Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså drömmar, orka.
Ytterligare en regnig dag. Jag vill bara spy på det.
Jag har egentligen inget emot regn men det ska vara okt-mars, inte på sommaren.
Ska fylla på kaffekoppen och sen fixa dagens motionsrunda.
 
Alltså drömmar, orka.
Ytterligare en regnig dag. Jag vill bara spy på det.
Jag har egentligen inget emot regn men det ska vara okt-mars, inte på sommaren.
Ska fylla på kaffekoppen och sen fixa dagens motionsrunda.
Nja.... Nog för att jag också tycker att det är dags för lite soligare dagar nu, så kan jag väl inte riktigt hålla med om att det bara får regna oktober-mars. Hur sjutton skulle grödorna växa :confused: ? Jag har en mycket bättre lösning: Regn på nätterna, sol på dagarna :) !
 
Nja.... Nog för att jag också tycker att det är dags för lite soligare dagar nu, så kan jag väl inte riktigt hålla med om att det bara får regna oktober-mars. Hur sjutton skulle grödorna växa :confused: ? Jag har en mycket bättre lösning: Regn på nätterna, sol på dagarna :) !
Jag menar såklart inte att det inte får regna ngt. Men jag tror att vi har haft 3 dagar på typ 3 veckor som det har varit uppehåll helt och det är extremt.
 
Här stod ett par stackars män och betraktade sin vattenfyllda tomt längs gamla E4:an utanför Linghem. Pumpar och slangar försökte förgäves tömma diväteoxiden.

Åh fy kan tro det
Jag är så glad för det regn som kom inatt, hoppas på mer ihållande resten av veckan. :up: Här behövs det och jag är ändå på jobbet. Regnar det nu kan det få bli fint nästa vecka när jag ska ha hantverkare och fixa både tomt och hus. 😁

Du kan få vårat!!! Vi har fått för en stund 😆😊
 
IMG_8790.jpeg

Idag fyller min livskamrat 40 år! Han var 25 när vi träffades. Time flies 🦋
 
Förbereder mig att gå på en anställningsintervju och funderar på om jag ska köpa en ny kamera.
Känner inte för att gå på intervjun efter som de har insisterat att använda mitt gamla namn två gånger men samtidigt är jag sugen på ett nytt jobb.
Ny kamera, ja alla mina kameror är slitna eller trasiga.
Någonting gör jag idag.
 
Ligger i soffan, sonen har byggt in mig i en koja. Antar att det kan klassas som egentid? 🤣

Ute spöregnar det, passar mig fint då orken är på noll. Dessutom vill kantarellerna ha mer fukt i skogen. 🤓

Funderar på att baka något sen, tänker mig ev bröd. Vi får se.
 
Klibbigt med åskvarning här också. Men de har iaf dragit ner från 45mm till "bara" 30mm :meh:
Här minskades 33 till 11. Varav en del kommer nu. Ingen förmiddagspromenad.

Men jag ska ändå ioväg och jobba ett par timmar vid lunch. Så hoppas på uppehåll när jag kommer hem igen. SMHI visar upehåll mellan 16-21.
Jag kan promenera i regn. Hunden däremot verkar tro att han inte är vattentät.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
60 61 62
Svar
1 221
· Visningar
36 793
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 971
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp