Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja.... Nog för att jag också tycker att det är dags för lite soligare dagar nu, så kan jag väl inte riktigt hålla med om att det bara får regna oktober-mars. Hur sjutton skulle grödorna växa :confused: ? Jag har en mycket bättre lösning: Regn på nätterna, sol på dagarna :) !

Har regnar det nagra fa mm ett par ganger i Juni, inte alls i July eller Augusti, for att komma nagra fa mm igen i September. Da vi ligger pa en betydligt sydligare breddgrad an Sverige funkar det ratt bra. Graset ar "dormant" (gult och ser dott ut) pa sommaren, men gront hela vintern nar det regnar och behover klippas alla manader utom January.

Det ser ut som om sasongens sista hoskord ar avverkad den har veckan for nu vaxer verkligen inget som inte vattnas dagligen.
 
Pratat med en djursjukvårdare, som tyckte det var helt rätt beslut att ta bort ponny istället för att börja utreda tänder, stödfodra massor mm. Han är trots allt snart 30 år..
Så nu ska jag ha tag i en veterinär som tycker samma sak och kan skriva intyg till försäkringen. För det kostar ändå en slant att avliva..

Har gråtit konstant sen typ klockan nio i morse. Börjar kännas i kroppen nu..

Jo visst är det en kostsam historia; speciellt om man väljer kemisk avlivning. Jobbigt att ta beslutet men det är det bästa du kan göra för din gamla vän, vilket du såklart säkert vet fast hjärtat vill brista 💔❤️.
 
Lunkade iväg till apoteket för att hämta ut mina apodos
Sedan till bibblan och skriva ut biljetterna
Har varit kvavt här, ingen åska. Kom en rejäl regnskur vid lunch
 
Måste fråga, varför "förvånadknapp" på det här inlägget? Det är väl samma som med ulltröjor att de kan vara ganska smutsiga innan de känns ofräscha.
Tänker att den reaktionen kan vara även woooow med uppspärrad ögon så lite lätt fascinerad över brunt vatten? Eller så:D Eller imponerad över att du tvättar bäddmadrassen i badkaret eller... Ok ska inte överösa dig med förslag utan låta någon förklara hur de tänkt men;)
 
Fan vad det regnar .Fick dra ut leo i morse .Han brukar gå upp i 8tiden men sov till 10.Han hade regnjackan på sig så han blev inte så blöt .Var värre med piff han kom inte in igår kväll.När jag öppnade dörren i morse såg han ut som en dränkt katt och han skällde ut mig rejält och han tyckte nog jag var en dålig slav :laugh: .Leo ville inte ens följa och åka bil idag . Han var fram till dörren och tittade ut så gick han på bädden. Nu ligger han på rygg i sängen och snarkar och verkar inte ha några planer alls på kvällspromenad
 
Så skönt med en riktig regn-och-rusk-dag! Hann fixa lite i trädgårdslandet och hos djuren innan regnet började. Vi har chillat inne, sett film och bakat en kladdkaka. Jag har halvsovit på soffan en stund medan sonen ritade (helt bedårande teckningar! 🥹) och sedan stekt pannkakor till kvällsmat.
Snart sovdags för Lilleman och sen blir det ett par timmars jobb med företaget och lite film på datorn. 🙂
 
Haft skön segling med helt ok vind idag. Blev tvungen att motorsegla en bit. Det var på tok för trångt att kryssa. Å andra sidan är jag ofta för lat för att kryssa ändå. Orka…

Nu förtöjd i ny gästhamn. Middag om en liten stund och jag verkligen älskar doften av gasolköket i båten. Det luktar sommar.
 
Just när jag skrivit klart förra så slutade det regna .Leo vaknade och vi drog i väg i strålande solsken .Såg det var svart söderut .När vi kommit halva sträckan så blev det skyfall .Så vi gick i en km i skyfall så nu är jag blöt ända in till kalsongerna Leo ser nyduschad ut :cool: .Tänkte åka till Malung och kolla på lite fina jänkare men det får nog vara till en annan kväll
 
Familjen har varit här och firat min födelsedag. Alla åkte för en dryg timme sen, inklusive barnen som åkte till sin pappa... Åkte till stan och köpte sushi till kvällsmat som nu intagits på baksidan. Kan inte bestämma mig för om det är skönt eller ledsamt att vara ensam ikväll...
 
Vi har äntligen en sommardag så jag valde att bara jobba halva. ;) Tog med våfflan på en lite lagom promenad och svängde in hos veterinärkliniken med en låda cupcakes. Jag behövde ändå be dem maila mig specifikationerna från Kims senaste vända så att jag kan skicka dem till försäkringsbolaget. De blev glada. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
36 680
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 970
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp