Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våran lilla närbutik (Ica) hade jäst 😊 och så blev det en promenad (hästen har haft en vilovecka) med hästen och bara njöt av att vara ute med henne denna fina vårkväll med vacker solnedgång och svanar, balsam för själen ❤. Middag och en glass (köpte ju även GB:s klassikerlåda som de ju nu även har ananassplitt vilket det fick bli som efterrätt 😋). Och varför inte ett litet bad innan sänggående 😍, så skön avkoppling. Älskar varmvattnet vilket dock inte min hud gör 🙄.
 
Vet inte hur det funkar på katter men det där kommer inte funka på hunden,gå på vetten eller byt till en mera insatt vette.

Jag gick på dom rätt bra förut och hon i receptionen ansåg bara att vi skulle köpa hills eller royal canins skonkost. Av allt jag googlar runt så rekommenderas axilur i allt från 3 dagar till 7 dagar efter symptom. Och de vill inte göra mer förrän nästa avföringsprov. Jag varken vill eller orkar göra in denna procedur med sanering

Just detta verkar det finnas lika många råd om som det finns veterinärer :/
 
Jag gick på dom rätt bra förut och hon i receptionen ansåg bara att vi skulle köpa hills eller royal canins skonkost. Av allt jag googlar runt så rekommenderas axilur i allt från 3 dagar till 7 dagar efter symptom. Och de vill inte göra mer förrän nästa avföringsprov. Jag varken vill eller orkar göra in denna procedur med sanering

Just detta verkar det finnas lika många råd om som det finns veterinärer :/
Till hund 10 dagar på dubbel dos, max 2 försök sen är det bättre att byta till flagyl o bli av med eländet.
Här körde jag axilur på valparna och flagyl på allt över 6mån ålder (det kan ta hårt på dom)
Många vettar fattar inte att det inte försvinner på sketa 5 dagar med normaldos,det brukar dom inse när man för typ 3e gången testat o ff har giardia eller hunden hamnar på sjukhus.
 
Jag har varit ute och kort mat till barn nu. I dag delade vi ut 80 portioner frukost och 80 st. Luncher. Jag konstaterade ocksa att nu blommer alla tulpantrad och allt annat fint ... trots att det ar blasigt och regnigt i dag. :cautious: Fast efter 3 veckor med sol ar vad det helt okay att det regnar mellan solglimtarna. :p

Resten av veckan kommer jag dock inte att jobba da vi ju egentligen har "spring break" den har veckan ... men jag hoppas fa kora igen nasta vecka. Jag ar redan helt slut av "boredom". :arghh:
 
Hej hopp! Haft sushi-afton med den ungdomliga kusinen och klubbkidz.
Min polare har beställt ett porträtt av sig själv. Kraven: ”jag vill flyta runt naken i ett turkost vatten i en bubbelgumsrosa flamingo-badring med vingar. Och dricka en fruktig drink. Och jo vore bra om själva tavlan var minst 1,5 bred”.
Jag ba. Ok rimligt. Noterat,
 
Rätt tröttsamt att försöka diskutera om att inte åka kollektivt mm just nu.
Men det är nästan att jag höjer ett ögonbryn åt dessa lysande förklaringar bland annat:
- mitt blodtryck är nästan FÖR bra. Det har läkaren sagt.
 
Känner mig som min mamma :D när jag väl kollar på Facebook så är det bara för att titta i gruppen Det gamla Stockholm :laugh::love:
90944026_2966963966675921_8737119410382176256_n.jpg

Norrmalm, Regeringsgatan 87b. År 1908.
:love::love::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 583
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp