Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gick på dom rätt bra förut och hon i receptionen ansåg bara att vi skulle köpa hills eller royal canins skonkost. Av allt jag googlar runt så rekommenderas axilur i allt från 3 dagar till 7 dagar efter symptom. Och de vill inte göra mer förrän nästa avföringsprov. Jag varken vill eller orkar göra in denna procedur med sanering

Just detta verkar det finnas lika många råd om som det finns veterinärer :/
Kolla med @TinyWiny . Vet att h*n har stor erfarenhet i detta
 
Vaknade av en gigantisk krasch. Katten hade haft ner Månlampan och blomkruka :banghead:
Jag som låg och drömde att jag hade jätteskitigt och matt hår och hade satt mig inne på salong men inte vågade boka tid. Salongen var även matställe så jag köpte någon bakelse och var allmänt awkward och blyg.
Men sen kom en blandning av @tornblomma och Pippi Långstrump och typ "men oj, hur är det vill inte du fixa håret?" och jag svarade med att jag inte vågade varpå Törnispippi svarade att men det fixar jag och gick iväg och fixade en frisörtid inom 20 minuter.
Satt och var superglad och hade bestämt mig för en helt galen frisyr och såg fram emot att se hur det skulle se ut. Jäkla katt:rage:

Fattar inte varför Törnis var i min dröm heller? Aldrig träffat, men hur snäll och glad som helst i min dröm i alla fall :D
 
Ohayo~

Kallt men fint idag också.

7ABB8B14-987C-449C-B2F2-914867E39659.jpeg
 
Till hund 10 dagar på dubbel dos, max 2 försök sen är det bättre att byta till flagyl o bli av med eländet.
Här körde jag axilur på valparna och flagyl på allt över 6mån ålder (det kan ta hårt på dom)
Många vettar fattar inte att det inte försvinner på sketa 5 dagar med normaldos,det brukar dom inse när man för typ 3e gången testat o ff har giardia eller hunden hamnar på sjukhus.

Problemet om Flagyl är ett skarp medel är att hunden är rätt nedsatt, hon börjar repa sig men har lång väg kvar. Jag är inte det minsta nöjd med detta och deras tidsfrist är slut så det kommer bli anmälan till ARN idag.Vi kanske inte löser något där heller, men deras förslag att vi ska betala hundens resa tillbaka till hemlandet eller att de betalar allt kring veterinärkostnaderna och att de sedan omplacerar henne när hon är friskförklarad har vi inte godkänt. Vi kräver i första hand häv av köp med alla dess ersättningar.

Jag är påläst i de båda ämnena, nackdelen är att informationen skiljer sig så mycket åt gällande giardia :( Ångrar jag att vi ändrade oss angående hundorganisationer, ja jag skulle haft kvar den tanken :arghh:
 
Snart druckit upp kaffet. Yngsta dottern är vaken iallafall men äldsta verkar ha somnat om efter klockan ringde. Hon är alldeles för lik mig i alldeles för mycket, stackars barn 😅 Får väl gå upp och se om jag får liv i henne. Tänkte svänga bort till återvinningen efter jag lämnat dom på dagis och fritids också.
 
Vad får du förbehandling? Dubbel dos axilur i 5 dagar eller flagyl? Är det axilur så byt NU,inte när dom kommer på att oj den testar ff giardia.
Spelar ingen roll hur mycket man behandlar medicinskt om man inte sanerar ordentligt och regelbundet.
Många gånger är giardian dessutom bara toppen av isberget, det är vanligt att det finns underliggande tarmsjukdom
eller nedsatt immunförsvar som gör att giardian lättare får fäste och behöver således också behandlas.
De allra flesta blir av med giardia inom två veckor om allt sköts rätt, men det är inte ovanligt att det kan ta månader heller. Föreslår att @Bexzor startar en egen tråd om detta.
 
Också vaken. Sitter och fnular på varthän långpromenaden ska gå idag. Tänkte ta med en tändare, lite korv och senap och ketchup och göra upp en liten brasa för mig själv någonstans i skogen. Det var länge sedan det var såpass torrt att man kunde sätta sig på en stubbe. :D

Närbutiken brukar ha polska korvar. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 590
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp