Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar snart 10:30 am och det ar dags att starta dagen. Jag var lite langsammare an jag tankt vara i dag, men nu star en deg och varmer upp sig fran kylskapet i nagon timma till innan den aker in i ugnen. Det blir rejalt varmt i dag, men just nu ar det 22*C och kommer inte bli for varmt forran frammat 1-2 tiden, och innan dess ar ugnen kall igen. :p

Daremot ar det storstadning av tvattstugan i dag 😳 Det ska faktiskt bli himla skont att fa lite ordning dar igen.
 
Jag skulle uppskatta om prat om mat etc kan hållas till att en nämner vad som äts eller att fikat var himla gott. Just pekpinnar om att "ditt eller datt sätt att äta är jättedåligt för kroppen" osv är ibland väldigt triggade för en del. Precis som att prat om sin viktnedgång hålls i de trådarna, vilket ändå överlag verkar funka fint, så att en kan välja. En del dagar kan vara tuffare än vissa.. Jag förstår också att det är välmenande, men..
 
Jag skulle uppskatta om prat om mat etc kan hållas till att en nämner vad som äts eller att fikat var himla gott. Just pekpinnar om att "ditt eller datt sätt att äta är jättedåligt för kroppen" osv är ibland väldigt triggade för en del. Precis som att prat om sin viktnedgång hålls i de trådarna, vilket ändå överlag verkar funka fint, så att en kan välja. En del dagar kan vara tuffare än vissa.. Jag förstår också att det är välmenande, men..
Jag håller med. Just där är det enormt störigt att svar till ignorerad användare syns. Tycker att det är enormt otrevligt att läsa om.
 
Ska nog sätta igång en film. Har ägnat dagen åt stallet, dusch, nagelfix, glassätning på Favvoglass och en omgång tvätt. Tämligen lugn dag alltså :)

1000021032.jpg
 
Brodet ar bakat och nastan halva tvattstugan ar nu stadad, en min Tater Tot blev sa stressad att jag maste satta mig en stund sa han fick lugna ner sig. Nu ar han helt utslagen och ligger platt pa sidan och tar igen sig. :p
 
Ut med spionen iklädd klänning och jacka, duggade bara lite. såg nog lite kul ut med huvan uppe också, men var rätt skönt ändå i blåsten. Men sedan började det regna med stort R och var inte så skönt längre, spionen som ogillar regn å de grövsta pinnade på raka vägen hem utan mera funderande.

Det stod en trehjuling mitt på rampen till lägenheterna här (stod alltså i vägen för där man går) så jag blev så arg så jag slängde i väg den till gräset istället. Dessa barn alltså.

Väl inne passade spionen på att skaka på sig, han kunde gjort det ute under taket men tyckte väl det var en braig idé att göra när vi kom iin i det nystädade hemmet. Där han redan innan rullat sig i soffan och hårat ner den. Dagens mål uppfyllt antar jag ;)

Själv ska jag se på en film och kanske ev. käka lite glass, får se om jag har lust att hämta. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
62 63 64
Svar
1 277
· Visningar
38 197
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp