Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två timmar med en kompis sa swosch. Jag åt en god sallad.
Nu tittar jag på trav på datorn och på Morden i Helsingör på mobilen.
Serier och bok är det jag ska roa mig med resten av dagen.
IMG_9645.jpeg
 
För en stund sedan fick min fina lilla dvärgvädur somna in efter 10, nästan 11, fina år :cry: Han la sitt huvud på min arm och fick massor av pussar på nosen :heart
Det är första gången familjen är utan kanin sedan jag var 4 år, så det blir väldigt tomt och konstigt.
Ska bädda ner mig under en filt ett tag
 
Vi har varit iväg och lekt hos en granne/klasskompis till sonen. Överlycklig pojke som fick bada tillsammans med kompisen i deras bubbelbad. Som de lekte! 🥹 Känns fint i mammahjärtat att han också får chans att leka med andra barn någon gång. Svårt det där när man har ett barn som inte passar in i normen. 😔
 
Jag försöker varva ner, mest mitt humör. Efter att ha varit ute och sprungit vad som kändes som årets tyngsta runda, haft en smärre hårkris, bara känner förbittring över vädret och att jag efter dammsugning blev lika svettig som före jag duschade. Har semester men så nära till stress och irritation hela tiden. Tröttsamt, men ska försöka göra något bra av resten av dagen i alla fall. :)
 
Jag försöker varva ner, mest mitt humör. Efter att ha varit ute och sprungit vad som kändes som årets tyngsta runda, haft en smärre hårkris, bara känner förbittring över vädret och att jag efter dammsugning blev lika svettig som före jag duschade. Har semester men så nära till stress och irritation hela tiden. Tröttsamt, men ska försöka göra något bra av resten av dagen i alla fall. :)
Det är de tunga rundorna man ska vara extra stolt över! 👏
 
De varierar ju orterna varje år. Ska de inte åka till Kiruna menar du? Det bor folk i Norrbotten också plus att folk i Västerbotten säkert tar en tur till Kiruna för att vara med. Långa avstånd är inte ett lika stort problem där uppe som det är i södra Sverige ...
Jag tror dessutom att de vill visa samiska konstföremål i programmet, större chans till det i Kiruna än i södra Sverige.

Nej så tolkade inte jag henne alls..... utan spridningen på ställena skulle vara större.

Hon menar att det är långa avstånd, långa hopp emellan stoppen. Kunde vara fler ställen de stoppar på. Behöver inte vara samma varje år för det.

Precis som @Enya tolkade mig! Jag förstår nog inte riktigt hur du @Rosett fick det till att jag menade att de inte skulle åka till Kiruna?

Självklart varierar de orter, och det är jättebra. Men man hade ju kunnat önska större spridning än 2 orter långt söderut, 3 orter i (centrala - östra) Svealand, och så en ort allra längst norrut.

Från Nordmaling är det ca 65 mil, eller enligt Eniro 7 timmar och 36 minuter till Kiruna. Å andra sidan är det "bara" drygt 50 mil till Uppsala, så det är ju nästan nästgårds, då. Hela Norrland, undantaget Gävleborg och norr om ungefär Boden, och stora delar av Dalarna (sammanlagt ungefär en tredjedel av Sverige) har mer än 30 mil till närmsta Antikrundan-stopp.

Att jämföra med t. ex. Jönköping, som har alla de övriga 5 stoppen inom 40 mil.
 
Arbetat färdigt första arbetsdagen efter semestern! Kändes trögt emellanåt men med saker att göra så går ju tiden ändå ganska snabbt, blev liite övertid t.o.m.
Nu ska jag handla lite och sen hem till katten 🥰
 
Om ett tag ska jag till stallet och titta på en träning, men det regnar ganska mycket.. Ibland önskar jag ridhus, inte ofta, men just idag känner jag inte för regn.
 
Ätit bra mat.
Nu ska jag snart ut med hunden
Vill se mer spökjakt men vågar inte när jag är ensam hemma.
Min hjärna är väldigt överaktiv
 
Precis som @Enya tolkade mig! Jag förstår nog inte riktigt hur du @Rosett fick det till att jag menade att de inte skulle åka till Kiruna?

Självklart varierar de orter, och det är jättebra. Men man hade ju kunnat önska större spridning än 2 orter långt söderut, 3 orter i (centrala - östra) Svealand, och så en ort allra längst norrut.

Från Nordmaling är det ca 65 mil, eller enligt Eniro 7 timmar och 36 minuter till Kiruna. Å andra sidan är det "bara" drygt 50 mil till Uppsala, så det är ju nästan nästgårds, då. Hela Norrland, undantaget Gävleborg och norr om ungefär Boden, och stora delar av Dalarna (sammanlagt ungefär en tredjedel av Sverige) har mer än 30 mil till närmsta Antikrundan-stopp.

Att jämföra med t. ex. Jönköping, som har alla de övriga 5 stoppen inom 40 mil.
De går nog efter befolkningsmängd/täthet samt, som jag skrev innan, de varierar orterna så gott som varje år.
Nästa år kanske de är i Piteå, året efter i Östersund. Osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp