Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående köpbeteende på markerplace kommer det ifrån alla nätbutikers löften om snabb och gratis leverans ingår? Att folk mer eller mindre har vant sig vid att det ingår numera?
Bara en fundering jag tänker inte sälja på marketplace skänker hellre grejorna till välgörenhet :)
Jag tänker mer att det är många som inte själv har möjlighet att hämta och att frågan är fri, om man har vägarna förbi. Att ta lite betalt för det skulle inte jag tycka var fel heller.

Personligen brukar jag fråga om vi kan mötas någonstans, om det inte är någonstans jag känner till. Hoppar över alla möbler tyvärr eftersom jag inte kan hämta alls och hoppar även över allt som är utanför staden. Jag köper alltså bara sådant jag kan bära och sådant som är i närheten i staden.

Jag tycker inte att frågan själv är jobbig när jag får den, faktiskt. Det är ju bara att svara.
 
Jag tänker mer att det är många som inte själv har möjlighet att hämta och att frågan är fri, om man har vägarna förbi. Att ta lite betalt för det skulle inte jag tycka var fel heller.

Personligen brukar jag fråga om vi kan mötas någonstans, om det inte är någonstans jag känner till. Hoppar över alla möbler tyvärr eftersom jag inte kan hämta alls och hoppar även över allt som är utanför staden. Jag köper alltså bara sådant jag kan bära och sådant som är i närheten i staden.

Jag tycker inte att frågan själv är jobbig när jag får den, faktiskt. Det är ju bara att svara.
I mitt fall ville de jag skulle köra ToR i en radie om 10 mil. Enkel väg o enkom för grejen.
Nä. Liksom. 🙃
 
Jag har fått en stor dos kristendom idag och kände mig lite obekväm. :o
Det är en vacker gammal kyrka jag velat se i många år men som alltid varit stängd när jag kört förbi. Idag så såg jag på nätet att det skulle hålla gudstjänst så jag drog med mig mamma och vi skyndade oss dit. De hade redan hunnit hålla på en stund när vi kom dit, men vi smög oss försiktigt in och allas blickar föll på oss, vi var de enda besökarna! 😄

Kyrkan är väldigt vacker, äldsta delen från 1100-talet och den nyare från 1400-talet. En mycket duktig solist sjöng till ackompanjemang av en flygel, predikan, ett par psalmer jag aldrig hört och prästen hämtade psalmböcker till oss, lite orgelmusik och till min stora förvåning nattvard. Jag var väldigt obekväm med att gå fram men kände ett lite grupptryck så jag fick min oblat som jag doppade i vinet och sa ingenting.

Mycket trevliga människor som vi småpratade lite med på fikat som det bjöds på efteråt men jag hade typiskt nog glömt min mobil hemma så inga foton, nu när jag äntligen lyckades ta mig in. Det betyder att om jag vill få med mig några foton måste jag gå på någon ny mässa. 😐
 
I mitt fall ville de jag skulle köra ToR i en radie om 10 mil. Enkel väg o enkom för grejen.
Nä. Liksom. 🙃
Det där var ju bra överdrivet! :O Ja, det är inte så jag tänker i alla fall, så jag hoppas inte alla tycker att folk som frågar om att mötas eller leverans är knäppa.
 
Jag har fått en stor dos kristendom idag och kände mig lite obekväm. :o
Det är en vacker gammal kyrka jag velat se i många år men som alltid varit stängd när jag kört förbi. Idag så såg jag på nätet att det skulle hålla gudstjänst så jag drog med mig mamma och vi skyndade oss dit. De hade redan hunnit hålla på en stund när vi kom dit, men vi smög oss försiktigt in och allas blickar föll på oss, vi var de enda besökarna! 😄

Kyrkan är väldigt vacker, äldsta delen från 1100-talet och den nyare från 1400-talet. En mycket duktig solist sjöng till ackompanjemang av en flygel, predikan, ett par psalmer jag aldrig hört och prästen hämtade psalmböcker till oss, lite orgelmusik och till min stora förvåning nattvard. Jag var väldigt obekväm med att gå fram men kände ett lite grupptryck så jag fick min oblat som jag doppade i vinet och sa ingenting.

Mycket trevliga människor som vi småpratade lite med på fikat som det bjöds på efteråt men jag hade typiskt nog glömt min mobil hemma så inga foton, nu när jag äntligen lyckades ta mig in. Det betyder att om jag vill få med mig några foton måste jag gå på någon ny mässa. 😐
Det kanske dröjer ett tag innan nästa gång så du får smälta upplevelsen :D
 
Visst kan det vara så.

Men

Jag tror ju mer att folk är slöa/fula o kör en chansning. En del föreslår jag mot betalning. Andra nej direkt. Slutklämmen är att det tackas nej.

O för o slippa allt bök. Så slängs det istället el lämnas till återvinningen.
Ja jag tänker att folk blivit lite bortskämda utav att det är så lätt att få hem varor idag

Jag lämnar hellre användbara grejor till tex röda korset så kan det säljas i deras butik istället
 
Det kanske dröjer ett tag innan nästa gång så du får smälta upplevelsen :D
Ja, jag brukar inte gå på mässor utan passa på att besöka kyrkor nu när de har sommaröppet på många håll. Igår hann vi avverka fem olika medeltida kyrkor, några av dem hade mycket trevliga sommarvärdar och i den ena fick vi med oss en hemodlad gurka. :d En av kyrkorna var öppnad för de skulle hålla dop så vi hann in för att titta och sedan åka innan själva dopet. :up:
 
Heeeelt slut! Loppisfika idag och jag förväntade mig att det skulle bli en lugn dag iom att det regnade. Eh.. jag hade fel! JÖSSES vad med folk!
Hade köpt nya termosar men de funkade såklart inte så det blev kaos, tur vi hade de gamla kvar. 😅🙈

Nåväl, svinkul i vilket fall och fått så mycket fina ord att jag med lätthet kunnat utveckla hybris. 😅

Men som sagt, nu är jag sopslut och ska bara sitta ner resten av kvällen. Disken tar jag imorgon. 🙈

Ett av dagens bakverk:
28D3CFE6-AF5B-474D-A85E-2E9A53541839.jpeg
 
Heeeelt slut! Loppisfika idag och jag förväntade mig att det skulle bli en lugn dag iom att det regnade. Eh.. jag hade fel! JÖSSES vad med folk!
Hade köpt nya termosar men de funkade såklart inte så det blev kaos, tur vi hade de gamla kvar. 😅🙈

Nåväl, svinkul i vilket fall och fått så mycket fina ord att jag med lätthet kunnat utveckla hybris. 😅

Men som sagt, nu är jag sopslut och ska bara sitta ner resten av kvällen. Disken tar jag imorgon. 🙈

Ett av dagens bakverk:
Visa bifogad fil 149203
De där ser helt magiska ut! Vad är det i? Tar gärna recept ifall du vill dela :d
 
Åter hemma, äten och nyduchad + håret tvättat = fixad inför en ny arbetsvecka imorgon 😒

På hemvägen från stugan så kör man vanligvis mestadels E4, men idag vek jag av och körde småvägar hem efter halva sträckan - jag höll på att bli galen på trafiken och jag ville komma hem helskinnad, det var inte klokt hur folk körde :mad: :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
37 615
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp