Vad gör du av 2018?

Har lite planer iaf

- Dottern blir tre, hört att det är en trevlig ålder :angel:
- Har precis fått nytt jobb så ska jobba där ett tag, har inte sagt upp mig på gamla än, sparar den överraskningen en stund till
- Förhoppningsvis växer mitt företag ännu mer (möte med investerare imorgon!! Tror dock inte det kommer ge något/komma överrens men ser det som träning på förhandling iaf)
- Ska operera om tuttarna i mars haha, kul ''mål''
- Ska INTE vara förkyld typ hela tiden!!
- Mannen ska put a ring on ma finga
- Kanske köpa 4a eller radhus/mindre villa, vi får se

Är väl det, spara pengar osv gör jag redan så det är väl som vanligt. Inga jättespännande grejer för mig kanske.

Vilken koll du har! Sen drygt tre månader är jag tillbaka från Djibouti och mellanlandar i ena hörnet av Sverige. Just nu är jag inte inne i biståndssvängen, men siktar på att komma tillbaka dit på ett eller annat vis. Jag kommer därför försöka bredda mig och hålla kvar EU-kopplingar och/eller internationella kopplingar, även om det kanske inte blir inom utvecklingssamarbete den närmaste tiden.
Jamen Djibouti är ju så coolt så det är svårt att inte komma ihåg det :D.

Vad spännande det låter :). Håller tummarna för att du hamnar där du vill!

Kul tråd!

2018 ska jag flytta och landa i mitt nya liv som särbo :love:
Jag ska hitta tillbaka till min egen känsla av lugn, harmoni, energi och glädje :heart
För att lyckas med det ska jag
- umgås mer med mina vänner
- hitta på fler roliga saker, vardag som helg och semester
- skapa mitt hem, inte bara ett boende
- fortsätta njuta av hästarna och framför allt av att mamma-häst är pigg och fräsch igen efter ett trist år med mycket småskav och störningar
- fortsätta träna och tävla med hund och njuta av att en helt ny värld med många nya vänner öppnat sig genom vovve
- resa mer, tillsammans med särbo och övrig familj
- hitta min ekonomiska plattform i mitt nya boende, med en lagom mix av spara och använda (jag har en tendens att spara "för mycket"... behöver öva på att pengar kan användas till njutning. också)

Ser fram emot 2018!

2018
- Hitta en passande sadel till Hesten
- Flytta till ett annat stall
- Amsterdam weekend
- Hinna med att simma mer,måste bli bättre på att komma iväg.

Jag håller på utredas för en gastric bypass. Vet inte än vad det landar i men hoppas såklart på en total livsstilsförändring under året!

Annars ska jag mest se fram emot en sommar utan att ligga vrålsjuk. Sömn, bad festival och färdigställd balkong är förhoppningen och om orken finns ska jag eventuellt kolla vad fk har att säga om jag skulle plugga någon kurs på komvux. Just nu går jag däremot bara och väntar på att det ska bli januari, bokade biljetter till Jim Jeffries ikväll och det ska bli såååå jävla kul! :banana:

Mitt 2018:

Börja jobba igen efter ett år som "arbetsbefriad" och börja spara igen!

Jag vill ha råd att åka 2v på semester med sambon till Tokyo 2020 och se delar av OS då!

Vad ska ni göra av 2018? Har ni några nyårslöften eller bara en idé av vad ni vill få ut av året? :)
2017 var rätt innehållsrikt, om man säger så. Vi fick vårt "gamla" hus sålt. Jag avslutade ytterligare en examen (jag har nu 4 st högskoleexamen...:p). Fick nya arbetsuppgifter (och bättre lön!). Stressigt men kul! Har gjort en hel del småfix (som tapetsering) i huset....

Vet inte riktigt hur 2018 kan slå detta, men på kort sikt har jag ett litet mål: Att städa ur och organisera ett förfärligt förråd där allting i nuläget ligger huller om buller....:crazy: Det blev så i flytten. Så allt ska ut och sorteras in igen på ett vettigt vis :) . Sedan får vi helt enkelt se.....

Jag ska främst landa efter en hektisk och otroligt stressig och innehållsrik höst.
Kommer förmodligen börja året med att jobba häcken av mig eftersom jag kommer vara ensam på tre tjänster.. :p Men jag ser det även som ett guldläge att löneförhandla och hoppas att jag kan få upp min lön med ett par tusenlappar.

Annars är planen att fortsätta med hus och företag, börja starta labradoren på jaktprov, fortsätta spara pengar och kanske försöka ta oss iväg på en resa till Skottland. Jag är otroligt sugen på att para min wachteltik i vår också, och i så fall blir här förhoppningsvis ett helt gäng med små wachtelkrokodiler :)

(Å mina föräldrars vägnar):
Totalrenovering av kråkslottet.
Efter snart 34 år med så gott som obefintligt underhåll av både förra ägaren och oss, skulle en en total renovering av fasaden, taket (utvändigt som innertak), balkongen, köket, badrummet, hallen, tvättstugan och källarutrymmet samt en uppgradering av hela vitvaruparken, vara på sin plats. Om det verkligen kommer ske lämnar jag dock därhän....:angel:
Pappa säger varje år att han ska ta tag i åtminstone något av ovanstående...Han har sagt så i snart 21 år nu. :grin:
Och ja, huset var i bedrövligt skick redan när mina föräldrar köpte det i mars 1997, när det var 13 år gammalt. Att det fortfarande står kvar är ett under egentligen.....

Hur menar du med bedrövligt? :-) förstår inte hur ett hus kan vara bedrövligt efter 13 år :confused:

2018 ska jag först och främst börja jobba efter föräldraledighet, därmed skaffa nytt jobb iochmed att jag har flyttat 40 mil under min fl.

Annars är väl målet mest att överleva med två småbarn i åldern 2 resp 3 år. :nailbiting:

Köpa ny häst. Avverka hela skogen vår. Förhoppningsvis bygga ett rejält garage. Inte försöka åka till Stockholm varje helg, utan försöka trivas här nere. :o

Det blir svårt att klä 2017, ska nog försöka ta det lugnare bara. ;) Har i år flyttat och bott ett tag hos föräldrarna, sedan flyttat in i huset, renoverat massor, gift mig, ridit in och kört in hästen, gjort körprov med sagda häst med toppenresultat, haft otroligt stressigt hela året på jobbet.

Så ja, jag ska helt klart göra mindre 2018. :) Vi planerar för bröllopsresa i början av året till Zanzibar. Vi kommer fortsätta renovera i maklig takt och förhoppningsvis skaffa hund. Troligtvis blir det en kort men intensiv renoveringsperiod då vi byter kök. Hästen ska tränas mer för vagn och göra det riktiga körprovet till hösten. Ha roligt, stressa mindre, träna mer, vara mycket i stallet och naturen och ha kul på jobbet. Kommer gå en rolig utbildning spritt över hela året via jobbet som jag hoppas blir lagom utmanande, intressant och givande.

Har ni några nyårslöften eller bara en idé av vad ni vill få ut av året? :)
2018 kommer antagligen att vara något av en transportsträcka.
Jag förutspår att relationsbiten kommer att fortsätta som idag, utan utsikter till samboende eller barn. Jag förutspår även att jobbiten kommer att vara oförändrad och fritiden, förhoppningsvis inklusive hästbiten, också. Boendesituationen, det sociala umgänget och ekonomin kommer också att vara ganska precis som idag. Jag kommer att närma mig bäst-före-datum med ytterligare ett år, helt enkelt.
Möjligen kan det bli en mc-semester i någon region som jag inte tidigare besökt. Yiihaa.

Jag behöver nog mer D-vitamin.

Minska antalet hästar till 2, som mest högst tre och på sätt få lite mer kvalitéetstid och tid att rida :p - fast just nu är jag bra sugen på att helt sluta med hästar ... och ska försöka lova mig själv att inte köpa några nya hästar!!
Se över min ekonomi.
jobba på min "anger management" :o
inte ta några "frivilliga" åttaganden och boka upp mig på massor - ska se till att kalendern är åt det "tomma hållet" så jag hinner återhämta mig.

som ni förstår har 2017 varit lite för mycket av det goda och stressnivån har varit på bristningsgränsen :crazy:

Till att börja med aldrig slutbesiktigat och mer/mindre fuskbyggt, sedan obefintligt underhållet ovanpå det.
Alltså, jag tycker du ska sluta beskriva mitt hus nu! :rage:

:p

Mitt 2018 innefattar:
*Bygga klart containerbostaden och börja flytta in där.
*Fortsätta skapa kontakter som genererar billigt eller gratis byggmaterial. (2017 har varit alldeles fenomenalt bra när det gäller sånt.)

*Installera nya värmepannan och slänga ut den gamla.
*Röja ren logen, bila upp och köra ut gamla fuskgjutna betonggolvet och gjuta ny platta därinne samt få in min tvåpelarlyft som nu står ute i regnet.:banghead:
*Röja ur såghuset som ser för jävligt ut invändigt nu.
*Röja i verkstan och få den att fungera som det var tänkt och isolera färdigt ytterväggarna och få på skivor och färg så det blir tätt och varmt.
*Få iväg traktorn, antingen till ny ägare eller till skrot.
*Rensa upp på tomten och få struktur på förfallet/röran. :p
Ja och sen hundrafemtielva andra projekt som står på vänt men dom kommer när dom kommer.

2018 kommer jag vara tvungen att ta några val och ändra mitt liv en del, iom att jag har lämnat/kastat ut maken, och vår hyreskontrakt på "gården" går ut.

Just nu velar jag mellan att dra ner hästantalet från 3 til 1, flytta i lägenhet och spendera mer tid med katten, eller att köpa en större gård och skaffa fler hästar.... :angel:

Men mina "stora" mål i början av året blir:
- Visa unghingsten på "kåring" (bruksprov)
- Betäcka om hans mamma

Utöver det tänker jag faktiskt ta saker lite som de kommer... kör mitt vanliga "Happy go lucky-approach" :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Turali
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 500
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar