Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis tittar färdigt på Train to Busan på SVTPlay. Den är jättebra, full rulle hela tiden, man sitter som på nålar-ovanpå det känslosam! Det ska vara Korea till att göra bra film!

Käkade lite chips och firade att min nyckel hängde på ett träd i skogen! Spionen firade det redan där genom att käka blåbär och att rulla sig i riset. Nu är han svart vit och lite blå-röd och verkar mycket nöjd! Och jag är nöjd med mitt nyckelfynd förstås! :)

Har inte orkat laga mat i dag så blev matlåda till lunch och matlåda till middag. Började dagen med havregrynsgröt och ska nog snart avsluta den med det också så jag slipper vakna hungrig.
 
Är det obehandlat trä? I så fall väldigt lätt på handen med ett mycket fint sandpapper? Alternativt suddgummi, beroende på vad fläckarna är för något? Vet du vad det är?
Nej, inte obehandlad, men vet inte riktigt vad ytskiktet är.. sudd ska jag prova!
De skulle flytta en del möbler men råkade ta med mina stolar så något har de gnuggat/skrapat mot, ingen aning om vad.
Trä? Det kan kanske gå med ett snällt slippapper men då försvinner ju även ytskiktet, så jag hade nog valt 2 nya stolar
Inget sandpapper, då tror jag att ytan blir förstörd. Jo, jag ska ge det något mer försök, annars ska jag be om nya stolar. Såg att dom kostade 1500 på rea i veckan, så det är ändå lite dyrare stolar..
 
Fick en bild från maken ute på långtur för fiske, det var hysteriskt med mygg. 😇Visa bifogad fil 149300
Jag, dottern och Ville åkte gondol upp på Funäsberget och vandrade en kortare tur, sen mat nere i byn där Ville blev förolämpad och kallad för labrador. 😠😅

Jag är jätteförvånad över att det är så pass lite mygg.. Vi har dessutom stugan ett stenkast från vatten.
 
Imorse var jag lite sömnig. Tufft när det är fotboll till lite efter midnatt :p
Jobbet har varit helt okej även om det varit en del knöliga ärenden.
Stallet gick bra och därefter har jag duschat, rullat håret samt packat upp och ner. Nu ska jag äta kvällsmat :d
 
Ligger i sängen och smälter den godaste middagen jag ätit på länge. Ett helt opretentiöst brasilianskt ställe som låg i utkanten av byn. Pappersdukar på bordet, Ikeaglas och lysrörsbelysning men alltså herregud vilken god mat! Väldigt fint vitlöksmarinerat kött som serverades med vitlöksris, feijoada och pico de gallo. Riktigt bra caiprinhas hade de också. Kul när man hittar en sådan pärla på ett ganska otippat ställe. Nu sover jag nog gott 😴
 
Tve fasen så jädra äckelfuktigt; blev änna jättevarm och svetten rann av att plocka blåbär med vinterkängerna på men inga blöta fötter med fotsvamp åtminstone av äckelblötan✌️. Fick ihop så gott som 2 liter på en lite dryg timme innan det blev mörkt; fick inte med mig halva skogen hem med bärplockaren, wow 😅. Just att frysa in till vintern nöjer jag mig med de två litrarna I vår lilla frys som jag fyller med andra bär också utöver allt annat som ska få plats 😅. Lite härligt sus i träden (fast de fått ta ner så mycket där jag plockar pga äckelbarkborren) och fågelkvitter i sommarkvällen 😍.

Apropå äckelblötan; fick ju inte oväntat tvestjärtar på dahliorna som jag fått ordning på (finns ett antal kryddor de avskyr) så de har blommat så fint igen 😍 meeeen jaha nu pga det överdrivna regnandet har ju de äckliga mördarsniglarna hittat blommorna😡👎.
 
va på rosvandring igår och det va så roligt! Vädret va perfekt, guiden va toppen, rosorna fina (såklart) och dessutom god mat. Superrolig utflykt helt enkelt, idag hade jag min kompis här på fika och nu är jag helt färdig.

Imorgon ska jag till tandläkaren (tandhygienist heter det väl ?) och har sjuk ångest för det. Är egentligen inte tandläkarrädd trots att jag har fickor som måste rengöras hela tiden men nu har jag en tand som det redan är inflammation i och jag vet att det kommer göra sååå ont :cry:

mamma sa jag bara skulle säga att jag vill ha bedövning men när jag väl kommer dit kommer jag inte säga att pip utan bara stå ut eftersom jag alltid känner mig gnällig

Men varför plåga dig??? Ta bedövningen du! 🤗.
 
Nyvaken efter en natt med märkliga drömmar. Drömde om att jag råkade gå hem från jobbet någon timme för tidigt, såg hundar som gick runt och kissade inne i mataffären och allt vad det nu var. Väldigt glad åt att det bara var drömmar :cautious:

Nu dags att gå på morgonpromenad. Sedan ska jag äta frukost och försöka slappna av lite. Märker hur jag spänner käken ofta och mycket, och har haft problem med huvudvärk ofta senaste tiden. Känns som att det kan hänga ihop...
 
Var det inte någon här nyligen som hade problem med kläder de köpt som stank av sköljmedel? Jag köpte ett rent, fint gammalt lakan på loppis i helgen (20 kr :) !). Det luktade rätt starkt av sköljmedel, och gjorde fortfarande när det kom ur tvättmaskinen. Men sedan blev det hängande ute på torkvindan ett par dagar pga regnskurar. Ösregn, vind och sol gjorde susen :) ! Det luktar inte det minsta sköljmedel längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
37 238
Senast: em76
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp