Torrt och eländigt hår, Olaplex?

cirkus

Trådstartare
Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till.

Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och tänker fortsätta med det men vill hitta nån form av hårmask eller leave in för att få håret mindre torrt.

Olaplex verkar vara många som föreslår, men kan det användas utan deras schampo?

Nåt annat revolutionerande?
 
Jag använder olaplex nr 6 (Bond smoother) samt nr 7 (olja) när jag duschat. Använder inte deras schampo. Tycker det fungerar väldigt bra och är mycket nöjd!
 
Olaplex och liknande är super om du har skadat hår, men inte om det "bara" är torrt.
Skadat hår blir i regel mjukare av mer proteiner. Torrt hår blir istället torrare och sprödare av för mycket proteiner.

Med torrt hår brukar man ändå behöva börja med vilket schampo man använder, är det SLS i dina schampokakor tex? Använder du något balsam? Surskölj?

Mitt förslag är att testa en liten förpackning av något som innehåller mycket protein, och något som inte gör det alls, så borde du få en idé om vad som felas om du inte redan vet det? Använder du någon form av värme så att du behöver värmeskydd också?

Är det "bara torrt" är en fukthållare (aloe vera-gel eller vattenbaserade klick är klassiker :D) och sen en lätt olja en bra start.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 693
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 805
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 855
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 386
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp