Ridstövlar för små fötter korta ben men breda vader - finns det???

Snobbwn77

Trådstartare
Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader. Dottern har ett par CRW Toronto i stl 36, vilka är 39 cm höga och 31 cm vida. Men nu börjar de bli för trånga, både i vidden och i foten. Problemet är att stl 37 är 5 cm högre, vilket inte funkar. Vi vill inte ha syntet utan letar stövlar i riktigt läder. Helst också utan snörning. Finns det att få tag på?
 
Jag har liknande problem och lösningen har varit antingen italienska stövlar eller tex Mountain horse (mina vinterstövlar) eller cavallo (mina sommaratövlar) där man kan passa ut rätt fot med rätt vadhöjd och bredd. Även utan att behövs punga ut för riktiga måttbeställda.

Finns ju naturligtvis andra märken som gör på detta sätt också.
 
Det gäller att hitta rätt modell. Många märken har så att man kan beställa i olika vidd. Lite billigare märken brukar ha tex narrow, regular, wide. Går man upp i prisklass finns det ofta ännu fler valmöjligheter.

Hööks har olika vidd på vissa av sina modeller, men de jag testat har haft ganska märklig passform..
 
Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader. Dottern har ett par CRW Toronto i stl 36, vilka är 39 cm höga och 31 cm vida. Men nu börjar de bli för trånga, både i vidden och i foten. Problemet är att stl 37 är 5 cm högre, vilket inte funkar. Vi vill inte ha syntet utan letar stövlar i riktigt läder. Helst också utan snörning. Finns det att få tag på?
Självklart. Allt beror på hur mkt du vill lägga prismässigt.
 
Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader. Dottern har ett par CRW Toronto i stl 36, vilka är 39 cm höga och 31 cm vida. Men nu börjar de bli för trånga, både i vidden och i foten. Problemet är att stl 37 är 5 cm högre, vilket inte funkar. Vi vill inte ha syntet utan letar stövlar i riktigt läder. Helst också utan snörning. Finns det att få tag på?
Jag har liknande byggnad, och kan ha stövlar från mountain horse, tror de senaste jag köpte heter richmond high rider.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 619
Senast: Squie
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 977
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 550
Senast: Jeps
·
Utrustning Bestämde igår mig för att investera i ett par stövlar eller snygga skor+chaps till nästa tävlingsstart. Har hittills inte haft några pga...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp