Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första lektionen för dagen avklarad och jag sitter fortfarande i pyjamas :p

Våran lärare är ändå underbar. Hen postade länken för närvaro på hemsidan för alla skolor i kommunen, som just nu är överbelastad pga för många elever och lärare. 5 min senare "nu ligger uppgiften uppe på X (samma sida som innan) och ni är fria att lämna videokonferensen om ni vill", hen hade då redan glömt bort att vi inte kom in på hemsidan pga överbelastad :D

Nåja, vi har en vecka på oss att slutföra uppgiften och hen lär posta den i classroomsenare idag i alla fall. Annars brukar det vara fritt fram efter 17.00.
 
Har fått resultat på svenska-kursen - godkänd! Nu är det verkligen bara den där mattetentan som står mellan mig och min lärarlegitimation :nailbiting:
Fjärde gången gillt nu då!

Har byxor på jobbet för första gången iår. Tog inte lång tid innan jag insåg varför jag inte använder byxor - dom åker ju bara neeer!
 
Handlat lite till mig på Hemköp
Nu hem och väcka fiskarna. Nu när jag inte har någon fiskvakt hemma så får akvariumen vara släckta tills jag kommer hem från jobbet. Släcker senare ikväll
 
Funderar på hur jag ska planera em, handla sen till vet, eller vet o handla efter det?
Ella väser igen så ska vara hos vet 16, det bästa hade varit att handla först, men måste jag nu springa i 70 11 affärer för att få tag i det jag behöver så blir tidsåtgången svårplanerad,vilket i värsta fall betyder att jag kört 4 mil i onödan o ff saknar något, gör jag tvärt om,så kan ju bunkrarna varit framme o sabbat mina inköp.
Baaaaaaaaaaaaaa :turd: :crazy:
 
Människor är korkade...... jag åker till stormarknaden för att köpa en säck med hundmat. Redan i kön frågar en kvinna bakom mig om jag hade en hund. Jag stirrar på henne (de som känner mig kommer att föreställa sig blicken 😳😳) och jag tänker ...

Varför skulle jag annars köpa hundmat, eller hur? 😝😝

Men impulsiv säger jag nej, jag har ingen hund, att jag började hundmatdieten igen, och att jag förmodligen inte borde göra det för att jag hamnade på sjukhuset förra gången, men 15 kilo mindre!

Jag sa till henne att det var den perfekta dieten och att allt du behövde göra var att bära matkulorna i fickorna och äta en eller två varje gång du känner dig hungrig (jag måste nämna att praktiskt taget alla i kön var intresserade av min historia).
Förskräckt frågade kvinnan mig om jag hamnade på sjukhuset för att hundmat hade förgiftat mig? Jag svarar naturligtvis inte! Fick för mig att böja mig ner för att lukta i röven på en bulldogg och blev då påkörd av en lastbil. !!!!!!! 😂😂
Jag trodde att mannen bakom henne skulle få en hjärtattack på grund av hur han skrattade!
Nu när du har läst detta måste jag erkänna att jag lägger ut detta bara för att få dig att le.

Vi måste skratta mer!
Det här inlägget samt hitlervideon i coronatråden har gort min dag! Jag går runt här i min självvalda karantän och fnissar för mig själv.
 
Eftersom jag med stor sannolikhet blir arbetslös snart så tänkte jag att jag skulle logga in på min a-kassa bara för att se att allting ser bra ut. På mina sidor på Unionen står det att jag är med i Alfa-kassan, så jag gick in på deras hemsida och försökte logga in. Det står att jag inte är medlem hos dem. Blir (måttligt) stressad och försöker ringa, då är det för många som ringer just nu så de kan inte ta emot fler samtal. Hittar ett annat ställe på hemsidan som man kan logga in och testar där, tänkte att det andra stället kanske är för de som får utbetalt just nu och bli aningens hoppfull för en sekund. Men nej, samma besked, igen. Försöker ringa några gånger och efter en stund får jag i alla fall stå i telefonkö. 40 minuter senare kommer jag fram till en dam som bekräftar att nej, jag är inte medlem hos dem och de har ingen dokumentation om att jag någonsin varit det. Det känns som att marken gungar till lite. Jag går in på min bank och letar upp alla mina autogiron. Unionens egen a-kassa, det stod bara fel på deras hemsida. Har loggat in och allt ser bra ut.

Herregud, jag måste gå och brygga mig själv en kopp te..
 
Jag känner mig inte så optimistisk övht just nu :banghead: Trivs inte med arbetsuppgifterna längre, jag tror att min chef är ytterst motvillig att låta mig sänka på arbetstiden nu och jag känner mig tveksam till utbildningen jag funderar på till hösten.
Inge roligt längre, kan jag kliva av livets karusell ett ögonblick? :meh:
 
Jag känner mig inte så optimistisk övht just nu :banghead: Trivs inte med arbetsuppgifterna längre, jag tror att min chef är ytterst motvillig att låta mig sänka på arbetstiden nu och jag känner mig tveksam till utbildningen jag funderar på till hösten.
Inge roligt längre, kan jag kliva av livets karusell ett ögonblick? :meh:
Jag frågade AF om arbetstiden då det är de som betalar min lön, och de svarade bara att det bestämmer "ni".
Det underlättade inte precis min undran över om det blir stillestånd mellan mig som vill sänka tiden och AG som inte vill det 🤔 Visst de kan "sparka" mig om jag börjar komma och gå vid halvtid, men det tjänar varken de eller jag på. Och så är det bra att ha en bra kontakt med min chef när jag börjar söka andra jobb tänker jag, detta är mitt första ordentliga jobb :arghh:
 
1a delen av handlandet avklarat, har aldrig sett Töreboda centrum så tomt som idag :eek: om inte kl varit 21.55 en vardagkväll och affären stänger 22.
Jäst fanns inte, eller jo det fanns någon bakabröd jäst i tetrapåse.
I övrigt fanns allt så nu har jag både jordgubbar o grädde till våfflorna :d

Klarat av samtalet till snickaren,dom hade ännu inte märkt någon nergång i jobb,men han kommer förbi o tittar i slutet av veckan och beräknas ha klarat av arbetet inom 3v. Perfekt!
Sen har jag tappat bort nr till sandbilen och bonde vännen är ute någonstans så jag får inte tag i nr, blir att ringa dom i morgon, nu ska jag terra rörkrökaren innan jag hastar iväg till vetten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 573
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp