Vad gör vi? Del CCII

Ffs. Fick precis veta att en tant skickat ett brev(!) till omplaceringshundens tidigare ägares son (tidigare ägaren är avliden, därav omplacering), för att varna om att en person i huset bredvid tydligen sett mig gå runt näck hemma.

Det är ju helt absurt :rofl:
Inte bara så har någon alltså tittat från sin lägenhet in i min lägenhet "vid fel tillfälle" när jag inte haft kläder på mig. Denna personen har också pratat med andra om det, som för att varna för mig eller något sådant. Och iaf en tant har då tyckt att hon måste informera en person som inte ens bor i samma stad om vad de sett. Alltså...
Det är bland det sjukaste jag hört faktiskt. Helt orimligt!
Hur kan du ens gå näck när du har hundar hemma?!
😅
Nej, men det där var riktigt sjukt faktiskt. Flera människor som tycks ha tappat förståndet helt. Absurt.
 
Ffs. Fick precis veta att en tant skickat ett brev(!) till omplaceringshundens tidigare ägares son (tidigare ägaren är avliden, därav omplacering), för att varna om att en person i huset bredvid tydligen sett mig gå runt näck hemma.

Det är ju helt absurt :rofl:
Inte bara så har någon alltså tittat från sin lägenhet in i min lägenhet "vid fel tillfälle" när jag inte haft kläder på mig. Denna personen har också pratat med andra om det, som för att varna för mig eller något sådant. Och iaf en tant har då tyckt att hon måste informera en person som inte ens bor i samma stad om vad de sett. Alltså...
Alltså O_o O_oO_o
 
M
Jag såg tolv polisbussar igår. Fast det var utanför en polisstation iofs. :) Brukar bara stå enstaka vanliga polisbilar där så jag funderade på om de hade nåt speciellt för sig.
Läste på Facebook att de har tydligen trafikvecka nu och kollar extra många fordon.
Igår stod det minst 6 stycken bussar och lika många polisbilar utanför sjukhusets huvudentre. Poliskontroll så varenda bilist (mest taxichaufförer) fick blåsa och visa körkort. Den enda som slapp var busschauffören. 😆
 
Blev bakning på förmiddagen; bakade en liten bananpaj till morgondagens soppa då bananerna redan var så mogna och passade då på att baka äppelkladdkaka och muffins med hallon (extra mycket) och vit choklad 😋. Gav bort en del till grannarna och resten åkte in I frysen 😊.
 
Det är bland det sjukaste jag hört faktiskt. Helt orimligt!
Hur kan du ens gå näck när du har hundar hemma?!
😅
Nej, men det där var riktigt sjukt faktiskt. Flera människor som tycks ha tappat förståndet helt. Absurt.


Eller hur!
Alltså. Om man inte kan gå runt hemma utan kläder trots att man egentligen vill... Jag tycker synd om sådana personer. Hemma anser åtminstone jag att man ska få gå klädd (eller inte klädd) precis hur man vill och kunna strunta fullständigt i andras åsikter om det.

Först kändes det så jävla skumt, nu skrattar jag mest åt det. Alltså. Om det är deras största problem med mig, då har de antagligen inte speciellt spännande liv.
 
Har kommit hem efter fotbollsträningen. Körde i god tid men först strulade pumpen på bensinmacken. Sen strulade felanmälan av pumpen. Slutligen fick jag köra ungefär tusen mil omväg eftersom en väg var avstängd.
Nåja, träningen gick bra och nu funderar jag på om chips är en bra idé :d
 
Jahapp.. Läkaren ringde och jag har malignt melanom. Ska opereras på fredag redan. Känns både bra och läskigt att de skyndar på allt så väldigt. Blir så himla orolig att det ska sprida sig etc. Hade varit skönt att ha sambon här nu. Eller att inte ha flyttat 15 mil från alla vänner/familj typ. :(
Åh nej! Har inget vettigt att skriva, men tänker att det ju ändå är skönt att de snabbar på med operation och så, så att du kan få bli bra igen så snabbt det bara är möjligt :heart
 
Har precis tittat på naturfilm med sambon. Alltså, har ni minsta lilla intresse av sådant, eller nej, oavsett om ni är intresserade av sådant eller inte, titta på det här:

Helt klart värt att se på stor tv med bra högtalare/hörlurar också. Alltså, bildkvalitén är ju helt otrolig! Och så avkopplande både musik och berättarröst. Allt. Men herrejösses vad jag skulle älska att ha en kamera som kan ordna så bra bildkvalitet under vatten. Vågar knappt tänka på vad det skulle kosta :rofl: Finns i alla fall fyra avsnitt av just den serien, klippet här ovan är det första. Jag ser mycket fram emot att se kommande avsnitt också.
 
M

Igår stod det minst 6 stycken bussar och lika många polisbilar utanför sjukhusets huvudentre. Poliskontroll så varenda bilist (mest taxichaufförer) fick blåsa och visa körkort. Den enda som slapp var busschauffören. 😆
Jag tror jag vet nu ... läste igen på Facebook och det har kommit ut rätt många aspiranter nu i september, som ska in i jobbet typ ... så de får göra olika arbetsuppgifter samtidigt. Idag har de kollat cyklister och elsparkförare på en stor gata här och gett böter till ca 200 rödljuskörare.
I morn ska de tydligen kolla bilister.
 
Kommit hem efter en heldag, först ikea och sen jobb å sist jobb som bisittare på vinprovning.

Ritade kök på Ikea, måste ju bestämma fort va ja vill ha. Det verkar som dom tror dom kan börja återställa redan om 2 veckor.

Hade bestämt grått kök sedan år tebax, MEN ett ljusgrönt känns lockande. :rofl: så många val
 
Jag tror jag vet nu ... läste igen på Facebook och det har kommit ut rätt många aspiranter nu i september, som ska in i jobbet typ ... så de får göra olika arbetsuppgifter samtidigt. Idag har de kollat cyklister och elsparkförare på en stor gata här och gett böter till ca 200 rödljuskörare.
I morn ska de tydligen kolla bilister.
Hoppas det blir trevligare resultat när de kollar bilister jämfört med hur det var senast jag såg att de hade kontroll vid vägen där jag bodde förut. Då fick de avbryta tidigare än planerat, för att häftena där de skriver ut böter tog slut... Det var så otroligt många som körde för fort, flera blev av med körkorten och tja, mycket böter delades ut. Kör folk lugnare där efter det? Inte då. De har minst lika många till att fånga på det stället.
 
Tack! :heart
Jo, jag kommer berätta. Det vet jag att han vill. Det var nog mer att jag tänkte högt och att jag själv tycker det är jobbigt att prata om fortfarande som gör att jag liksom försökte hitta en utväg samtidigt som jag ju egentligen vet vad som är bäst och att jag kommer berätta. Jag har inte riktigt hunnit landa i det här och det känns rätt kaosigt inuti, utöver att jag redan är utbränd.. Hjärnan och känslorna är lite vrickade redan innan och det är lite svårt att reda ut allt nu.

Det förstår jag verkligen :heart Skönt att sambon är på väg hem! :)
 
Varit vid sjön och tittat på när maken tog ett morgondopp. Nu hem för kaffe, sen till föräldragruppen på öppna förskolan.

Kan inte logga in i lönesystemet. Användare saknas står det. Känns lovande 🙃
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 084
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 341
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 159
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 726
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp