Vad gör du av 2018?

Ska börja plugga en till kandidatutbildning, antagligen i offentlig förvaltning. Måste även börja ta tag i att byta ut ett av mina extrajobb mot ett som stjäl mindre energi.

Ska också komma igång och träna med hästen igen, oväntat nog ska vi börja med hopplektioner. Vill även komma igång och ta lektioner i AR med hästen igen.

Men framför allt ska jag planera in vila i min kalender så jag kan återhämta mig och slippa köra slut på mig själv ännu en gång.

2017 var det år när jag tog tag i mitt liv och vad JAG ville. Flyttade 40 mil söderut och började bygga en tillvaro ännu mer fokuserad på hästarna.

2018 har jag tänkt mig ett riktigt chill år. Jag har ett enda mål, att inte ha något mål. Sådär! :p

Fast det kommer iofs att hända ett par roliga saker som kräver planering, bla ska världens mest bortskämda ponny åka på inkörning. :nailbiting: Men jag har inga måsten mer än att jobba på så lönen kommer in till alla skojiga saker som dyker upp lite nu och då. :)

Jag tänkte satsa lite mer på jobbet nästa år. Det har varit ett rätt intensivt år och jag känner att jag inte riktigt har haft orken att leverera som jag hade önskat på jobbet. Så nästa år ska jag se till att lära mig en massa, leverera och sedan kanske byta upp mig.

I övrigt funderar jag på att köpa häst och så vill jag göra fint i trädgården.

Jag ska bli mamma och således mammaledig sista hälften av året (och nästa år). Inför detta behöver jag skrapa ihop en så stor buffert jag bara kan! Jag och barnets pappa har också en del att reda ut, men vi är inställda på att göra det absolut bästa vi kan av det här.

Jag visste att 2017 skulle bli ett jävligt jobbigt år, men jag hade fan ingen aning!! 2018 kan liksom bara bli bättre.

Jag har haft ett halvår av bara enstaka ridlektioner och funderar på att komma igång lite mer med ridningen igen.
Jag ska försöka klättra 1 dag i veckan och springa 2.

Jag la mina planer på att resa till Svalbard på is och är nu helt insnöad på att ta med sambon och vandra i Kyrgizstan till sommaren. Ska börja resgoogla mer efter jul.

Har en englandsresa med syster,syskonbarnen och mamma inbokad.

Vill även få till att ta dykcert och åka någonstans varmt och dyka till hösten.

Jobbmässigt blir jag nog kvar på det jag har haft sen augusti.

Under 2018 ska jag:
* Förhoppningsvis gå mitt sista år på utbildningen. (:eek::eek:)
* Börja träna igen (ständigt löfte). Note to self: pallar både jobbet och studierna bättre.
* Försöka att inte stressa så mycket.
* Planera jobbandet bättre så det inte blir jobb och skola i en enda röra.
* Åka på semester 7-10 dagar till solen någonstans och bara vara och ladda batterierna.

Sen vet jag inte. Har inte direkt några grandiosa planer. Det får rulla på som vanligt.

Jag vill byta jobb nästa år.

Sen blir det fokus på huset. Vi har flera stora projekt som vi vill hinna nästa år: renovera köket, måla fasaden, se över elen, göra om altanerna och fortsätta snygga till ute och inne.

Det blir nog ingen utlandsresa men kanske en gotlandsvecka. Fast det kostar ju nästan lika mycket som en charterresa till solen...

Oj jag har verkligen ingen aning om vad jag vill med nästa år. Skulle vilja flytta till nytt och närmare jobb och stan, men jag har inte råd, så tror inte det är möjligt. Det är såpass mycket som saknas pengamässigt att det inte känns motiverande att spara undan. Jag ska iaf göra en once-in-lifetime-resa i början på nästa år som jag verkligen ser framemot!

Jag lyckas förhoppningsvis med att lämna in min avhandling i Januari. Sen tänker jag nog vara på semester i Vietnam i en månad. Planen är därefter att flytta till Chiang Mai så jag kan fokusera på att få min forskning publicerat innan mitt försvar. Förhoppningsvis får jag ett jobb som startar i Juni eller Juli på post doc nivå. Men jag har tillräckligt med sparpengar för att klara mig fram tills Oktober om jag är riktigt snål.

Har jag tur godkänner de ett större projekt som jag förhoppningsvis är involverad i så det drar igång i Januari 2019 så det är förhoppningsvis det längsta jag får utan jobb :)

Har börjat dejta en person här men det är rätt nytt och han kommer bo kvar i Singapore så vi får se hur det går (planen var ju att inte hitta någon innan jag flyttar så det blev ju krångligt men vi får väl ha kul tills jag åker eller något).

Så huvudmålen är:
Inte stressa
Få grejer skrivna och publicerade
Förhoppningsvis få ett jobb men det är ok även utan
Fortsätta min löpträning, minst ett halv maraton nästa år men jag kanske vågar mig på ett helt i slutet av året.
Inte stressa (<- viktigt )

Jag har haft ett halvår av bara enstaka ridlektioner och funderar på att komma igång lite mer med ridningen igen.
Jag ska försöka klättra 1 dag i veckan och springa 2.

Jag la mina planer på att resa till Svalbard på is och är nu helt insnöad på att ta med sambon och vandra i Kyrgizstan till sommaren. Ska börja resgoogla mer efter jul.

Har en englandsresa med syster,syskonbarnen och mamma inbokad.

Vill även få till att ta dykcert och åka någonstans varmt och dyka till hösten.

Jobbmässigt blir jag nog kvar på det jag har haft sen augusti.
Ja jäklar! 2018 skulle ju bli året då jag planerat att bli bättre på att spara pengar....
Det lär gå sådär*s*

Mitt stora mål för 2018 just nu är att hamna på rätt köl igen. Jag behöver komma underfund med varför jag mår som jag gör, jag vill träna mer, jag vill må bättre, jag vill ha mer energi. Det är väldigt diffust, men mitt liv går tydligen i cykler där 2017 har varit ett år där det återigen har varit alldeles för mycket svackor (trots att mest positiva saker har skett) och jag känner att jag måste förstå varför det blir så. Först därefter vågar jag tänka på mer konkreta, långsiktiga mål.

Fast en sak på det mer konkreta planet är att jag snarast möjligt vill klara minimum skills-testet i roller derbyn. :D Det kändes helt avlägset för bara några veckor sedan, men det har ändå gått framåt och nu känns det inte längre helt omöjligt. Och det är SÅ kul!

2018 kommer bli asbra! Inget revolutionerande lär hända eller stora förändringar. Några såna blev det 2017 och lär bli en del 2019 också, men 2018 blir ett rätt stabilt "mellanår" som kommer fokuseras på utbildningen. Unghästen förblir unghäst ett par år till också. Kanske att jag slår på stort och skaffar gymkort. :p Annars tänker jag bara njuta av livet och välkomna framtiden. :)

2018:
Jag ska sitta och mysa i mitt växthus och lukta på blommorna.
Jag ska plantera fler rosor och ett par häckar.
Jag ska - försöka! - att tvinga mig till lite mer *ledig* semester med utrymme för minst en, gärna två utlandsresor typ långweekend i Europa. Inte bara jobba röven av mig på hemmaplan så fort jag har semester.
Jag ska rida mer.
Jag ska gå på nya roliga konserter och teaterbesök.
Jag ska lära mig grunderna i biodling och hoppas kunna skaffa mina första bikupor och i bästa fall slunga lite honung.
Jag ska se till att mitt vardagsrum blir ombyggt och att hustaket blir omlagt.
Jag ska skratta mer och oftare i sällskap med andra.
Och jag ska, i det privata, fortsätta jobba med att inte vara till lags till varje pris utan stå upp för mig själv och för mina känslor.
Sedan ska jag ju jobba en del också.

Det jag vill ha ut av 2018 är
- ett nytt (intressant) heltidsjobb.
- mer stabil ekonomi, som grundar sig i punkt ett.
- komma igång med dressyrträningen för tränare hyfsat regelbundet.
- debutera lätt A.
- att alla nära och kära, inklusive fyrbenta, mår bra.

Jag hoppas på ett lugnt år! 2017 har varit livsomvälvande så det räcker med nytt förhållande, examen från universitetet, flytt till ny stad, nytt jobb, förlust av hästen och därmed fullständigt byte av hobby, och så en massa resor. Om jag kan hålla fast vid typ samma liv 2018 och ta mig igenom det kommande tuffa året på jobbet utan alltför många katastrofer är jag nöjd :). Om jag dessutom orkar ta tag i att komma över sorgen och ta mig tillbaka till stallet igen efter att inte ha velat röra vid en häst på mer än ett halvår, så är jag mer än nöjd. Annars får jag nog ägna 2018 åt att landa i mitt nya jag efter alla förändringar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Turali
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 501
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar