Plats för att träna - Utbruten ur TW Vikt - tankar efter kontakt med dietist.

Rosett

Trådstartare
Jag kunde träna hemma i en etta på 23 kvm, svårt att se hur det inte skulle gå pga platsbrist? Kör kroppsviktsövningar då till du har råd. Går även att köra en del med grejer man har hemma. Utegym annars?
Det beror ju på planlösning och hur mycket möbler man har.
Alla har inte samma förutsättningar som du.
 
Det beror ju på planlösning och hur mycket möbler man har.
Alla har inte samma förutsättningar som du.

Fast nää, man kan styrketräna i ett badrum. Man behöver 1*2m golvyta ungefär. Plankan, armhävningar, situps, cykla med benen. Det kan man bli rejält slutkörd av (och bygga rejält med muskler av)!

Alla kan styrketräna, även om man är inlåst i en liten fängelsecell helt utan utrustning.
 
Fast nää, man kan styrketräna i ett badrum. Man behöver 1*2m golvyta ungefär. Plankan, armhävningar, situps, cykla med benen. Det kan man bli rejält slutkörd av (och bygga rejält med muskler av)!

Alla kan styrketräna, även om man är inlåst i en liten fängelsecell helt utan utrustning.
Åh det är så olika vi alla bor 😅 Jag bor i en etta och jag har möjlighet att styrketräna med kroppsvikt i mitt ”stora” rum om jag vill. Men mitt badrum är litet och där är ett badkar. Ytan därinne där jag kan röra mig är 45*75 cm. Om jag öppnar dörren och okej är med att ligga över den ganska höga tröskeln (så tex armhävningar, inte sit-ups) så blir det 45*155 cm att röra sig på. Jag är 170 cm lång, blir varken armhävningar eller plankor gjorda där ;)
 
Åh det är så olika vi alla bor 😅 Jag bor i en etta och jag har möjlighet att styrketräna med kroppsvikt i mitt ”stora” rum om jag vill. Men mitt badrum är litet och där är ett badkar. Ytan därinne där jag kan röra mig är 45*75 cm. Om jag öppnar dörren och okej är med att ligga över den ganska höga tröskeln (så tex armhävningar, inte sit-ups) så blir det 45*155 cm att röra sig på. Jag är 170 cm lång, blir varken armhävningar eller plankor gjorda där ;)

Sitta mot väggen, tåhävningar, och armhävningar mot väggen går ju 😂
 
Visst, bor man typ i ett tält och inte har mer än ett liggunderlags utrymme är det förstås svårt. Bor man i ett rum eller lägenhet förstår jag inte hur det skulle vara omöjligt.
Själv vill jag slippa slå i armbågar, händer, fötter etc och även slippa dra ner saker från möbler men visst skulle jag kunna lyfta hantlar i min lgh.
Punkt.
 
Kul med en egen tråd för det, haha.

Jag kan bifoga en bild på min hemmaträningsyta. Kör yoga och styrketräning där.

1000020514.jpg
 
Jag har utan problem kunnat ordna plats för att träna oavsett hur trångbodd jag varit. Sen har det ju inte gått att få till vad jag tycker är rolig träning i alla lägen, men det är ju också rätt subjektivt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp