Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste säga att jag börjar bli lite less på det här vädret. Svårt att planera för att få något gjort när det skvätter varenda dag. Idag ser det väldigt trevligt ut nu på morgonen men enligt klart.se och smhi ska det börja regna rätt rejält vid 13-14-tiden... Får hinna med gräset innan dess. Hade gärna sett lite mer målning också, men det känns så riskabelt!!
 
Måste säga att jag börjar bli lite less på det här vädret. Svårt att planera för att få något gjort när det skvätter varenda dag. Idag ser det väldigt trevligt ut nu på morgonen men enligt klart.se och smhi ska det börja regna rätt rejält vid 13-14-tiden... Får hinna med gräset innan dess. Hade gärna sett lite mer målning också, men det känns så riskabelt!!
Här lyser solen och jag har vaknat med ont i huvudet, precis bakom ögonbrynen :meh: vi skulle verkligen behöva några dagar med bra väder!
 
fixat till ett litet ormbo
 

Bifogade filer

  • nätverkskablar.png
    nätverkskablar.png
    68,1 KB · Visningar: 57
Huvudvärk idag. :wtf: Extrem jobbångest, mest över att inte veta hur min höst ser ut och om jag kommer behöva jobba ihjäl mig eller inte… :( Min kollega är planerad att komma tillbaka efter jul, så det är enda ljusningen att se fram emot.
Livskrisar överlag just nu (fortfarande) och önskar att jag bara kunde flytta. Men det funkar ju inte med sonen, han behöver ju sitt liksom. Suck… några miljoner på lotto skulle underlätta rejält!
 
Katten ska ut hela tiden
Har nog skämt bort henne nu.
Måste till affären och köpa kattsand och lite annat
Glömde det igår
 
Försov mig, skulle vara hos läkare halv tio, vaknade kvart i nio. Panik! Sprang igenom dusch, klädde på mig och var ute från dörren lite före nio. Hade hyfsad tur med bussen och pendeltåget men skulle ändå bli försenad. Ringde och meddelade det. Just när tåget kom till stationen så ringde mottagningen och sa att jag är bokad klockan tre i em. Hade på något sätt skrivit in fel tid i kalendern :bag: Tur i oturen att det inte var tvärtom. Fattar inte hur jag kunde sova genom väckningen.
 
En äldre vän till familjen gick bort för en tid sedan. Vi delade ett intresse för textilier, vilket inte hennes anhöriga är så intresserade av. Därför fick jag äran att ärva hela hennes samling av gardiner och dukar :love: I dag har mannen och jag sorterat upp allting. Det är gamla linnedukar, handbroderat, knypplad spets varsamt påsytt för hand, mängder av julgardiner och juldukar, färgstarka gardiner som skriker70-tal o. s. v. Allt i en underbar blandning!

Så fantastiskt fint att få ta rätt på allting, och att få ta del av min väns livshistoria på det sättet! Hon var född på tidigt 30-tal, och en del av sakerna är jag ganska säker på att hon i sin tur ärvt av äldre släktingar. Jag får lite gåshud vid tanken på att någon satt och arbetade i många timmar, så noga och så detaljerat, på till exempel en duk, kanske någon gång runt förra sekelskiftet, och att den duken nu kan få ligga på ett bord eller en byrå hemma hos mig!
 
En äldre vän till familjen gick bort för en tid sedan. Vi delade ett intresse för textilier, vilket inte hennes anhöriga är så intresserade av. Därför fick jag äran att ärva hela hennes samling av gardiner och dukar :love: I dag har mannen och jag sorterat upp allting. Det är gamla linnedukar, handbroderat, knypplad spets varsamt påsytt för hand, mängder av julgardiner och juldukar, färgstarka gardiner som skriker70-tal o. s. v. Allt i en underbar blandning!

Så fantastiskt fint att få ta rätt på allting, och att få ta del av min väns livshistoria på det sättet! Hon var född på tidigt 30-tal, och en del av sakerna är jag ganska säker på att hon i sin tur ärvt av äldre släktingar. Jag får lite gåshud vid tanken på att någon satt och arbetade i många timmar, så noga och så detaljerat, på till exempel en duk, kanske någon gång runt förra sekelskiftet, och att den duken nu kan få ligga på ett bord eller en byrå hemma hos mig!
Jag har köpt lite gamla linnedukar, servetter, handdukar, lakan och örngott. Sån kvalité och vilket hantverk! Jag blev lite beklämd över ett otroligt vackert handsytt och broderat örngott, så mycket kärlek i varje stygn att jag hade aldrig kunnat göra mig av med det om det var ett arvegods. 😢
 
Jag har köpt lite gamla linnedukar, servetter, handdukar, lakan och örngott. Sån kvalité och vilket hantverk! Jag blev lite beklämd över ett otroligt vackert handsytt och broderat örngott, så mycket kärlek i varje stygn att jag hade aldrig kunnat göra mig av med det om det var ett arvegods. 😢
Jag köper snart inget nytt längre. Det gamla är nästan alltid av bättre kvalitet :) !
 
Jag har köpt lite gamla linnedukar, servetter, handdukar, lakan och örngott. Sån kvalité och vilket hantverk! Jag blev lite beklämd över ett otroligt vackert handsytt och broderat örngott, så mycket kärlek i varje stygn att jag hade aldrig kunnat göra mig av med det om det var ett arvegods. 😢

Ja, jag blir full av vördnad för arbetet som lagts ner i de här sakerna, och på hur det faktiskt är ett stycke historia jag får förvalta. Någon gång i tiden har någon, sannolikt en redan hårt arbetande kvinna, valt ut ett vackert mönster, bra tråd, fina färger, och lagt timme efter timme på att brodera på till exempel en duk. Kanske tog hon del av barnens berättelser från skolan, eller kanske hade hon barnbarn som kom på besök då och då? Eller, var det en ung kvinna, som broderade och drömde om sin framtid? Kanske satt kvinnan tillsammans med sin make eller med väninnor om kvällarna, hon broderade och han gjorde något annat, medans de pratade om stora världhändelser?

Och så efter mycket noggrant arbete, var duken färdig och kunde läggas på bordet. Tänk hur stolt hon bör ha varit då! Och tänk om hon vetat att jag skulle sitta här, många år senare, och knappa in mina tankar om henne, en kvinna som jag själv inte har någon koppling till, på en konstig skrivmaskin som sedan publicerar det för människor som kan sitta var som helst i världen! :D Jag undrar vad hon skulle ha tänkt om det!
 
Titt! Inga 20 (7 idag) och 13 (drygt 1 imorgon) mm förväntat regn idag och imorgon enligt klart.se. Hoppas det stämmer!! Min fot vore tacksam för jag halkade i skogsbacken hos hästarna och landade tungt på samma sagda fot igår. Va fasen, 6 veckor sedan idag och än känns det...! Tålamod.
 
Cyklade till jobbet, handlade lunch och sitter nu i personalrummet för att äta lite innan det är dags att börja jobba. Känner mig dock så trött att det är mer lockande att sova än jobba... Förhoppningsvis blir det bättre med mat i magen, och så ber jag till högre makter för att alla kunder idag ska vara glada och okomplicerade :p
 
Sitter på balkongen och väntar på att bli insläppt i lägenheten så att jag kan packa väskan och gå ner till stranden i några timmar (har inte semester men började jobba 06:30 för att kunna ta långlunch à 3-4 timmar). Det som stoppar mig är att maken sitter i videomöte vid skrivbordet precis innanför balkongdörren, och det vore nog en gnutta opassande om jag svassade förbi i bikini i bakgrunden. Riktigt så roligt behöver vi inte ha det! :p
 
Tre timmar med lien är som ett helt träningspass 😰 Tillslut blev jag slarvig så lika bra att pausa. Nu har jag ätit rester till lunch (spagetti och en blandning av köttfärssås och kantarellsås, mycket god kombination!) och hinkat 2 liter iste... Sparar nog resten av gräset till senare och städar lite inne nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
36 864
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 261
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp