Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ominstallerat chrome och det verkar ha löst problemet med att vissa länkar inte fungerade att klicka på (allt med annonser). Kört scannow och drefraggar/optimerar hårddiskar. Förhoppningsvis behöver jag inte omformatera och ominstallera allting.
 
Ut med spionen iklädd klänning och jacka, duggade bara lite. såg nog lite kul ut med huvan uppe också, men var rätt skönt ändå i blåsten. Men sedan började det regna med stort R och var inte så skönt längre, spionen som ogillar regn å de grövsta pinnade på raka vägen hem utan mera funderande.

Det stod en trehjuling mitt på rampen till lägenheterna här (stod alltså i vägen för där man går) så jag blev så arg så jag slängde i väg den till gräset istället. Dessa barn alltså.

Väl inne passade spionen på att skaka på sig, han kunde gjort det ute under taket men tyckte väl det var en braig idé att göra när vi kom iin i det nystädade hemmet. Där han redan innan rullat sig i soffan och hårat ner den. Dagens mål uppfyllt antar jag ;)

Själv ska jag se på en film och kanske ev. käka lite glass, får se om jag har lust att hämta. :)
Du vet om att om du blåser honom i örat kan du få honom att ruska på sig utomhus? ;)
 
Det fick bli en ridtur ner till sjön men alltså vi tog oss inte ut till badplatsen; vattnet som stod så högt i våras har till stor del sjunkit undan men jösses vad vass det växt upp 🙃. Min fot uppskattade inte att det blev tungt känner jag i efterhand, ajaj det här tar allt tid...!
Efter att ha fixat stallet i regn igeeeen; öppnat lite till gräs åt pållarna så de kommer åt skogen mer var det skönt med en varm dusch och tänkte ju äta middagen till Falsterbo derby men var ju tyvärr inställt pga det förbannade regnet men kvällen har gått ändå med annat på teven och nu är det allt hög tid att sova 😴.
 
Skulle åka hem och sova efter att jag sett klart travet på föräldrarnas altan. Men blev en tur till en kompis som hade förfest. Nu gick de till hotellet som typ hälften av byns befolkning men det är inte min grej så det var lagom att gå hem.
Medina var där tydligen. Måste säga en del om deras karriär när de kommer hit.😉
IMG_9493.jpeg
 
Idag ska det bara regna lite grann så jag borde verkligen fortsätta med mina vindskivor. Så tråkigt bara att tvätta ohyvlat trä. Sedan kanske jag ger mig på lite fönsterputs också - vi får se. Och jag har fortfarande förrådet som jag håller på att städa. Ni ser- jag behöver VERKLIGEN inte vara sysslolös... :p
 
ÄNTLIGEN beställt en torktumlare. Har tjatat på maken i flera månader om att vi måste ha en (allting är ju konstant täckt av katthår..) men han har tyckt att det är för dyrt.
Nu surnade jag till och beställde en ändå.

Jag förstår dig! Jag kan verkligen inte vara utan torktumlare (dels för katt/hästhår, dels för att kunna värmebehandla textilier in case of textilätare...). Det är verkligen lika viktigt som tvättmaskin för mig.
 
Jag förstår dig! Jag kan verkligen inte vara utan torktumlare (dels för katt/hästhår, dels för att kunna värmebehandla textilier in case of textilätare...). Det är verkligen lika viktigt som tvättmaskin för mig.
Ja precis. Vi har varit utan i över tre år och jag håller på att få spader varje gång jag viker tvätt och den är full med hår. Dessutom dammar det nåt kopiöst.
Så nu, nu blev det äntligen en torktumlare! Eller ja, den kommer den 30 juli. Får försöka stå ut ett tag till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
62 63 64
Svar
1 277
· Visningar
38 197
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp