Vad gör du av 2018?

Min största förhoppning för 2018 är att drömgården blir till salu. Vi har redogjort vårt intresse, paret som bor där är 80+ och inget intresse för gården finns hos deras barn. Kanske dröjer det något år till, vi får se. Vi kommer också stycka av vår egen tomt och genomföra en försäljning av det. Vi har även köpt grannhuset, som ska rustas upp lite och hyras ut. Båtvarvet ska tömmas och rivas, åtminstone påbörjas.

Övrigt:
- Valp (leveransklar 12/12 så lite tjuvstart, men ändå!)
- Kandidatexamen till våren
- Fortsätta tävla äldre hunden i lydnad och även starta brukset
- Utbilda mig till instruktör om tid och tillfälle ges

Måste också bestämma mig för om jag ska satsa på en till kandidat och vänta ett år med magister eller master. Ansökan sker i vår så det är dags att klura lite inför de kommande åren.

2018 blir mitt alldeles egna år!
Jag ska bara göra saker jag vill/velat göra, har redan början nu i år men nästa blir totalfokus på vad jag vill med mitt liv, vad som gör mig glad, vad jag mår bra av.
Mer konkret:
* jag ska bli bättre på att träna regelbundet för jag att jag mår så otroligt mycket bättre då.
* äta bättre och hitta en bra balans och förhållningssätt till mat.
* förhoppningsvis gå ner i vikt som en reaktion på ovanstående punker :)
* resa själv på en längre resa, USA är just nu det tilltänkte resmålet.
* skriva färdigt boken som äntligen börjar ta form i mitt huvud.
* träffa mer nytt folk och bara ha roligt.
* bli bättre på att städa och hålla rent och snyggt, mår mycket bättre då.
* bli ännu bättre på mitt jobb, lära mig mer, våga mer, testa mer.

Vad jag vill: gå ner ytterligare i arbetstid (från nuvarande 85% till 75%).

Vad min arbetsgivare vill: att jag går upptill heltid.

Någon sorts livsmål är att styra min tid SJÄLV, men jag börjar sakta inse att det är det pension betyder. Jag kommer inte att gå i pension under 2018.

- Ta examen. Börja jobba.
- Tjäna pengar! Spara pengar!
- Hitta platsen där jag vill bo i alla fall några år framåt. Således kanske flytta en bit.
- Troligen ta upp hästarna igen, dock oklart på vilket sätt det blir.

Ah. Detta borde jag fundera mer pa

- Bli utb ridlarare i Brittiska BHS
- Aka pa fantastisk ridresa nagonstans ( Huvudkandidater: Cowboy i US, dressyr i portugal eller vildmark pa island)
- Springa runt med mitt nya pass (blir Brittisk medborgare om tva veckor!!)

Borde gora nagot med jobbet ocksa, da jag verkligen inte ar nojd/glad i nulaget.
Far reflektera mer over julhelgen!

(Å mina föräldrars vägnar) [...] Pappa säger varje år att han ska ta tag i åtminstone något av ovanstående...Han har sagt så i snart 21 år nu. :grin:
Men varför skriver du "å [dina] föräldrars vägnar"? Vet dina föräldrar om hur mycket ur deras liv du fläker ut här?

Du skriver på fullaste allvar om hur sunkigt dina föräldrars hus är, med ":grin:" om att de inte fixat det. Kan du inte alls se att det här är respektlöst gentemot dina föräldrar? Känns det inte alls fel att skriva så utlämnande om dina föräldrar som sitter och kör dig och hästen överallt och dessutom, utöver att ge dig månadspeng fastän du är vuxen (!), betalar din häst?

Ah. Detta borde jag fundera mer pa

- Bli utb ridlarare i Brittiska BHS
- Aka pa fantastisk ridresa nagonstans ( Huvudkandidater: Cowboy i US, dressyr i portugal eller vildmark pa island)
- Springa runt med mitt nya pass (blir Brittisk medborgare om tva veckor!!)

Borde gora nagot med jobbet ocksa, da jag verkligen inte ar nojd/glad i nulaget.
Far reflektera mer over julhelgen!

Åh det är precis vad jag ska boka för nästa år! :) En ridresa till Portugal för att rida dressyr :love:.

Dressyr i Portugal står på min bucket list också! Det lär dock inte bli av under 2018, såvida jag inte skulle råka snubbla på en vinnande trisslott och en hög extra semesterdagar det vill säga. Men jag tar också gärna emot PM om lovande ställen, så kan jag fortsätta att sucka och drömma så länge i alla fall... :D

Och grattis till medborgarskapet @Stefffie! Var inte provet jättesvårt? :nailbiting:

Hela 7 minuter tog det mig att svara pa de 24 fragorna - och da inkluderar jag tid som jag tog att ga tillbaka och ga over 4-5 fragor som jag inte var helt saker pa.
Sa nej, inte jattesvart :)
Nämen oj, då har jag fått helt fel uppfattning om det! Det finns väl folk som gillar att skrämma upp en, antar jag... Skönt att veta att det inte är så farligt :)

Först och främst ska vi ha vårt första barn och det är ett mål i sig att bara klara av det på ett bra sätt och fortsätta ha ett så bra förhållande med min man som jag har nu.

Sedan ska jag fokusera på att stressa mindre, få mer självförtroende och gärna träffa fler vänner, kanske mammakompisar. Jag hoppas också på att komma igång och rida inte alltför långt efter förlossningen och ställa upp i någon dressyrtävling med medryttarhästen.

Alltså... Check på den! :D :bump:

Alright!

Way-to-Go.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Turali
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 500
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar