Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade redan 04:30 i morse, ingen mening att kvar utan släppte ut hundarna på en snabbkiss, skyndade in på toaletten för att följa deras exempel och gav sedan katterna mat, fyllde på hundskålarna, släppte in dem och drog på mig lite kläder och åkte till hästarna.

Skön morgon, inte ens flugorna hade vaknat. Fixade det sista åt dem och de stod som vanligt och väntade på mig vid grinden när jag gick för att ta in dem. Åkte hem och öppnade åt hönsen och sedan in och la mig ca 20 minuter innan jag kravlade mig upp igen, bytte om till jobbet och åkte in så tidigt att jag kunde ta en långt dusch och helskrubba mig innan jag gick och löste av min kollega.

Nu är frukosten avklarad, min sista fm-vecka på jobbet. Senare idag ska jag hämta ut ett nytt par terminalglasögon. :up:
 
Jag vaknade sen natt/tidig morgon av mitt "vanliga" illamående samt av smärtor i axeln. Tog värktablett, åt en smörgås, och gick sedan och la mig i ett annat rum för att försöka sova lite mer.

Runt halv åtta väckte mannen mig, då stod frukosten på bordet och hundarna hade fått sin morgonrunda :love: Jag vaknar vanligtvis tidigt, så det var en skön och lyxig sovmorgon!

Planen är att vi ska åka och titta på tapeter i dag. Jag tror att jag vet ungefär vad jag vill ha (blommigt i sekelskiftesstil i sovrummet, smalrandigt i köket/matplatsen, och så är jag väldigt sugen på rutigt i hallen men just den biten har jag inte diskuterat med mannen ännu :D), men jag tycker att det är så svårt att få en känsla för tapeten från små bilder online.

Och så ska jag försöka att inte sitta och läsa utländska ponnyannonser. Vi ska ju inte stressa med att köpa ponny till dottern. Det är nog mitt sätt att hantera den här ofrivilliga "vilan" som jag åkt på. Kan jag inte göra, så kan jag i alla fall tänka på och planera för. Och så är det himla roligt att titta på fina ponnyer och drömma sig bort en aning!
 
2,5 dagar till semester. :bump:

Just bokat boende i Oslo på torsdag för vår roadtrip till Ålesund.
Har någon tips på mat och dryck i Oslo en sommardag/kväll, så hojta gärna! :d

På vägen hem får vi se, om vi stannar till i Vemdalen eller om det finns något annat häftigt ställe att övernatta på.
 
Lyckades hitta läppglanstuber i storpack, så nu har jag äntligen fått tummen ur och gjort välfungerande reseförpackningar av hudvård och makeup. :cool:

1000004555.jpg


Okej, den minililla deon är inte lika smidig att använda som en stor, men det funkar och det innebär att man kan ha den i handväskan tillsammans med en våtservett och den pyttelilla tandborsten för nätter när man kanske inte kommer sova hemma. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
61 62 63
Svar
1 247
· Visningar
37 454
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp