Vad gör du av 2018?

tillägg: jag ska definitivt också göra eller åtminstone pröva på ett antal spontana saker som jag inte alls planerat i förväg och inte ens skulle komma på just nu, utan bara får lust med där och då. :) Kanske är det att försöka lära mig spela tvärflöjt, kanske är det att börja sy mina egna kläder, kanske är det att skaffa getter.

Det är en stor del av charmen med framtiden att veta att jag ska göra "något", och något oprövat, men inte alls vad. Förrän det bara dyker upp och slår mig i huvudet.

(Å mina föräldrars vägnar):
Totalrenovering av kråkslottet.
Efter snart 34 år med så gott som obefintligt underhåll av både förra ägaren och oss, skulle en en total renovering av fasaden, taket (utvändigt som innertak), balkongen, köket, badrummet, hallen, tvättstugan och källarutrymmet samt en uppgradering av hela vitvaruparken, vara på sin plats. Om det verkligen kommer ske lämnar jag dock därhän....:angel:
Pappa säger varje år att han ska ta tag i åtminstone något av ovanstående...Han har sagt så i snart 21 år nu. :grin:
Och ja, huset var i bedrövligt skick redan när mina föräldrar köpte det i mars 1997, när det var 13 år gammalt. Att det fortfarande står kvar är ett under egentligen.....

2018 ska jag testa att flytta ihop med min dude och testa hur det går att trängas i en etta! Ska även försöka spara cash till lägenhet och kaaaanske till en häst! Ska även göra AT vilket känns oerhört gött efter 1,5 års vikariat, så 2019 bör jag vara legitimerad läkare :). Annars inga vidlyftiga planer

Men vad hände med kissekatten? :(
Oj! Nu ser jag hur det jag skrev kan feltolkas! Katten är fortfarande här, mer uppskattad än nånsin! :love:

ccc_5a0f4cefddf2b344a41e2fc1.jpg

Jag menade bara att vi inte kommer att köpa en till katt med allt vad det innebär! En räcker gott och väl såhär långt ;)

Mitt 2018:

Mitt 2018 kan eventuellt bli jättespännande, eller så rullar det på som nu (vilket är helt okej det med, är väldigt nöjd). Mer än så vill jag inte skriva pga rädd för jinx samt är alldeles för privat :p.

Förhoppningsvis får jag in en ridresa nästa år vilket vore otroligt fint. Sen ska jag på bröllop i Madrid vilket ska bli urfint och så ska jag och maken på en finfin semester.

I övrigt hoppas jag på mycket tid med familjen samt att jag fortsätter kicka freaking ass på jobbet.

Mitt 2018 hoppas jag innehåller en examen och en massa jobb :up:
Sen så hoppas jag att mina äldre släktingar håller sig friska så vi slipper gå på begravning under nästa år :cry:
Jag vill även göra om en massa hemma och kanske hinner det bli en ny bil innan nästa år är slut (rätt tveksamt dock, våran leasingbilar borde vi klara oss med tills den ska lämnas tillbaka under våren 2019) :D
Sen så hoppas jag sambon kommer in på sin önskade utbildning :love:

Jag tankte inte jobba mindre, men sortera bort alla stressande job ... Bara ha "roliga" traningsklasser och klienter.
Resa soderut i January och stanna borta tills Mars nar det blir var har uppe.
Ta husvagn och resa till Florida for nasta Thanksgiving och Jul.
Och stressa mindre, namnde jag det?:p

2017 har varit ett fantastiskt år! :banana: Jag har landat i mig själv samtidigt som livet har gått på full fart och jag har älskat det! Jag tänker därför se till att 2018 blir likadant.
Jag är ganska säker på att det kommer innebära minst en flytt och kopplat till det så finns det en risk att jag blir med bolån. :D

Nästa år ska jag övergå helt till vegansk kost. Är på god väg men misslyckas då och då. Ibland med flit och ibland av misstag.

Jag ska gå till en sjukgymnast och få hjälp att bygga upp stabiliteten i fotleden som jag bröt för snart ett år sedan. Den besvärar mig lite för mycket fortfarande.

Jag har en del annat som jag hoppas på och önskar men inget så konkret och kompromisslöst som vegan- och fotledsgrejen.

*Först och främst ska jag bli mer ekonomiskt smart, bygga upp ett sparkonto som för tillfället står på 0 kr.
*Inte flytta nånstans :cautious: (flyttat 3 ggr på ett år atm)
*Vara glad. Låter skitklyschigt men har fan inte mått bra sen jag gick i 5an (10 år sen).
*Köpa valp :D :banana:

• Komma i ordning på gården, framförallt i huset.
  • Göra fler förbättringar för att förenkla hästhållningen
  • Fortsätta med städning och renovering av ekonomibyggnader
  • Ha ett mindre osäkert år arbetsmässigt
  • Skapa bättre rutiner för mat som kanske kan leda till viktnedgång.

@Praeterea Var i världen bor du nu? Och är du kvar i biståndssvängen? Är så nyfiken men du behöver såklart inte svara om du inte vill!

För visst var det du som bodde i Djibouti förut?

- Skriva klart mitt examensarbete
- Ta körkort
- Blir det inte att jag har kvar mitt jobb ett år till blir det flytt till ny stad samt nytt jobb.
- Eller eventuellt ett år i Uppsala för att läsa klart en annan av mina påbörjade kandidatexamen
- Försöka komma på vad tusan jag vill göra med mitt liv!

2018 ska jag testa att flytta ihop med min dude och testa hur det går att trängas i en etta! Ska även försöka spara cash till lägenhet och kaaaanske till en häst! Ska även göra AT vilket känns oerhört gött efter 1,5 års vikariat, så 2019 bör jag vara legitimerad läkare :). Annars inga vidlyftiga planer

Du ska till Kuba/Havanna också!

2018 ska jag försöka bli snygg och smärt (medan jag skriver detta käkar jag chips :cautious: ) Kanske ett nytt jobb? Råkar jag vinna 20 mille köper jag nog en lägenhet :laugh:
Annars ska jag försöka resa så mycket som möjligt!

@Praeterea Var i världen bor du nu? Och är du kvar i biståndssvängen? Är så nyfiken men du behöver såklart inte svara om du inte vill!

För visst var det du som bodde i Djibouti förut?

Vilken koll du har! Sen drygt tre månader är jag tillbaka från Djibouti och mellanlandar i ena hörnet av Sverige. Just nu är jag inte inne i biståndssvängen, men siktar på att komma tillbaka dit på ett eller annat vis. Jag kommer därför försöka bredda mig och hålla kvar EU-kopplingar och/eller internationella kopplingar, även om det kanske inte blir inom utvecklingssamarbete den närmaste tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 394
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Risk för rörigt inlägg, men jag känner att jag måste ventilera mina tankar med några andra än familjen. Jag slutade gymnasiet -09 och...
2
Svar
25
· Visningar
2 451
Senast: Turali
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 501
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar