Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men va konstigt! Hos oss får det tändas. Vi tänder till och med åt anhöriga som beställt det vissa datum.Åkte till kyrkogården för att tända ljus i minneslunden. Möttes av lapp om att man inte får tända ljus på förrän 30/9.
Har tänt ljus hemma istället, men känns inte som samma sak riktigt.
Men va konstigt! Hos oss får det tändas. Vi tänder till och med åt anhöriga som beställt det vissa datum.
Jag håller med! Blommor brukar dyka upp då och då ocksåÅh, vad fint att det finns en sån tjänst!
Brandrisk?Åkte till kyrkogården för att tända ljus i minneslunden. Möttes av lapp om att man inte får tända ljus på förrän 30/9.
Har tänt ljus hemma istället, men känns inte som samma sak riktigt.
JaBrandrisk?
Elektriskt ljus?
Ja det kändes väldigt oväntat, men tydligen eldningsförbud på samtliga kyrkogårdar i Enköping mellan maj-september. Tänker att det ändå handlar om ett gravljus i en ljuslykta på avsedd (grusad) minneslund. Men men, inte så mycket att göra åt.Men va konstigt! Hos oss får det tändas. Vi tänder till och med åt anhöriga som beställt det vissa datum.
Det finns ju batteridrivna gravljus till gravlyktor.Ja det kändes väldigt oväntat, men tydligen eldningsförbud på samtliga kyrkogårdar i Enköping mellan maj-september. Tänker att det ändå handlar om ett gravljus i en ljuslykta på avsedd (grusad) minneslund. Men men, inte så mycket att göra åt.
Ja det hade varit ett alternativ om jag vetat om att man inte fick tända ljus. Nu har jag inget sådant hemma och har ett par mil till närmaste affär som kan tänkas ha. Men får ha det i åtanke till en annan gång.Elektriskt ljus?
Jättekonstigt. Enda gången vi upplever brandrisk är på allhelgona, och då enbart för att ljusen står för tätt.Ja det kändes väldigt oväntat, men tydligen eldningsförbud på samtliga kyrkogårdar i Enköping mellan maj-september. Tänker att det ändå handlar om ett gravljus i en ljuslykta på avsedd (grusad) minneslund. Men men, inte så mycket att göra åt.
Haha alla stockholmare åker dit. Vi har också varit där.Jaha, missade att det var det inlägget som du citerade. Nej vi var på Väddö Gårdsmejeri
Tack snälla! Jag ska fundera på saken.Jättekonstigt. Enda gången vi upplever brandrisk är på allhelgona, och då enbart för att ljusen står för tätt.
Säg till om du vill att jag tänder ett ljus i gamlis minneslund på måndag!
Hellre matvrak än svårföddRapport från stallet vid insläpp. Kompis 1, 2 och 3 galopperade till grinden. Ponny stod kvar och åt och var inte ett dugg sugen på att komma in