Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev helt knäckt när jag läste att Gabi Delgado (frontmannen i DAF) avlidit :cry::cry::cry:
Haha, usch. Fulgråter verkligen. De skulle ha spelat i Stockholm i helgen om det inte varit för Corona, det senarelades till hösten istället och jag hade hoppats på att se dem igen. "Der Mussolini" är nog den låten jag lyssnat mest på i hela mitt liv, säkert dagligen sedan jag var 15 om man jämnar ut gångerna (är 34 nu). DAF har verkligen format min musiksmak, och i förlängning den jag är, och mycket annan BRA musik har inspirerats av dem. Inte vart så berörd när en musiker gått bort sedan Bowie och Pete Burns. 💔💔💔
 
Haha, usch. Fulgråter verkligen. De skulle ha spelat i Stockholm i helgen om det inte varit för Corona, det senarelades till hösten istället och jag hade hoppats på att se dem igen. "Der Mussolini" är nog den låten jag lyssnat mest på i hela mitt liv, säkert dagligen sedan jag var 15 om man jämnar ut gångerna (är 34 nu). DAF har verkligen format min musiksmak, och i förlängning den jag är, och mycket annan BRA musik har inspirerats av dem. Inte vart så berörd när en musiker gått bort sedan Bowie och Pete Burns. 💔💔💔

:heart :heart
 
Försöker roa hunden så jag kan jobba lite
7B441059-6E61-48E5-A850-C2C88CDAD589.jpeg
 
Jag ligger i soffan och känner mig som en arbetsskygg idiot för att jag sjukskrev mig med, i mina ögon, på tok för milda symptom. Men det är väl så man ska göra i dessa tider, eller? Jag har dålig kroppskännedom i vanliga fall - just nu är det helt jävla omöjligt. Att jag ovanpå det åker kollektivt till jobb inom vården gör inte saken lättare.

Kan jag inte bara bli tydligt sjuk istället? Det hade underlättat något enormt just nu :arghh:
Jag är lite i samma sits. Dock valde jag att inte stanna hemma. Mina symtom är nämligen exakt samma som de kan vara när det är sådant här torrt och kallt väder. Lite torr i ögonen. Lite tjock i halsen. Hostar ej, ingen feber, nyser inte, inte ont i kroppen. Det är ju omöjligt att veta om en förkylning är på "G" eller om det bara är normaltillstånd....O_o Och alla pollenallergiker - hur ska de tänka :confused:??
 
Jag är lite i samma sits. Dock valde jag att inte stanna hemma. Mina symtom är nämligen exakt samma som de kan vara när det är sådant här torrt och kallt väder. Lite torr i ögonen. Lite tjock i halsen. Hostar ej, ingen feber, nyser inte, inte ont i kroppen. Det är ju omöjligt att veta om en förkylning är på "G" eller om det bara är normaltillstånd....O_o Och alla pollenallergiker - hur ska de tänka :confused:??

Fast som långvarig pollenallergiker tycker jag inte det är svårt att känna skillnad. Plus att astma- och allergimedicin verkar snabbt, dvs hjälper det så är man inte förkyld.

Det jävligaste är att vistas offentligt och vara livrädd för en host- och/eller nysattack... :cautious: :crazy:
 
Nyss fått panikångest, fick lugnande så nu är jag trött.
Min bästa vän kommer hit och rastar mig ikväll iaf, det ser jag mycket fram emot. 🙂
En av vännerna som är på schemat imorgon har tyvärr lite hosta, så hon är i karantän. Synd så hon brukar alltid kunna muntra upp mig. Men en annan vän kommer iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 595
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 217
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp