Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du Gandhi? Hade han diabetes?
Undrar jag med. Gandhi var troligen frisk och åt sannolikt större mängder än bara nån nektarin, bigarråer och vatten förpackat i små röda tomater.

@MJLee Du kan inte leva på svältkost, utan proteiner och inbilla dig att du kan fungera som vanligt. Speciellt inte som diabetiker.

Tror din ätstörning har gått över alla gränser nu??
 
Ätit en Farbror Arnes Marshmallow ute i vad som för en gångs skull var soligt&varmt. En granne slapp jag också även om den andra störande stod i blickfånget. Heh. Nu "Min brors flickvän" på tvn, längesen! Ska ta mig en hamburgare men önskar att jag hade pommes:down:
 
Undrar jag med. Gandhi var troligen frisk och åt sannolikt större mängder än bara nån nektarin, bigarråer och vatten förpackat i små röda tomater.

@MJLee Du kan inte leva på svältkost, utan proteiner och inbilla dig att du kan fungera som vanligt. Speciellt inte som diabetiker.

Tror din ätstörning har gått över alla gränser nu??

Jag äter protein! Särskilt animaliskt protein. Och är definitivt inte en fruktarian utan en (icke obligat) karnivor. Det jag har tagit bort är snabba kolhydrater vilket jag mått mycket bättre av och mitt bs ligger mycket, mycket stadigare innan jag gjorde det. Och ja, på sommaren njuter jag av färska bär, frukter och grönsaker.

Mina yrselanfall etc, är ju något jag grubblar över och som sagt den sista misstanken är mina insomningstabletter. Men problemet med det är att det bara är ibland jag får yrseln etc. Och eftersom jag sover som en kratta även med dem så vill jag inte plocka bort dem.
 
Jag äter protein! Särskilt animaliskt protein. Och är definitivt inte en fruktarian utan en (icke obligat) karnivor. Det jag har tagit bort är snabba kolhydrater vilket jag mått mycket bättre av och mitt bs ligger mycket, mycket stadigare innan jag gjorde det. Och ja, på sommaren njuter jag av färska bär, frukter och grönsaker.

Mina yrselanfall etc, är ju något jag grubblar över och som sagt den sista misstanken är mina insomningstabletter. Men problemet med det är att det bara är ibland jag får yrseln etc. Och eftersom jag sover som en kratta även med dem så vill jag inte plocka bort dem.

Har du kollat blodtrycket nar du blir yr?
 
Diskat men började känna mig yr och illamående igen. Fasiken. BS ligger stadigt. Måste fortsätta och städa när jag tagit en liten paus. Jag har ätit 2 nektariner + lite bigarråer och försökt dricka ordentligt. Även om just den senaste biten inte riktigt fungerat.

Funderat, jag tar insomningstabletter men absolut inget starkt, melatonin och alimemazin som båda är anti-histaminer. Vaknade några gånger i natt. Kan det vara en del av orsaken? Att jag fortfarande är påverkad. Men vissa dagar går det ju helt ok och känner inte av något :idea:
Du måste ju äta mat! Inte bara lite frukt och bär. Det lär inte kroppen (och knoppen) klara sig på!
 
Du måste ju äta mat! Inte bara lite frukt och bär. Det lär inte kroppen (och knoppen) klara sig på!

Jag skriver inte om allt annat jag äter, förutom att jag skippat snabba kolhydrater. Däremot skriver jag mycket om hur jag njuter av sommarens frukter och bär. Det där man nu kan äta innan vintern och smaklösa och bleka grönsaker och frukt som inte sett ett ögonblicks solljus.
 
Jävla regn o så tvätten hängd i v-rummet. Tömde ur skålarna på braskaminen- känns kontraproduktivt just nu med 66 % luftfuktighet i v-rummet 🤣
 
Jag skriver inte om allt annat jag äter, förutom att jag skippat snabba kolhydrater. Däremot skriver jag mycket om hur jag njuter av sommarens frukter och bär. Det där man nu kan äta innan vintern och smaklösa och bleka grönsaker och frukt som inte sett ett ögonblicks solljus.
Och nog har du skrivit inlägg där du nämnt vad du bara har ätit under en hel dag några gånger, så det verkar ändå inte helt ovanligt med lite snedvriden kost ändå.
 
Och nog har du skrivit inlägg där du nämnt vad du bara har ätit under en hel dag några gånger, så det verkar ändå inte helt ovanligt med lite snedvriden kost ändå.

Att äta en eller två måltider per dag har jag gjort länge, nästan alltid. Jag äter aldrig frukost, hoppar gärna lunch om jag inte går ut och äter med någon. Så första maten är när jag kommer hem. Tyvärr varit så jag levt, och fortfarande lever. Däremot åt jag mer snabba kolhydrater. Eg, kokade stora mängder snabbmakaroner och åt med chilisås och mikrade köttbullar. Och slängde i mig dem.
 
Jag känner mig som ett dammtroll eller en hårboll! Städat här... Ibland tänker jag att jag banne mig ska raka mitt monster till hund som drama queenar sig så fort jag försöker borsta honom, men vet att man inte ska det med husky förstås. Då tänker jag att NÄSTA HUND SKA VARA EN NAKENHUND! :meh: En sådan X...Xolol... äsch...ja, nånting sånt där, med små stubb hårstrån på pannan bara! Fällningen måste vara enkel :D

Jag har:
Skakat mattor
Moppat golv (SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket hår!! Moppar flera gånger i veckan men märks inte just nu)
Dammsugit
Kört igång diskmaskin
Kört i gång tvättmaskin och torktumlare
Tvättar mattor också
Borstat soffan, skrapat soffan och dammsugit soffan.

Utöver ätit och vandrat med spionen. Skittrött.
Ska sitta ner 2 minuter till sedan ska jag äta något!
 
Alltså förlåt men, i tråd efter tråd efter tråd så diskuteras @MJLee s kost och kostval, det är pekpinnar och god råd och rent skäll. Fint att ni bryr er, men alltså så vitt jag vet så är @MJLee en vuxen människa som själv kan få välja sin kost och de konsekvenser som den eventuellt ger? Det är inte som att alla dessa goda råd, skället eller pekpinnarna har haft någon inverkan hittills, och även om jag fattar att de ges av omtanke så tycker jag ändå att man som vuxen människa måste kunna få välja sin kost själv - oavsett vilka konsekvenser den ger? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
63 64 65
Svar
1 281
· Visningar
38 399
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp