Vad gör vi? Del CCII

Ska strax gå upp till vc, passar på att nyttja vädret. 😻

image.jpg
 
Jag undrar då - hur skadlig är den plasten?
Jag är spektisk till att använda plast till livsmedel över huvud taget. Annat än för infrysning. och förvaring av kalla varor.

Med ämna mellanrum kommer larm om giftiga kemikalier i barnleksaker, nappflaskor etc etc.
Den gamla plastburken skapades när kunskapen om sånt var i det närmaste obefintlig.

Har nån sett undersökningar av äldre tummerware?

Bisfenoler har främst använts i plast som ska vara genomskinlig, så de äldre burkarna hade jag sorterat på det. Genomskinlig + microvågssäker är en typiskt dålig kombo.

Av märken där man litar på råvarumärkningen (dit skulle jag räkna Tupperware) är det vettigt att undvika polykarbonatplaster (lite lurigt dock eftersom de samlas med många andra material under återvinningskod 7) och PVC (kod 3).
 
Eller hur!
Alltså. Om man inte kan gå runt hemma utan kläder trots att man egentligen vill... Jag tycker synd om sådana personer. Hemma anser åtminstone jag att man ska få gå klädd (eller inte klädd) precis hur man vill och kunna strunta fullständigt i andras åsikter om det.

Först kändes det så jävla skumt, nu skrattar jag mest åt det. Alltså. Om det är deras största problem med mig, då har de antagligen inte speciellt spännande liv.

Det AR ju verkligen nagot att tycka synd om personen som har problemet. Vilket fruktansvart trakigt liv den personen maste ha. Och aven personen som berattade for dig. Tank att livet ar sa trakigt att man maste beratta en sadan sak for att se hur personen reagerar?
 
Har precis ätit lunch, sambon var snäll och ordnade ugnspannkaka igen. Nu vill jag egentligen ut och sitta på en solig gräsmatta, men ska vara duktig och vila i soffan istället för att slippa hålla koll på fyrbeningarna samtidigt. Mår iaf bättre idag än igår totalt sett. Imorgon hoppas jag på att orka en något längre promenad.
 
Det AR ju verkligen nagot att tycka synd om personen som har problemet. Vilket fruktansvart trakigt liv den personen maste ha. Och aven personen som berattade for dig. Tank att livet ar sa trakigt att man maste beratta en sadan sak for att se hur personen reagerar?
Personen som skickade brevet har nog väldigt tråkigt. Hen har tex dykt upp på mitt jobb (djuraffär) och beklagat sig över den stackars hunden i området som aaaaaldrig får godis och som säkert har det hemskt. Den hunden visade sig vara mina hundars bästis, har ett jättebra liv och husse går under smeknamnet "godisfarbror" :p

Samma person hade också stora problem med att jag en varm dag i somras satt ute på en gräsmatta i en ganska urringad klänning (högst normal, lång sommarklänning) utan att ha bh på mig. Så kan man tydligen inte heller göra. Det finns ju folk som tittar!

Och eh ja. Det är mycket prat om allt åt alla håll, och på tok för mycket fritid.
 
Tillbaka på jobbet idag efter vad som känns som en evighet.
Nu är jag fullkomligt slut, dels av att jag tror att jag är påväg att bli sjuk igen, dels av jobbet, dels av värmen, dels av det faktum att det var KAOS i salen och massor av grejer som bara var borta… och dels för att det ibland är väldigt jobbigt att vara ensamstående förälder. 😩
Vill helst gå och lägga mig, men måste städa huset, baka och helst klippa gräsmattorna innan lördag. Blörk.
 
Varit och inhandlat ett stort antal körsbärstomater. Det är en av mina största laster i livet. Kom hem till ett mail från min veterinär att nu är det dags att vaccinera. Fasar lite eftersom Megara blir skogstokig när vi går till vet. Hon har dessutom gått upp i vikt så jag inte kan känna revbenen lätt så det blir bantning (för oss båda). Tyvärr har jag ju ingen MJ som kan portionera ut kvalitetsmat i begränsade mängde.

Megara är otroligt jobbig eftersom hon får mindre portioner.
 
Tillbaka på jobbet idag efter vad som känns som en evighet.
Nu är jag fullkomligt slut, dels av att jag tror att jag är påväg att bli sjuk igen, dels av jobbet, dels av värmen, dels av det faktum att det var KAOS i salen och massor av grejer som bara var borta… och dels för att det ibland är väldigt jobbigt att vara ensamstående förälder. 😩
Vill helst gå och lägga mig, men måste städa huset, baka och helst klippa gräsmattorna innan lördag. Blörk.
Vad händer om du skiter i att städa och baka?
 
Jahapp.. Läkaren ringde och jag har malignt melanom. Ska opereras på fredag redan. Känns både bra och läskigt att de skyndar på allt så väldigt. Blir så himla orolig att det ska sprida sig etc. Hade varit skönt att ha sambon här nu. Eller att inte ha flyttat 15 mil från alla vänner/familj typ. :(

Åh nej, fy vilket tufft besked :( Jag håller tummarna för att det går bra! ❤️ Skönt att sambon är på väg hem, så att du inte behöver vara ensam i det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 089
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 358
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 175
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 737
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp