Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår familjekompis - som var med om en olycka tidigare i veckan - har fått komma hem från sjukhuset! Så skönt! Och som om inte det var nog med goda nyheter så har de gjort massor av tester och undersökningar på hen i veckan… och de har inte hittat några tecken på skador på varken hjärnan eller ögat :bump: :heart

Armen är så klart fortfarande bruten och hen är fortfarande svullen och har ont osv, så hen har mycket rehabilitering framför sig. Men med tanke på olyckan så ser allt ändå bra ut och personen måste haft enormt mycket tur, för det här hade kunnat gå så mycket värre! :heart
 
Redan varmt. Svettades i natt trots sommartäcke. Försöker planera dagen. Måste till apoteket och hämta ut medicin och tänker passa på och handla på samma gång.

Edit: Sedan städa, dammsuga och moppa golvet. Plus tvätta. Otroligt upphetsande aktiviteter :meh:
 
Redan varmt. Svettades i natt trots sommartäcke. Försöker planera dagen. Måste till apoteket och hämta ut medicin och tänker passa på och handla på samma gång.

Edit: Sedan städa, dammsuga och moppa golvet. Plus tvätta. Otroligt upphetsande aktiviteter :meh:
Jag tycker det är varmt utan täcke. Provade en gång med sommartäcke mitt i vintern när det var som kallast. Det blev orimligt varmt.
 
Dricker kaffe med städ och tvätt på schemat. Hade tänkt åka till återvinningen idag men inser att jag inte hinner rensa klart före de stänger.
 
Jo, jag fattar hur det funkar. Jag hade en extrem kollega för några år sedan som efter en liten tids semester hade vänt på dygnet såpass att hon gick och lade sig klockan 4 på morgonen... Det var nog gräsligt tungt att efter semestern gå tillbaka till att börja jobba vid 8-tiden igen... :nailbiting:
Jag gick nog och la mig kvart i 3 i natt. Såg en film och sedan skulle jag bara... som brukligt. Jag blir piggare på kvällen och glömmer lätt tiden, framför allt när det är helg eller semester och jag inte tvingas i säng. Annars är mitt kockslag senast 00. Tidigare går inte för då sover jag 1-2 timmar och ligger sedan vaken resten av natten till alarmet ringer. Jag är Inte morgonpigg alls utan gillar att ligga kvar i sängen under långt in på förmiddagen om jag kan. Dock vaknar jag ofta vid 5snåret ändå oavsett dag, och går ut med hunden när jag ändå är vaken-vilket gör att jag inte har något krav sedan på att behöva gå upp på några timmar (de lediga dagarna alltså, annars undviker jag att gå upp då och väntar till det räliga alarmet en kort stund senare bara).

För mig är det gräsligt tungt att alltid behöva gå upp tidigt och inte ha det så här, eftersom min sömnklocka fungerar bättre mellan 03 och 09 ungefär.
 
Hämtat ut medicin och handlat. Brr, lite kyligare idag så drog på mig ett par caprileggings. Lagt disken i blöt.

Sitter nu och funderar på hur jag ska lägga upp resten av dagen.

Katten har inte rört sig en tum under tiden jag var borta, men efter att ha fått lite pussar på huvudet - som orsakade in gäspning, kom hon förväntansfullt ut i köket för att se om det vankades något gott.
 
Jag har bästa, små sjuksystrarna i sjukstugan. 😍Sambon är nere och gör saker de borde tycka är mer spännande. Men t.o.m. hans hund ligger parkerad i sängen med mig.
IMG_7854.jpeg
 
Diskat men började känna mig yr och illamående igen. Fasiken. BS ligger stadigt. Måste fortsätta och städa när jag tagit en liten paus. Jag har ätit 2 nektariner + lite bigarråer och försökt dricka ordentligt. Även om just den senaste biten inte riktigt fungerat.

Funderat, jag tar insomningstabletter men absolut inget starkt, melatonin och alimemazin som båda är anti-histaminer. Vaknade några gånger i natt. Kan det vara en del av orsaken? Att jag fortfarande är påverkad. Men vissa dagar går det ju helt ok och känner inte av något :idea:
 
Diskat men började känna mig yr och illamående igen. Fasiken. BS ligger stadigt. Måste fortsätta och städa när jag tagit en liten paus. Jag har ätit 2 nektariner + lite bigarråer och försökt dricka ordentligt. Även om just den senaste biten inte riktigt fungerat.

Funderat, jag tar insomningstabletter men absolut inget starkt, melatonin och alimemazin som båda är anti-histaminer. Vaknade några gånger i natt. Kan det vara en del av orsaken? Att jag fortfarande är påverkad. Men vissa dagar går det ju helt ok och känner inte av något :idea:
Troligen mer att du inte äter vettigt. BS är inte det enda som avgör om maten du äter är ok för din kropp.
 
Gästerna har åkt hem. Jag tog med mig en kopp te ut till Boa för att titta på hästhoppning, men det är Antikrundan på tv 🙁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
64 65 66
Svar
1 306
· Visningar
38 888
Senast: MJLee
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp