Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså min hund.. 😂😍
Hon ääälskar mat! Redan som valp hoppade hon rätt upp jättehögt av ren lycka på impuls. Det gör hon fortfarande och mkt högre. Men framför allt kan hon hoppa långt och högt i sidled med alla benen ut åt sidorna så hon ser ut som en flygekorre eller en jäkla flygande sjöstjärna. Så hoppar/svävar hon runt så i en cirkel. Givetvis med skelande ögon med ögonvitor framme. 😅❤️
 
Ätit, marinerade revbenspjäll (köpta), körsbärstomater och knipplök med några nektariner och lite körsbär :d

Väntar på att fotbollen ska börja. Katten är i köket och diskar min tallrik.
 
Lite mycket för min del i dag. Tappade tydligen min nyckel på promenaden med spionkompisen och sagda husse och var utelåst. Gick upp på altanen och kopplade loss hunden och funderade på hur jag skulle lösa situationen. Där fanns vatten åt hunden, skugga i tälten och hans leksaker så på honom gick det ingen nöd på men själv var jag trött, varm och helt slut med rejäl huvudvärk. Gick till granne och frågade om hon kunde ringa efter min extranyckel, vilket hon kunde, men den var tyvärr inte hemma, så hon ringde fastighetsskötare istället. En kvart senare kom en person där och låste upp och släppte in mig. Så himla skönt! Har vilat lite och ätit och tagit värktabletter och känner mig bättre nu. Skönt med en dusch också, det var varmt och svettigt ute, kvavt, men skön promenad med hundarna även om de i dag inte samarbetade med oss alls så bra :D

Ska äta lite till i kväll och så är det ju jobb i morgon!
 
Duschad och tvättat håret. Helt slut, men det var det värt! Jag har inte haft en soffa på drygt 10(!) år och nu har vi en stor, djup pjäs med massor av plats - precis en sån som jag önskat mig 😍 . Känns lyxigt! Just möbler och grejer till hemmet är något som jag ofta prioriterat bort, det kostar ju ofta rätt mycket pengar liksom (jag vågar heller inte köpa stoppade möbler begagnat numera, så himla rädd för skadedjur..). Det känns bra att satsa mer på hemmiljön också.

Nu ska jag packa ett paket så att det är klart att skickas iväg imorgon.
 
Tänkte att åh så skönt med uppehåll idag efter regnet, det som klart och smhi påstod. Mmm ser det! 9 mm varav en störtskur...Samma mängd som väntas imorn. Hoppas de har fel så det inget blir då! Är ju inte jättekul om hagens sämre partier ska bli kass redan nu mitt i sommaren, var ju nästan så jag fick ta spolspiltan idag! Verkar ju som man får vara hur värdelös som helst i det där yrket och snacka om resursslöseri! Vi märker ju vad vädret blir utan värdelösa prognoser 🙃.
 
Duschad och tvättat håret. Helt slut, men det var det värt! Jag har inte haft en soffa på drygt 10(!) år och nu har vi en stor, djup pjäs med massor av plats - precis en sån som jag önskat mig 😍 . Känns lyxigt! Just möbler och grejer till hemmet är något som jag ofta prioriterat bort, det kostar ju ofta rätt mycket pengar liksom (jag vågar heller inte köpa stoppade möbler begagnat numera, så himla rädd för skadedjur..). Det känns bra att satsa mer på hemmiljön också.

Nu ska jag packa ett paket så att det är klart att skickas iväg imorgon.

Vad tycker Lillan?
 
Åter hemma, äten och nyduchad + håret tvättat = fixad inför en ny arbetsvecka imorgon 😒

På hemvägen från stugan så kör man vanligvis mestadels E4, men idag vek jag av och körde småvägar hem efter halva sträckan - jag höll på att bli galen på trafiken och jag ville komma hem helskinnad, det var inte klokt hur folk körde :mad: :down:
Jag åkte E4 i lördags i regnet. trots att det öste ner och bilen utvecklade pontoner så körde folk som idioter.
 
Just lagt mig efter en intensiv dag av flyttstök. Man måste ju passa på medan man har besökare att sätta i arbete 😅. Imorgon bär det av med släpet upp till gamla gården för, förhoppningsvis, näst sista svängen innan jag lämnar över nycklarna till nya ägaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
37 528
Senast: Mineur
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp