Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tar vilodag i Vemdalen. Åkte 8h från Olden i Norge och hit igår. Var en helg som inte blev riktigt som tänkt, men men. Naturen vägde upp, och bilandet. Oväntat härligt att åka runt överallt. (Även om jag bara är passagerare änsålänge.)

Känns som att semestern har första dag idag.
Har bara suttit på altanen idag, kollat F1 och myst. Nu blir det kantarell-pasta och bara.. ta det lugnt hela kvällen. Ska regna inatt :love:
 
Kom ut och gick en promenad iaf. Jag måste verkligen hitta ett par bra gåskor. Just nu så använder jag mina kilsandaletter, sköna eftersom benmusklerna är så hopdragna (fick äntligen ändan ur och ringde till min sjukgymnast som tydligen börjar jobba igen 29 juli). Men bekväma är de inte om man ska gå någon längre sträcka. Nu sitter jag och drömmer om rostat bröd med prickig korv och gurka. Fråga mig inte varför.
 
Sitter i soffan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Sambon somnade för en timme sedan ungefär, hundarna sover också och jag orkar inte direkt dra igång något större projekt. Så, jag ska väl börja med att leta efter en lämplig radio till morsan. Det... kan bli ett projekt. Det känns inte direkt som att dagens radioapparater är lämpliga för någon synskadad :(
 
Gått och lagt mig, helt slut efter en mycket lång arbetsvecka med minimalt med sömn. Blev bara en timme natten mot fredag pga tågförseningar, sen jobbar tre 12,5 h fredag - söndag, akuten igår och hemma vid 03 igen, insläpp hästar 04:45.

Slet på fm och ställde mig och kräktes efteråt, kaffe och vatten på fastande mage var ingen hit så jag köpte pizzor åt oss sedan till en försenad lunch/tidig middag.

I morgon ska jag hämta ett släp efter jag tagit in hästarna, passa på att slänga en massa skit, ta emot hantverkare, skjutsa mamma till VC för omläggning av sår och på em tvätta, sen pusta lite innan utsläpp av hästarna igen. 🥵
 
Jag sitter och matar hundarna med glass... Den minsta sitter i knät, den andra bredvid mig i soffan. De tror att all glass är till dem, men så är inte fallet. De är dock så charmiga att jag inte kan låta bli att dela med mig.

Det här pratar vi helst inte om så att man eller dotter hör :angel1:
 
Haft en lugn kväll och tittat på film, Jumanji: the Next level. Sett den förutom men tycker att de filmerna är hysteriskt roliga. 😆

Nu så är det dags att gå och lägga mig, hoppas på regn imorgon så att jag kan ha en riktigt slö dag utan dåligt samvete. 🙈
 
Hade inte varit i stan på ett par veckor så idag blev det en sväng och storhandla på CG och ett antal andra butiker och när vi kom hem tände sambon grillen; meeen såklart var ju inte potatissalladen vi köpte i stan alls fräsch så var bara att sticka ner till närbutiken och fixa nytt; det är bland det bästa med att bo på landet men ändå nära till samhället 😊.
Strax efter smakade det sååå gott med grillat och en cider 😋.
 
Ligger i sängen med två av hundarna. Sambon sover i soffan, tredje hunden på golvet. Det brukar vara behagligt inomhus här, men efter en dag där det varit så kvavt i luften som idag... Inget hjälper. Imorgon ska det visst regna hela dagen, och jag längtar.
 
Att vi blev sent avlösta imorse fick sig en förklaring. Vårt 13-timmars-pass förvandlades till 13,5 timme och det innebar att jag istället för 18.00 fick börja 19.30. Till stor del glädje för min dag-kollega som i gengäld inte fick gå hem :p
Nåja, jag har betat av ett gäng arbetsuppgifter. Nu ska jag göra en säkerhetsbedömning, kopiera beläggningslistor, gå igenom pärmen med omvårdnadsrapporter, planera personal för imorgon och göra en larmstyrka.
 
Det känns inte direkt som att dagens radioapparater är lämpliga för någon synskadad :(
Kanske du kan hitta något via deras riksförbund/ förening? Eller ngn hemsida med verktyg för synskadade? Tänker att det borde finnas tips och kanske anpassade radioapparater att hitta den vägen.

Jag börjar ha problem med mina leder - främst att öppna glasburkar och flaskor. Har reumatism i släkten så har letat mig blå efter ett verktyg jag såg morfar använda. Först när det slog mig att jag borde söka på hjälpmedel/ verktyg via föreningens hemsida hittade jag exakt det jag var ute efter.
 
Sitter i soffan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Sambon somnade för en timme sedan ungefär, hundarna sover också och jag orkar inte direkt dra igång något större projekt. Så, jag ska väl börja med att leta efter en lämplig radio till morsan. Det... kan bli ett projekt. Det känns inte direkt som att dagens radioapparater är lämpliga för någon synskadad :(

Iris hjälpmedel har radio specifikt för synskadade:) annars googla seniorradio:)
 
Kul att det ska börja regna när jag ska börja jobba. Vi behöver ju klippa gräs! Hoppas dock kunna ta ut friskvård och sluta 14 idag så jag orkar både packa mig och bilen och städa lite i lägenheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp