Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen hemma i soffan, och sambon är inte hemma så jag har lite välbehövlig ensamtid. Höll för sjutton på att stänga in en unge på jobbet idag. Någon ung grabb som jag på något vis lyckats missa när han gick in precis vid stängning, så när jag bommade igen hörde jag plötsligt en liten röst fråga om butiken stänger nu. Han var förvånansvärt lugn ändå, jag hade väl dött av skräck av att bli inlåst när jag var i samma ålder :p Fick lotsa honom ut och be om ursäkt för att jag missat att han kom in, så det var ju inte värre än så, men tid tog det.

Och preciiis innan det upptäckte jag att någon kund-hund hade pissat inne i butiken, så det behövde också städas upp. Är väldigt glad att vi är schemalagda hyfsat långt efter stängning ändå. Tillräckligt länge för att hinna ordna upp med sånt där. På tidigare jobb så hade vi bara någon enstaka minut på oss att stänga, och det var inte tal om att få betalt en endaste krona för eventuell övertid. Stängde vi inte i tid, ja då fick vi skylla oss själva. (Skulle det bli övertid på nuvarande jobb så får vi betalt för det, förutsatt att vi har en giltig förklaring till övertiden).

Nu, dags att äta favoritglass och glo på lättsamma youtubeklipp!
 
Familjen har varit här och firat min födelsedag. Alla åkte för en dryg timme sen, inklusive barnen som åkte till sin pappa... Åkte till stan och köpte sushi till kvällsmat som nu intagits på baksidan. Kan inte bestämma mig för om det är skönt eller ledsamt att vara ensam ikväll...
Fyller du i dag? Stort grattis i så fall!🍰
Kan kanske räknas som skönt eftersom du har blivit firad tidigare idag?
 
Städat, duschat. Samlade ihop pant i en sopsäck och la ut på Facebook. En kille kom och hämtade efter några timmar! Den där jäkla panten har grämt mig SÅ länge, och så var det så lätt att bli av med 😍

(Jag orkade verkligen inte ta tag i eländet själv…)
 
Fick precis veta att sambon är på väg hem. Så lång blev min ensam-hemma-kväll... Meeen jag kan förlåta honom, för han har visst med sig TÅRTA efter att ha hälsat på sin far. Jag älskar tårta. Sambon gör det inte. Faktum är att han sällan tycker om någon tårta alls. Jag hoppas att det är mycket tårta han tar med... :D
 
Stort grattis på din dag @FeatherCloud!

900_7331932829_gardening.jpg
 
Sambon hade med sig mycket tårta! :banana:
"Farsan och hans tjej går på någon diet nu, varken jag eller syrran tyckte den var speciellt god, du får allt som är kvar!" sa han och sträckte fram en halv tårta! (Ingen jättetårta, men alltså, tårta!!)

Älskar när icke-tårtätande folk ändå försöker lura sig själva att de vill ha tårtor. Jag köper så sällan själv eftersom det är så dyrt, men tycker dessutom att de flesta är som godast dagen efter. Imorgon blir det lång morgonpromenad och tårta till efterrätt efter frukosten, bara för att jag kan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
36 680
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 970
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp