

Ja, det skulle jag. 23 dec är lagom för mig. Skämt åsido, jag har ett ansträngt förhållande till julen eftersom den råkar infalla den 24 (min födelsedag) och julen ar alltid prioriterats, Man har tom tagit sig friheten att flytta födelsedag till min ena namnsdag i maj, Ingen tänkte på att flytta julen:banghead:

Me
Ja, det skulle jag. 23 dec är lagom för mig. Skämt åsido, jag har ett ansträngt förhållande till julen eftersom den råkar infalla den 24 (min födelsedag) och julen ar alltid prioriterats, Man har tom tagit sig friheten att flytta födelsedag till min ena namnsdag i maj, Ingen tänkte på att flytta julen:banghead:
Men fy vad tråkigt! Och taskigt! :mad:

Hemma efter en lång dag i Göteborg... helt slut i skallen, började 6:30 imorse och slutade ca 19:00, hemma strax innan 20.... nu blir de snart sängen.

Lämnade dottern på dagis och bevittnade styrelsens slakt av mitt jobb. Varenda stock är kapad till bara 2 dm, eller ja, de har sparat två men dem sitter det plank emellan och trappsteg upp till :banghead: :( Blev faktiskt så ledsen att jag skrev ett mail till styrelsen om att de hade kunnat varna innan de slaktade mitt jobb, eller sagt från start att den skulle vara så så hade jag kunnat ta hem stockarna och använda dem hemma istället, och sparat min rygg!!

Fy, så himla risigt! :mad:

Fick hjälp att hämta ny kaninbur, grannen bjöd på middag och kaffe. Nu eldar jag i kaminen och kollar netflix en stund. Fick laddat på internetet äntligen.
Köpte pappersrör till kaninerna att busa med också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 198
Senast: touche
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama