Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spelar ingen roll hur mycket man behandlar medicinskt om man inte sanerar ordentligt och regelbundet.
Många gånger är giardian dessutom bara toppen av isberget, det är vanligt att det finns underliggande tarmsjukdom
eller nedsatt immunförsvar som gör att giardian lättare får fäste och behöver således också behandlas.
De allra flesta blir av med giardia inom två veckor om allt sköts rätt, men det är inte ovanligt att det kan ta månader heller. Föreslår att @Bexzor startar en egen tråd om detta.

Tack för förslaget om att starta en egen tråd, men det är inte aktuellt då det bara kommit upp som ett sidospår för mig i denna tråd precis som man kan halka in på andra ämnen :)
 
Fick svar från myndigheten jag var intresserad av och de jobbar med GIS :bump::up: Bådar gott!

Måste fundera på hur jag ska göra med chefen och studierna... Har åtminstone bara en vecka kvar till läkarbesöket. Men svårt när detta med corona inte riktigt saktar av, tror inte att chefen vill släppa iväg mig på halvtid än. Samtidigt som det känns viktigt med fortsatt goda relationer.
Gah.
 
Jag ligger i soffan och känner mig som en arbetsskygg idiot för att jag sjukskrev mig med, i mina ögon, på tok för milda symptom. Men det är väl så man ska göra i dessa tider, eller? Jag har dålig kroppskännedom i vanliga fall - just nu är det helt jävla omöjligt. Att jag ovanpå det åker kollektivt till jobb inom vården gör inte saken lättare.

Kan jag inte bara bli tydligt sjuk istället? Det hade underlättat något enormt just nu :arghh:
 
Jag sitter och jobbar med formalia, väntar på att mitt bröd ska jäsa klart och är lätt fundersam över hur mitt konstanskaffande till vardagsrum, kök och arbetsrum slutade i en tavla till köket och tre till sovrummet:confused:

Det är helt ok att jobba hemifrån på det stora hela faktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 590
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp