Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner igen det där.
"nu ska jag gå och lägga mig"
*fluffboll hoppar upp i knäet*
"eller nej, bara gosa liiite"
*oj, det gick visst en timme*
:D
Ikväll blev det "Åh, bara klappa lite..." med unga fyrbeningen här hemma. För en knapp timme sedan vaknade jag därför i morsans soffa, insåg att hundarna behövde rastas och att mina jobbkläder var hemma så att det absolut inte gick att sova kvar i soffan hela natten. (Och nä, det gick inte heller att hitta alla jobbkläder när jag kom hem...)
 
Jag hade kopt for att gora corned beef pa Irlandskt satt redan i February ... Jag fryste kottet efter att det hade legat i saltlake och tog upp det fore den 18de Mars ... men lat det ligga kvar i kylen tills i dag. Nu gjorde jag corned beef, vitkal stekt i klyftor, och en sas med lok ... Det blev sa himla gott :eek: Det lar nog bli corned beef fler ganger har hemma. :p

Sedan har tydligen alla akt ut till kusten i gar. De som bor dar ute klagar villt ... de kan inte isolera sig langre och ar oroliga for att alla som kommit fran Portland och var "Valley" nu ska bli sjuka och ta upp de fa sangplatser som finns.
Jag foreslog Maken fore helgen att vi skulle ta husbussen och kora ut ... tur vi inte gjorde det. Det ar inte sa kul att bara sitta inne hela tiden nar nu beacher och skogar ar fulla med folk. Daremot kommer vi all kolla om ett par veckor hur det ser ut darute ... jag ar fortfarande sugen att kora ut och fortsatta vara isolerade men i husbussen i stallet.
 
Vilken snurrig natt. Vi plöjde tre avsnitt av The Outsider (HBO) igår samtidigt som hjärtat klappade på i betydligt högre hastighet än vanligt (stress). En del i serien påminde om sömnparalys så när jag fick och la mig blev jag fullkomligt paranoid och var helt bombsäker på att det kommer komma tillbaks inatt nu när jag är så stressad igen och sover dåligt. Så nu har jag drömt om sömnparalys hela natten, drömt om serien och allt obehagligt som hände i den och samtidigt vaknat tusen gånger och fått för mig att det ska vara någon i mitt rum 😑 Vilket det såklart aldrig var. Gick precis upp och känner mig inte direkt utvilad inför veckans utmaningar.

Tipsar om serien förresten! Riktigt creepy och bra! Måste bara omvärdera om jag verkligen ska titta på sånt innan läggdags nu när jag är uppstressad 😅
 
Vilken snurrig natt. Vi plöjde tre avsnitt av The Outsider (HBO) igår samtidigt som hjärtat klappade på i betydligt högre hastighet än vanligt (stress). En del i serien påminde om sömnparalys så när jag fick och la mig blev jag fullkomligt paranoid och var helt bombsäker på att det kommer komma tillbaks inatt nu när jag är så stressad igen och sover dåligt. Så nu har jag drömt om sömnparalys hela natten, drömt om serien och allt obehagligt som hände i den och samtidigt vaknat tusen gånger och fått för mig att det ska vara någon i mitt rum 😑 Vilket det såklart aldrig var. Gick precis upp och känner mig inte direkt utvilad inför veckans utmaningar.

Tipsar om serien förresten! Riktigt creepy och bra! Måste bara omvärdera om jag verkligen ska titta på sånt innan läggdags nu när jag är uppstressad 😅
Jag gillar också the outsider! Men oj vad svårt jag hade att hänga med när jag var aptrött efter jobbet. La den på is ett tag (hade tittat på 3 avsnitt) men nu börjar det bli dags att kolla igenom den.
Måste nog se om i alla fall tredje avsnittet. Jag måste ju få se vad som händer :nailbiting:
 
skriver ut visirhållare
1584944575333.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 567
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 116
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp