Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma sen i lördags, har försökt klippa gräset mellan regnskurarna, skördat hallon,krusbär, dill,persilja och dom sista jordgubbarna.
I morgon kör jag neråt igen ,men tar en omväg o tittar på ett hus i @sthu trakter tror jag, kul o köra en annan väg även om jag inte ser fram emot att köra över Skövde ,tidaholm men sen ut på för mig ny väg.
 
va på rosvandring igår och det va så roligt! Vädret va perfekt, guiden va toppen, rosorna fina (såklart) och dessutom god mat. Superrolig utflykt helt enkelt, idag hade jag min kompis här på fika och nu är jag helt färdig.

Imorgon ska jag till tandläkaren (tandhygienist heter det väl ?) och har sjuk ångest för det. Är egentligen inte tandläkarrädd trots att jag har fickor som måste rengöras hela tiden men nu har jag en tand som det redan är inflammation i och jag vet att det kommer göra sååå ont :cry:

mamma sa jag bara skulle säga att jag vill ha bedövning men när jag väl kommer dit kommer jag inte säga att pip utan bara stå ut eftersom jag alltid känner mig gnällig
 
va på rosvandring igår och det va så roligt! Vädret va perfekt, guiden va toppen, rosorna fina (såklart) och dessutom god mat. Superrolig utflykt helt enkelt, idag hade jag min kompis här på fika och nu är jag helt färdig.

Imorgon ska jag till tandläkaren (tandhygienist heter det väl ?) och har sjuk ångest för det. Är egentligen inte tandläkarrädd trots att jag har fickor som måste rengöras hela tiden men nu har jag en tand som det redan är inflammation i och jag vet att det kommer göra sååå ont :cry:

mamma sa jag bara skulle säga att jag vill ha bedövning men när jag väl kommer dit kommer jag inte säga att pip utan bara stå ut eftersom jag alltid känner mig gnällig
Bästa rådet jag någonsin fått av en tandläkare är att börja använda mellanrumstandborstar. Jag har ganska trångt mellan tänderna och det fungerar dåligt med tandtråd, den fastnar och går av, men mellanrumstandborstarna fixar det. :up:

Jag köper storlek 0 som är 0,4 mm tjock och har inga fickor längre. Jag köper vinklade för jag tycker det är lättare att komma åt långt bak i munnen. :)

1721064092979.png
 
Sitter i ny gästhamn i Bohuslän. Helt fullt i hamnen, det går inte in en enda båt till. Det började just ösregna. Jag tar det som ett tecken på att jag borde hälla upp ett glas rött.
Självklart jag ligger på ett vandrarhem och tittar på göta kanal. Ser en båt i torrdockan och 2 båtar i vattnet. Min systers airbnb hade som recensioner att det var fin HAVSutsikt i MOTALA. Det skall bli spännande att höra om det havet.
 
Hemma sen i lördags, har försökt klippa gräset mellan regnskurarna, skördat hallon,krusbär, dill,persilja och dom sista jordgubbarna.
I morgon kör jag neråt igen ,men tar en omväg o tittar på ett hus i @sthu trakter tror jag, kul o köra en annan väg även om jag inte ser fram emot att köra över Skövde ,tidaholm men sen ut på för mig ny väg.
Ooh spännande! Var?
/Nyfiken i en strut
 
Ett glas riktigt gott vin med vy över Helags, utesittarväder och hyfsat myggfritt. Vad mer kan man begära?

Visa bifogad fil 149293
Fick en bild från maken ute på långtur för fiske, det var hysteriskt med mygg. 😇
20240715_113828.jpg

Jag, dottern och Ville åkte gondol upp på Funäsberget och vandrade en kortare tur, sen mat nere i byn där Ville blev förolämpad och kallad för labrador. 😠😅
 
Visa bifogad fil 149297
En firma har klantat sig och gjort såhär med två av sex stolar. Tips på hur det går att få bort? Diskmedel och vatten gjorde noll skillnad. De har frågat vad jag vill ha i kompensation och det kändes hårt med två nya stolar men dom var ju nästan nya..
Är det obehandlat trä? I så fall väldigt lätt på handen med ett mycket fint sandpapper? Alternativt suddgummi, beroende på vad fläckarna är för något? Vet du vad det är?
 
Visa bifogad fil 149297
En firma har klantat sig och gjort såhär med två av sex stolar. Tips på hur det går att få bort? Diskmedel och vatten gjorde noll skillnad. De har frågat vad jag vill ha i kompensation och det kändes hårt med två nya stolar men dom var ju nästan nya..
Trä? Det kan kanske gå med ett snällt slippapper men då försvinner ju även ytskiktet, så jag hade nog valt 2 nya stolar
 
Tittar på Livet enligt Rosa (igen...) och ska tvinga mig själv till att göra rehabövningar. Kör ett nytt rehabprogram och bara för att det är nya övningar så försvann den inarbetade rutinen bara poff :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
61 62 63
Svar
1 241
· Visningar
37 238
Senast: em76
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp