Vad gör vi? Del CCII

Har varit och hämtat paket på två olika ställen.
Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att jag kan gå till nästan allt i min nygamla stad. Den är så mycket mindre än jag minns.
Undrar om den på något magiskt vis har krympt under de 20+ åren jag bott på andra platser :confused::D
 
Messenger_creation_6101133C-6C06-42D0-B13D-3CE4DFAB0FAA.jpg
Gick till Stordammen på min lediga dag och grillade korv
Lugnt och skönt där. Bara jag och ett gäng hungriga gräsänder
 
Nu har jag varit och handlat och skurit upp tomater och satt in dem i ugn så får vi se hur de smakar. Jag kommer inte att lägga in dem i olja eftersom de främst ska användas i soppa. Tack för tipset @Philosophia :up: Ska ta ut dem när de fortfarande är lite mjuka.

Katten kom som vanligt springande och nu vill hon ha mat! 😾 Tyvärr har hennes gosmage blivit lite väl gosig så nu blir det neddrag av matintaget för både fyrbening och tvåbening.
 
SÅ. JÄKLA. TRöTT!
Åkte 03 i morse, köpte en dålig burgare och stor latte i Uppsala. Kisspaus, tanka och ytterligare en stor latte i Gnarp. Kisspaus på en rastplats ovanför Sundsvall efter att varulven sagt ifrån flera gånger att det var kris.

Åkte till pappas grav och planterade blommor och blev tvungen att kissa ute om det inte skulle bli katastrof! Skämmigt. :down:

Handlat, varulven jättekissnödig, vattenspyor x 2, katterna hungriga och kissnödiga och alla jättetörstiga.

Varit till hästarna och min lille kanalj har fått stryk av någon. :( Stor tuss tagel borta ända in till skinnet vid svansroten + flera sår och sparkar. Allegra uppäten av insekter, så efter jag vattnat åkte jag och köpte mjukgörande och frånstötande salvor till dem.Får så dåligt samvete, de kändes så ledsna.

Avslutar med lite positivt, jag ska få byta lgh till en fräschare på bottenvåningen Bra för varulven och mamma när hon hälsar på, men även om det är roligt med alla nya dofter så saknar varulven att få gå ut i trädgården. :sorry:
 
@Philosophia har tagit ut torkade tomaterna när de fortfarande är lite mjuka. Så goda! Hade på lite salt och franska örtkryddor :love: enda problemet är att jag inte kan sluta äta dem :D
 
Det svänger lite 🙃. Pållans sår har börjat vätska sig så skickade bilder till vetten på inrådan som tyckte att eftersom svullnaden fortfarande är välavgränsad så avskrivs huggormsbettsmisstanken. Okej, staketet jag satt upp behövde ju bara vara uppe en kort stund så jag tog ner det. Ikväll vid grundlig tvättning av såret kunde två prickar brevid med litet mellanrum mellan varandra ses ?!? Tog en bild för att rådfråga kvällens beredskapsveterinär som tyckte att nu ser såret misstänkt ut så för säkerhetsskull råds jag till att backa till grundplan igen; stillhet så box om natten och begränsad hage. Hoppas det reder sig annars är det ultraljud och/eller röntgen som nästa steg. Nehej om jag skulle bli klar då; varit i stallet sen strax före 8 till nu snart 20.30 med två avstickare till apoteket i blacka. Älsklingen undrade om han skulle laga mat till mig med men näää, räcker med nått litet efter dagens lunch vid hagen; var ju hungrig och läste inte ordentligt utan tänkte poke bowl med varmrökt lax låter gott men säkert bara sallad så behöver nog en ostfralla med. Visste ju inte det var ris med, blev ju proppmätt 😂.
 
Väntar på kvällens show och fortsätter prata om andra gäster. Fördelen med att de flesta är icke-skandinaver :D

En gang pa ett BA plan till Sverige satt tva grabbar i 18-19 ars aldern bredvid mig och pa klockren Svenska pratade om hur jag satt, vilken bok jag laste (Engelsk titel), vilken drink jag bastallde under vilken tidppunkt pa dagen, etc, etc. Nar vi atit middagen och jag atergick till min bok var det svart att koncentrera mig sa jag vande mig till han som satt i mitten satet och fragade lungt, pa Svenska, vad hans problem var? De var absolut dods tysta hela resten av resan.

Sonerna vantade pa mig pa Jacksonville's flygplats i Florida nar jag flog in fran Asien. De hade, i sin ungdoms oforstand :D diskuterat toalettvanor pa Svenska ... tills en kille pa klingande Svenska undrade om de kunde flytta pa sig sa han kunde komma forbi. De gomde sig bakom nagra skarmar tills jag kom och holl pa skammas ihjal sig nar vi stod vid bandet och vantade pa bagaget for aven om de inte sag honom var de overtygade att han sag dem.:rofl:

Vi diskuterar aldrig nagon pa Svenska efter det ... daremot pratar vi Svenska med varandra och det har hant flera ganger att nagon kommit fram och pratat Svenska med oss. Nagon som bott har i USA och blivit lika glada som vi blir nar vi hor vart vilda hemlands tungomal pa konstiga platser.:p
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 298
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 125
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 596
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp