Vad gör jag nu?!?!?!?!

Xoya

Trådstartare
Grannarna är borta på semester och likadant tjejen som har sina hästar hos grannarna på bete. Jag har tagit på mig och kolla till deras hästar. Och idag när jag åkte och kollade till hästarna så skulle jag fylla på vatten till några av dom och fick gå in i stallet för att sättta på vattnet. Fick jag syn på inne i stallet att dörren till sadelkammaren var öppen...:confused::crazy:
Den brukar dom ha stängd vad jag vet...och jag var där i går och kollade med...och då var den stängd...:eek:.
Någon måste ha varit där och kollat på sadelkammaren eventuellt utrustningarna mm. Och det är väl utrustning som ligger där för nästan 20 000kr skulle jag kunna gissa.
Den brukar vara olåst sadelkammaren vad jag vet och jag vet ju inte om det har varit nån där inne och tagit utrutning eftersom jag inte vet vad dessa personer har för utrustning till deras hästar och så. :crazy::confused:
Frågan är vad gör jag nu?!

Sv: Vad gör jag nu?!?!?!?!

Går det inte att ringa ägarna och tala om vad som skett? Då borde du få direktiv om hur du skall gå vidare...

Finns det lås så hade jag nog låst kammaren tills att jag fått veta hur jag skulle göra fortsättningsvis...

Går det inte att ringa ägarna och tala om vad som skett? Då borde du få direktiv om hur du skall gå vidare...

Finns det lås så hade jag nog låst kammaren tills att jag fått veta hur jag skulle göra fortsättningsvis...

Det går att ringa ägarna...gud varför tänkte jag inte på det...jag har verkligen hjärnstillestånd...

Jag har ringt men inte fått tag på nån av dom. :crazy:
Dom har stängt av sina mobiler...

Om du inte får tag på dem och det inte går att låsa kan du väl ta hem det dyraste (sadlar) till dig, åtminstone över natten :)

Du kanske kan flytta de dyraste sakerna som sadlar till dig själv så länge? Om det nu inte går att låsa stallet/sadelkammaren.

Ah Vira var snabbare än mig.

låter ju lite konstigt att de inte skulle ha lås på sadelkammaren ?

Känns ju inte som att det ligger på ditt ansvar om de åkt på semester utan lås, även om jag förstår att det känn olustigt om någon vart i sadelkammaren.

Jag har ingen möjlighet för att låsa varken stall eller sadelkammare...
...för jag har inga extra lås här hemma jag kan åka och skruva upp.

ahaa, då finns det ju inte mycket du kan göra, annat än att informera ägarna. Vilket också verkar vara svårt när de har stängt av telefonen.

Jag vet inte riktigt om det skulle kännas rätt att åka hem och ta deras sadlar till sig även så för över en natt.
Jag skulle kunna göra det men det känns inte rätt att göra så.

Senast ändrad:

låter ju lite konstigt att de inte skulle ha lås på sadelkammaren ?

Känns ju inte som att det ligger på ditt ansvar om de åkt på semester utan lås, även om jag förstår att det känn olustigt om någon vart i sadelkammaren.

Litet samhälle och dom tror väl inte det ska hända någon stöld.

Jag har ingen möjlighet för att låsa varken stall eller sadelkammare...
...för jag har inga extra lås här hemma jag kan åka och skruva upp.

Då har du ju gjort vad du kan. Har man dyra sadlar/tillbehör som man inte vill bli av med så förser man sadelkammaren med lås.

Då har du ju gjort vad du kan. Har man dyra sadlar/tillbehör som man inte vill bli av med så förser man sadelkammaren med lås.

Håller med, vi låser alltid våran sadelkammare, även om stallet ligger avsides och samhället är hyffsat litet.

Jag fick tag på tjejen som har sina hästar där uppe på bete nu för en stund sedan.
Hon berättade att hon hade varit hemma över dagen igår och kollat till sina hästar och det kan ha varit hon som lämnat sadelkammardörren öppen.
Men hon skulle prata med ägarna efter råd om att det vore lämpligt att sätta upp ett lås på sadelkammaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 656
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 402
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar