Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om tvätten som snart är klar ska få hänga ut eller inne? Det ska mestadels INTE regna idag, verkar det som, men några stänk lär det nog bli. Men det är ju så trevligt med tvätt som har fått hänga ute :) ! Med i tvätten är ett fint underlakan som jag köpte på loppis igår. Det luktar rätt starkt av sköljmedel, så det skulle nog må bra av att få blåsa runt lite på torkvindan!
 
Vaken men ligger kvar i sängen. Sista semesterdagen idag…
Samma här. Har iofs redan varit och tagit in hästarna men lagt mig igen. Ställt om klockan till 04:45 i morgon bitti så jag ska hinna ta in dem före jobbet. Duggregnar ute så blir en städdag inne istället.

Jobbar nu måndag till söndag kommande vecka och sedan två em veckan efter det, sen slutar jag! :nailbiting:😃
 
Sov till typ 8:30 och låg kvar och trynade ytterligare en timme. Kan inte komma ihåg när jag låg kvar så länge.
Ätit frukost och funderar på hur jag ska komma ut och motionera.
Det är hårt att festa.
 
Ätit frukost och funderar på allt jag vill äta innan det är dags att åka hem från landet denna vända 😅
Ett par kanelbullar iallafall :D

Kolar dressyren från Falsterbo och är grinig att Derbyt ställdes in.
Finns det några andra Derbysändningar man kommer kunna titta på? 🤔
 
Regnskurar igen. Än har vi inte haft någon riktig sommar i den här delen av landet.
Trist men samtidigt är jag lite lättad för jag är väldigt värmekänslig och klarar inte att gå på mina promenader om det är över 20 grader.
Packa flyttkartonger hade inte funkat heller om det varit varmt så jag kanske ska vara tacksam för pissvädret?
 
Ni skrattar men det fungerar faktiskt att få en hund att ruska på sig om man blåser lite i örat. Ett kort blås innan man går in så ruskar den av sig. Ibland behöver man blåsa ett par ggr för att den ska ruska sig ordentligt. :up:
Jag är ledsen, men spionen låter hälsa att sådana tips biter inte på honom :D
Första gången jag gjorde det skakade han på huvudet, hoppade bort lite och tittade chockat på mig. Andra gången skakade han på huvudet och tittade kränkt på mig och började skälla, tredje gången var han beredd och tog bort sina öron och skuttade runt istället och skällde. :D Detta är alltså hunden som avskyr när det blåser ute för då blåser det i öronen (samma med regn, regnar i öronen)! :rofl:

I dag ska jag fortsätta med lite städ här. två små mattor är i tvätten, tror sedan jag ska slänga in min jacka och ta fram en annan, det är nog dags för tvätt på den. Det är en sådan sak jag lätt glömmer, tvätta jackan jag använder varje dag.

Ska även se om spionens kompis vill hänga med på ett skogsäventyr, eller ja, hans husse, för spionen och S säger aldrig nej till det!

Och så ska jag fortsätta fundera på vad jag ska göra i mitt sovrum så kanske jag slipper fundera på det när jag går och lägger mig.... Skulle vilja ha en 1,8 lång säng, eller lite kortare kanske för det är så lång ena väggen är och behöver jag som är 1,55 verkligen 2 m säng... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
62 63 64
Svar
1 264
· Visningar
37 897
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp