Vad gör vi? Del CCII

Just det, jag undrar när jag ska till Folktandvården nästa gång. Har ju försäkring, där det ingår besök var 18de månad ungefär. Borde vara dags nu i höst.
 
Hoppas det blir trevligare resultat när de kollar bilister jämfört med hur det var senast jag såg att de hade kontroll vid vägen där jag bodde förut. Då fick de avbryta tidigare än planerat, för att häftena där de skriver ut böter tog slut... Det var så otroligt många som körde för fort, flera blev av med körkorten och tja, mycket böter delades ut. Kör folk lugnare där efter det? Inte då. De har minst lika många till att fånga på det stället.
Var det länge sen? Enligt bilden på Facebook görs det elektroniskt numera, de har nån app för det.
 
20240919_092413.jpg


Räknar matte med youtube som mattelärare och det går riktigt bra idag! 😊
 
Var det länge sen? Enligt bilden på Facebook görs det elektroniskt numera, de har nån app för det.
Som jag minns det så var det två år sedan. Så inte jättelänge sedan, men jag flyttade därifrån för ett år sedan och tror att det var sommaren innan det som de kollade... Och det var poliserna själva som la ut på facebook att deras pappershäften tagit slut. Blev dock själv förvånad vid det tillfället att de fortfarande använde papper osv istället för något elektroniskt alternativ.
 
Hör på nyheterna att Tupperware konkat.
Förvånande - trodde de försvunnit för länge sedan. Plastpartyn var nåt som fanns i min ungdom, dvs på ödlornas tid.
Tänk att de överlevt ända till nu.
Oj, min BVC sköterska pratade om just Tupperware senast idag, att hon skulle gå på Tupperwareparty i helgen.

Jag trodde det var helt utdött jag med, men inte förrän nu alltså.
 
De har gjort för bra grejer helt enkelt. Jag har en del hemma som bedömt är från tidigt 90-tal.
Jag undrar då - hur skadlig är den plasten?
Jag är spektisk till att använda plast till livsmedel över huvud taget. Annat än för infrysning. och förvaring av kalla varor.

Med ämna mellanrum kommer larm om giftiga kemikalier i barnleksaker, nappflaskor etc etc.
Den gamla plastburken skapades när kunskapen om sånt var i det närmaste obefintlig.

Har nån sett undersökningar av äldre tummerware?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 089
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 358
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 175
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 737
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp