Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem från läkare och ätit middag. Deppad, det verkar som det kan vara min medicinering som är orsaken till en del av problemet. Det har pågått sedan 2018 och först nu kläcker läkaren på mottagningen ur sig att det möjligtvis kan vara en del av problematiken. Så har fått remiss skriven någonstans, oklart var, för att reda ut om det kan vara orsaken. Heja. Orkar snart inte med mer. Särskilt som just synen är så otroligt viktig för mig.

Extremt deppad. Köpte glass på vägen hem men inte ens det har muntrat upp.
 
Alltså, typ alla vet ju att det regnat väl mycket på senaste tiden och det märks som sagt i markerna så idag drog hagkompisen upp lite lätt markskador där det är som värst när han drog en REJÄL galopp efter min pålla (han rullade sig i slänten men fick brått upp 🤣) och tog i så lera och vatten sprutade runt honom, kunde man ana ända upp till grinden 😅.

Blev lite nervös i magen att de ska dra omkull när det regnat en del, när han drog igång min häst som gjorde tvär vändning med arslet men samtidigt så glädjande och härligt att se dem så glada, det är ju hästar och de har och ska ha power och springa 🤩😍🥰.

Pluggat och nu kväller; Allsång på Skansen och smulpaj med blåbär och en kula vaniljglass 😋. Plockade ihop blåbär idag med knappt ett par timmar så nu har vi tillräckligt (så gott som 5 liter blev det totalt) så nu plockar jag inte ett blåbär till i år 😄.
 
Vaknade tidigt och såg till att ta morgonpromenaden direkt, för tydligen ska det regna en del senare. Finns också risk för åska och jag hoppas att det blir så, för herrejösses så kvavt det är ute! Bara 18 grader varmt eller så, vilket brukar vara perfekt, men jag är helt äckligt varmklibbig och vill knappt vara i närheten av mig själv :cautious:

Nåja. Dags för frukost. Sedan kanske försöka ta en powernap så att jag orkar med kvällspasset på jobbet.
 
Vaknade tidigt och såg till att ta morgonpromenaden direkt, för tydligen ska det regna en del senare. Finns också risk för åska och jag hoppas att det blir så, för herrejösses så kvavt det är ute! Bara 18 grader varmt eller så, vilket brukar vara perfekt, men jag är helt äckligt varmklibbig och vill knappt vara i närheten av mig själv :cautious:

Nåja. Dags för frukost. Sedan kanske försöka ta en powernap så att jag orkar med kvällspasset på jobbet.

Klibbigt med åskvarning här också. Men de har iaf dragit ner från 45mm till "bara" 30mm :meh:
 
På väg till stallet. Känns som varje gång kan bli den sista.. Blir att jag drar mig för att åka dit nästan.

Regnet hänger i luften. Fuktigt och eländigt. Känns som oktober typ.. Hoppas vi får en fin sensommar!
Regnar här med. Sovmorgon här ända till 6.00 typ.
 
På väg till stallet. Känns som varje gång kan bli den sista.. Blir att jag drar mig för att åka dit nästan.

Regnet hänger i luften. Fuktigt och eländigt. Känns som oktober typ.. Hoppas vi får en fin sensommar!

❤️. Ja men eller hur. Nog för vi behövde regn innan men nu är det fasen mättat. Hoppas med på sol och värme nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
60 61 62
Svar
1 221
· Visningar
36 826
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp