Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft samtal med A-kassan. De hade använt någon "skyddsregel" på mig och satt min ersättning baserad på 38 timmar i veckan för den nya perioden.

Det ändrades men samtidigt fick jag klart för mig att jag har 6 dagars karens innan jag får pengar igen. Suck. Det är ju 25% av min usla månadsinkomst. En hel vecka utan pengar.
Just den här månaden som är extra tight. Väl tajmat tanten
 
Har stulit pappas bil och åkte på rädda ridlektionen räd!
Plockade upp 4st ridgruppkamrater, och skjutsade till stallet. De tyckte det var lite tidigt att vara här en timme och en kvart innan men det är jag som har bilen och körkortet :D jag har makten!
De har dragit in jättemycket på bussen till stallet. Går nu två gånger om dagen :banghead:
Ska hämta gänget nästa gång också, men då får de komma till samma plats så jag slipper snurra runt och leta efter var jag ska. :up:
 
Har stulit pappas bil och åkte på rädda ridlektionen räd!
Plockade upp 4st ridgruppkamrater, och skjutsade till stallet. De tyckte det var lite tidigt att vara här en timme och en kvart innan men det är jag som har bilen och körkortet :D jag har makten!
De har dragit in jättemycket på bussen till stallet. Går nu två gånger om dagen :banghead:
Ska hämta gänget nästa gång också, men då får de komma till samma plats så jag slipper snurra runt och leta efter var jag ska. :up:
De kanske kan bidra med bensinpengar?
 
De kanske kan bidra med bensinpengar?
Vi har inte diskuterat det ännu men blir det långvarigt får de gärna bidra :) annars gör det mig inte så mycket. Jag vet att två av dem kämpar ihjäl sig för att ha råd med ridlektion.
Jag fick fyra riktigt uppriktiga tack och hela gänget blev väldigt glada. Det räcker egentligen för mig. :)
Det är alltså åldersspann 12-17 på gänget.
 
Dricker påskmust och pluggar jöken. Satte mig 08.00 i morse med opponering i sociologi och hoppas blir klar vid 20 ikväll. Imorgon är det åter min tur att vabba och sköta sjuk hund. Och inte heller fick jag bra svar av veterinären förut "ja alltså det är saneringen som brister om man inte blir av med giardia". Jo fast min fråga var när man kunde räkna med att hunden skulle bli bättre i magen, för efter snart 1 månad med diarre och extra tillsyner så börjar man bli rätt trött i det redan så aktiva livet :meh:
 
Dricker påskmust och pluggar jöken. Satte mig 08.00 i morse med opponering i sociologi och hoppas blir klar vid 20 ikväll. Imorgon är det åter min tur att vabba och sköta sjuk hund. Och inte heller fick jag bra svar av veterinären förut "ja alltså det är saneringen som brister om man inte blir av med giardia". Jo fast min fråga? eller falgl var när man kunde räkna med att hunden skulle bli bättre i magen, för efter snart 1 månad med diarre och extra tillsyner så börjar man bli rätt trött i det redan så aktiva livet :meh:
Vad får du förbehandling? Dubbel dos axilur i 5 dagar eller flagyl? Är det axilur så byt NU,inte när dom kommer på att oj den testar ff giardia.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 583
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp