Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puuuuh, tog sats och ringde till en myndighet som jag varit nyfiken på att jobba hos, fick en mailadress som jag skickade ett mail till om mina funderingar om ev framtida utbildning/anställning. Och när jag ändå var på G så skickade jag ett mail till en chef på min nuvarande arbetsplats och frågade om ev framtida praktik hos dem och om hur attraktiv hen trodde att utbildningen var :angel::D
Om de bägge säger nej så vet jag inte vad jag gör :arghh:
 
Är med i några facebookgrupper för utlandssvenskar där jag blivit kvar efter några år i utriket, följer slött i vanliga fall, men jösses vilken inflation av Lövénhat och sverigehets det blivit där. Efter några spysmileys gav jag upp och lämnade den senaste tråden. Sverige är patetisk, särskilt Lövén, alla kommer dö för att karantänen bara gäller sjuka och utsatta, respektive ekonomin kommer kollapsa för att ingen är ute, och då har korkade svennar kanske lärt sig att myndigheterna ljuger och sossarna äter bäbisar. Väntade bara på att corona är en muslism/judisk/globalistisk konspiration skött av Klimat-Greta från Rosenbad.

Jag är annars behagligt skyddad från slentrianhat sådär i min vardag. Kritik brukar vara rationell. Men jag tappade just en del generell respekt för mänskligheten.

Lager, lite trött och ledsen
 
Har precis fått en uppdatering från fodervärden på B-ponnyn jag lånade ut fr.o.m. i helgen. Dom älskar honom redan och öser beröm och tacksamhet över att få låna honom och jag är riktigt nöjd över att ha hittat de perfekta hemmet åt ponnyn då mina barn är för små i dagsläget. :love:
 
Är med i några facebookgrupper för utlandssvenskar där jag blivit kvar efter några år i utriket, följer slött i vanliga fall, men jösses vilken inflation av Lövénhat och sverigehets det blivit där. Efter några spysmileys gav jag upp och lämnade den senaste tråden. Sverige är patetisk, särskilt Lövén, alla kommer dö för att karantänen bara gäller sjuka och utsatta, respektive ekonomin kommer kollapsa för att ingen är ute, och då har korkade svennar kanske lärt sig att myndigheterna ljuger och sossarna äter bäbisar. Väntade bara på att corona är en muslism/judisk/globalistisk konspiration skött av Klimat-Greta från Rosenbad.

Jag är annars behagligt skyddad från slentrianhat sådär i min vardag. Kritik brukar vara rationell. Men jag tappade just en del generell respekt för mänskligheten.

Lager, lite trött och ledsen

Jag ska gå ur precis alla FB-grupper jag är med i pga dalande hopp om mänskligheten.
 
Kastade mig in efter vovvarna när jag kom hem idag och tog bilen 5 minuter för att komma till en av mina favoritpromenader. Sen var vi ute i över en timme, så fantastiskt skönt i skogen :love:
Energipåfyllnad de lux :heart
 

Bifogade filer

  • 20200323_Kristinastigen1.jpg
    20200323_Kristinastigen1.jpg
    403,5 KB · Visningar: 17
Nu ar morgonkaffet urdrucket sedan lange, hundarna har bade varit ute och atit frukost, och det ar fortfarande ett par timmar tills jag aker till jobbet for att kora ut mat till barnen som ar hemma fran skolan. Da det regnar i dag, forsta gangen pa 3 veckor, ar jag ocksa uttrakad till max. 🙄
 
Det är kanske så man får göra. Jag trodde helt okunnigt att folk skulle bete sig någorlunda de de skriver under sitt eget namn, men nä.

Jag har gett upp mänskligheten och blivit lite nihilist. Bäst om allting går åt helvete så jorden kan börja om igen. Förhoppningsvis blir nästa intelligenta art på jorden katter. Det kommer bli en betydligt bättre civilisation. Mycket mer zen och kommer ha lättare med social distans och inte klumpa ihop sig i miljonstäder.

Dessutom, Mat Inte Vapen! Kommer vara slogan. Och ett matriarkat där honkatter bestämmer när det är dags för sex :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 578
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp